Νέα Mercedes E-Class Estate: Υψηλή κλάση με πρακτικότητα

Λίγες εβδομάδες μετά την παρουσίαση της sedan έκδοσης, η Mercedes E-Class Estate ανανεώνει τον στέισον βάγκον αντίπαλο των BMW Σειρά 5 Touring και Audi A6 Avant.

Νέα Mercedes E-Class Estate: Υψηλή κλάση με πρακτικότητα

Λίγες εβδομάδες μετά την παρουσίαση της sedan έκδοσης, η Mercedes E-Class Estate ανανεώνει τον στέισον βάγκον αντίπαλο των BMW Σειρά 5 Touring και Audi A6 Avant.

Από την πρώτη γενιά της Mercedes-Benz E-Class που παρουσιάστηκε το 1984, το executive αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας πάντα διέθετε μια πρακτική εναλλακτική λύση station wagon και η τελευταία γενιά του μοντέλου που αποκαλύφθηκε πρόσφατα δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η νέα Mercedes-Benz E-Class Estate διαθέτει ένα πιο εντυπωσιακό πίσω μέρος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με μια έντονα κεκλιμένη τρίτη κολόνα, που της προσδίδει ένα στιλ shooting brake αμαξώματος. Ο διευθυντής προϊόντων της Mercedes, Felix Korn, δήλωσε επίσης ότι αυτή η σχεδιαστική επιρροή δεν έχει καμία σχέση με το μέλλον της CLS Shooting Brake παρόμοιου μεγέθους.

Εκεί που εντυπωσιάζει πραγματικά η νέα E-Class Estate είναι στο εσωτερικό. Το ταμπλό μοιράζεται την ίδια οθόνη “Superscreen” με το sedan, με το πιο σύγχρονο σύστημα infotainment MBUX. Η προαιρετική οθόνη είναι ουσιαστικά μια μικρότερη έκδοση της Hyperscreen που υπάρχει στην EQS και την S-Class.

Υπάρχουν αρκετές νέες τεχνολογίες, όπως η εσωτερική κάμερα και ένα σύστημα που μαθαίνει τις συνήθειες του οδηγού για να εξατομικεύει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Νέο χαρακτηριστικό της Superscreen είναι η λειτουργία «Just Talk», η οποία ουσιαστικά αντικαθιστά την ανάγκη να λέτε «Hey Mercedes» για να λειτουργήσει ο φωνητικός έλεγχος, αν και για να τη χρησιμοποιήσει ο οδηγός θα πρέπει να είναι μόνος του στο αυτοκίνητο.

Όπως έχουμε δει σε όλη τη γκάμα της Mercedes, η οθόνη του οδηγού θα εμφανίζει δύο διαφορετικά στiλ (Classic και Sport). Στο πίσω μέρος υπάρχει προαιρετικός ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κοτσαδόρος, ο οποίος μπορεί να αναδιπλωθεί με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται στη θύρα του χώρου αποσκευών. Η ικανότητα ρυμούλκησης για την E-Class φτάνει τα 2.100 κιλά και ο κοτσαδόρος αντέχει κάθετο βάρος 84 κιλών, ώστε να μπορούν να μεταφερθούν ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ο κύριος λόγος για τον οποίο θα αγόραζε κάποιος το Estate αντί για το sedan είναι ο επιπλέον χώρος αποσκευών, ο οποίος ποικίλλει ανάλογα με το το κινητήριο σύνολο που βρίσκεται κάτω από το καπό. Η E-Class Estate διαθέτει πλέον εξηλεκτρισμένους κινητήρες σε όλη τη γκάμα: οι ήπια υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν 615 λίτρα χώρου αποσκευών. Αν και αυτό θα πρέπει να είναι αρκετό για τις περισσότερες οικογένειες, είναι 25 λίτρα λιγότερα από το απερχόμενο μοντέλο, λόγω της θέσης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Το plug-in υβριδικό μοντέλο διαθέτει 460 λίτρα χώρου αποσκευών, δηλαδή 20 λίτρα λιγότερα από το παλιό PHEV. Για να διασφαλιστεί ότι το Estate παραμένει σταθερό, πλήρως φορτωμένο ή κατά τη ρυμούλκηση, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται αερανάρτηση στον πίσω άξονα, ενώ για τον εμπρός η επιλογή είναι προαιρετική.

Όσον αφορά τους κινητήρες, υπάρχουν δύο ήπια υβριδικές επιλογές -βενζίνης και diesel- καθώς και ένα βενζινοκίνητο plug-in υβριδικό σύνολο. Όλα τα μοντέλα της E-Class διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Η έκδοση E 200 χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 23 ίππων για συνολική ισχύ 204 ίππων. Αυτό επιτρέπει στην E 200 να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα. Η E 220d διατίθεται με έναν 2λιτρο 4κύλινδρο diesel κινητήρα με το ίδιο ήπια υβριδικό σύστημα για συνολική ισχύ 197 ίππων και χρόνο 0-100 χλμ./ώρα 7,9 δλ.

Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας θα είναι προς το παρόν το plug-in υβριδικό E 300 e με 2λιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με μπαταρία 25,4 kWh και αποδίδει 321 ίππους. Η πρόσθετη ισχύς σημαίνει ότι το PHEV θα είναι το ταχύτερο, με χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα θα φτάνει τα 227 χλμ./ώρα.

Η Mercedes ισχυρίζεται ότι το PHEV μπορεί να διανύσει έως και 112 χλμ. χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή 60 χλμ. περισσότερα από το παλιό μοντέλο. Ο Felix Korn πρόσθεσε ότι είναι πιθανό να κυκλοφορήσουν περισσότερες plug-in υβριδικές εκδόσεις για το Estate, ενδεχομένως μία diesel Ε 300 d e και μία πιο ισχυρή Ε 400 e, που διαθέτει ήδη η sedan E-Class.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Mercedes στην Ελλάδα

Η νέα ήπια υβριδική τεχνολογία ωφελεί όσον αφορά την αποδοτικότητα, με τη βενζινοκίνητη E 200 να καταναλώνει 6,7 λτ./100 χλμ. σε μικτό κύκλο, έναντι των 7,5 λτ./100 χλμ. της προηγούμενης γενιάς. Η παλιά E-Class Estate δεν διέθετε το βενζινοκίνητο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης της sedan. H Mercedes ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση της E 300 e πέφτει στα 0,6 λτ./100 χλμ.

Η E-Class Estate θα αρχίσει να πωλείται ταυτόχρονα με τη Sedan αυτό το καλοκαίρι. Αναμένεται να υπάρχουν τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Avantgarde, Exclusive και AMG Line. Το τμήμα Mercedes-AMG θα προσθέσει την δική του επιλογή σε μοντέλα με τα σήματα 53 και 63, αν και δεν είναι ακόμα σαφές ποιους κινητήρες θα χρησιμοποιούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!