H Kia παρουσίασε και επίσημα το νέο PV5, στην «EV Day» που πραγματοποιήθηκε στην Ταραγόνα της Ισπανίας, στις 27 Φεβρουαρίου.
Εκεί η κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε τρία νέα μοντέλα: το EV4, το πρωτότυπο EV2 Concept και το PV5.
To PV5 πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό Van – MPV, το οποίο σηματοδοτεί και την είσοδο της Kia στην συγκεκριμένη αγορά, παγκοσμίως. Στο στόχαστρό του θέτει, μεταξύ άλλων, και το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID. Buzz.
Σε αντίθεση όμως με το ID. Buzz, το οποίο ποντάρει στο ρετροφουτουριστικό design, η Kia επιλέγει να εναρμονίσει το PV5 με την υπόλοιπη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, υιοθετώντας την μοντέρνα σχεδιαστική γλώσσα του EV9. Εμφανισιακά ξεχωρίζουν τόσο ο ιδιαίτερα τετραγωνισμένος σχεδιασμός όσο και τα κάθετα φωτιστικά σώματα εμπρός, ενώ στα πλαϊνά το βλέμμα τραβούν τα μαύρα πλαστικά στους θόλους, που δίνουν μια πιο σκληροπυρηνική εμφάνιση.
Η Kia θα προσφέρει μια ευρεία γκάμα αμαξωμάτων, εξυπηρετώντας ανάγκες μεταφοράς τόσο ανθρώπων όσο και εμπορευμάτων. Ανάμεσα στις εκδόσεις ξεχωρίζει η WAV (Wheelchair-Accessible Vehicle), η οποία διαθέτει ράμπα που βγαίνει έξω από την πλαϊνή πόρτα και μπορεί να υποστηρίξει έως και 300 κιλά.
Αργότερα, στην γκάμα θα ενταχθεί και ένα μοντέλο τύπου Chassis Cab, προσφέροντας μια πλατφόρμα για ασθενοφόρα, καντίνες ή τροχόσπιτα. Η Kia αναφέρει ότι το PV5 «θα αξιοποιήσει την παγκοσμίως κορυφαία τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας».
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το PV5 αξιοποιεί την πλατφόρμα E-GMP.S, μια ελαφρώς τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας E-GMP, την οποία έχουμε δει πολλές φορές σε άλλα μοντέλα της Kia και της Hyundai. Ωστόσο οι τροποποιήσεις που έχει δεχθεί ξεκλειδώνουν την δυνατότητα της εύκολης εναλλαγής αμαξωμάτων, μέσω ενός «αρθρωτού σχεδιασμού».
Το Kia PV5 διατίθεται με επιλογή μεταξύ μπαταριών 51,5 kWh ή 71,2 kWh, ενώ η έκδοση Cargo διαθέτει επιπλέον επιλογή 43,3 kWh. Όλες οι εκδόσεις χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων και 250 Nm ροπής.
Με τη μεγαλύτερη μπαταρία, η αυτονομία φτάνει έως 400 χιλιόμετρα, ενώ η ταχεία φόρτιση επιτρέπει φόρτιση από 10% έως 80% σε 30 λεπτά.
Στο εσωτερικό, η επιβατική έκδοση του PV5 θα προσφέρει θέσεις για έως και επτά άτομα σε τρεις σειρές, οι οποίες θα μπορούν φυσικά να διαμορφωθούν, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η Kia δεν έχει δώσει επίσημα στοιχεία και νούμερα για την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ωστόσο ισχυρίζεται ότι στην έκδοση Cargo μπορεί να μεταφέρει έως δύο ευρωπαλέτες και διαθέτει μέγιστο χώρο φόρτωσης 5,1 κυβικά μέτρα.
Στο ταμπλό κυριαρχεί η κεντρική οθόνη διαμέτρου 12,9 ιντσών με λειτουργικό σύστημα Android Automotive, το οποίο επωφελείται όχι μόνο από ενημερώσεις Over-the-Air (OTA), αλλά και από μια ευρεία γκάμα «επαγγελματικών εφαρμογών». Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών. Το PV5 διαθέτει επίσης τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L), η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να τροφοδοτούν συσκευές μέσω απλής οικιακής πρίζας.
Η Kia θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το PV5 μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, όπου θα ανακοινωθούν επίσημα και οι τιμές. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν σε Κορέα και Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ σε άλλες αγορές θα κυκλοφορήσει το 2026.