Δοκιμάζουμε το Volkswagen ID. Buzz

Είναι ψηλό, ευρύχωρο, δεν είναι SUV και έχει ένα ιδιαίτερο εντελώς fun στιλ. Ο λόγος για το Volkswagen ID. Buzz που έχει τον τρόπο του για να στρέψει τα βλέμματα επάνω του.

Δοκιμάζουμε το Volkswagen ID. Buzz

Είναι ψηλό, ευρύχωρο, δεν είναι SUV και έχει ένα ιδιαίτερο εντελώς fun στιλ. Ο λόγος για το Volkswagen ID. Buzz που έχει τον τρόπο του για να στρέψει τα βλέμματα επάνω του.

Volkswagen ID. Buzz – Ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο Minibus που εμπνέεται από το θρυλικό Bulli, τον παππού των Transporter σε επιβατική έκδοση ή αλλιώς το Τ1. Ένας θρύλος που συνδέθηκε με το απελευθερωτικό νεανικό κίνημα των χίπις στα 60s και 70s, παρόλο που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1950.

Πριν ξεκινήσουμε την αναφορά στο φρέσκο κουλούρι της οικογένειας Volkswagen, το ID.Buzz, να θυμίσουμε ότι το ένδοξο παρελθόν έχει ξανααπασχολήσει το Wolfsburg.

Η μόδα της αναβίωσης για την Volkswagen άνθισε στο κατώφλι της νέας χιλιετίας με το Beetle. Το σκαθάρι σε ένα δεύτερο κύκλο καριέρας ήρθε βασισμένο στην σχεδιαστική ιδέα του πετυχημένου πρωτότυπου με την ταμπέλα «αυτοκίνητο του λαού».

Εκφράστηκε δε με στιλ βασισμένο στα σύγχρονα μηχανολογικά δεδομένα της εποχής και έμεινε έως το 2018 στην αγορά. Δεν πρόλαβε να μετασχηματιστεί στην εποχή του εξηλεκτρισμού, όμως η Volkswagen δεν εγκατέλειψε τις πετυχημένες περιπτώσεις από το παρελθόν.

 

Ένα νέο αστέρι ξαναγεννιέται

Αν ο γνωστός σε όλους σκαραβαίος είχε στην ταυτότητά του κωδικό Type 1, το Transporter ήταν το δεύτερο παγκόσμιο best-seller της Volkswagen με τον κωδικό Type 2. Οι αναμνήσεις από τα βανάκια της Volkswagen, ειδικά από την πρώτη γενιά Τ1 του Microbus με το χωριστό παρμπρίζ της δεκαετίας του ’50, δεν μπορεί να πει κανείς ότι είναι νωπές.

Καλπάζουμε στον 73 χρόνο από την έναρξη της παραγωγής ενός εμβληματικού μοντέλου για επαγγελματίες και μη. Παγκοσμίως γνωστό, υπήρξε το πιο ευδιάθετο αυτοκίνητο ενός όγκου για μεταφορές αντικειμένων, πολύ περισσότερο επιθυμητό στην επιβατική παραλλαγή του. Μια παραλλαγή που γνώρισε εκδρομικές δόξες, ενώ έγινε η βάση για ιδανικό μποέμ camper car.  

Διχρωμίες και όχι μόνο, έντονα χρώματα και συμπαγείς διαστάσεις με μέγιστη εκμετάλλευση χώρου του έδωσαν την αναγνώριση και τη διαχρονικότητα που διαθέτει έως σήμερα στο χώρο των cult κατασκευών που απασχολεί το χρηματιστήριο της classic κοινότητας. Σήμερα, που ακόμα και η σκουριά από ένα T1 κοστολογείται ακριβά, πώς να μην δοθεί το έναυσμα στην Volkswagen ώστε να ξανασχοληθεί μαζί του;

 

Και εγένετο ID. Buzz

Το ID. Buzz είναι η επόμενη μέρα και βέβαια όπως δηλώνει και στην ονομασία του, έρχεται με τα εχέγγυα της οικογένειας ID.. Δηλαδή πλήρως ηλεκτρικό, πλήρως δικτυωμένο και εντελώς σύγχρονο πίσω από τα νοσταλγικά στοιχεία της σχεδίασης.

Το σύγχρονο alter ego του Τ1, σου χαμογελάει με το που το αντικρίζεις. Ένα σχεδιαστικό παιχνίδισμα που δεν γίνεται να το αντικρίσεις χωρίς να αποκτήσεις καλή διάθεση. Το μεγάλο χαμόγελο της μάσκας είναι μεταδοτικό, κάτι που συμβαίνει άλλωστε σε οποιαδήποτε πετυχημένη αναβίωση που σε γυρνάει σε όμορφες στιγμές – εικόνες από το παρελθόν. Το ID.Buzz σε καλωσορίζει στη νέα ρετρομοντέρνα εποχή με στιλ που κουμπώνει στο παρελθόν και τιμά το παρόν και το μέλλον.

 

Μπορεί να λείπουν τα στρογγυλά φανάρια, όμως η καμπυλότητα στο καπό και το σύγχρονο στοιχείο των LED Matrix δίνει μια εύστοχη εικόνα ενός πολυχρηστικού αυτοκινήτου του ενός όγκου. Αν και φλερτάρει λοιπόν με τα Van, τραβάει τα βλέμματα και στην λεπτομέρεια ξεχωρίζεις την κυψελωτή έκφραση του προφυλακτήρα με τους ακροβολισμένους αεραγωγούς, και τα μεγάλα σήματα της VW εμπρός και πίσω. Ακροβολισμένοι τροχοί 19” τονώνουν τον δυναμισμό και σε συνδυασμό με ένα επίπεδο πάτωμα καταφέρνει να ωφεληθεί και σε εικόνα και σε αποτέλεσμα. Το τελευταίο μεταφράζεται από ένα χρήσιμο και εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,285) για τον όγκο και τις διαστάσεις του.

 

Τόπος έμπνευσης

Το εσωτερικό έχει ποιοτικά στοιχεία και παροχές της οικογένειας ID., όπως οι δυο ψηφιακές οθόνες, αλλά ξεχωρίζει στιλιστικά, προσφέρει έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις και γενικότερα στοιχεία που ισοδυναμούν με σχεδιαστική έμπνευση. Γενικά σου προσφέρει μια φινέτσα και μια αμφιθεατρική εμπειρία περιτριγυρισμένος από γυάλινες  επιφάνειες, που δεν σου κάνει καρδιά να βγείς από το φιλόξενο σαλόνι του. Η ευρυχωρία στην καμπίνα είναι αδιαπραγμάτευτη για κάθε επιβάτη, ενώ η πανοραμική αίσθηση κάνει την παραμονή για μικροδιαδρομές ή ταξίδι, απόλαυση. Τα 1.121 λίτρα για αποσκευές δίνουν λύση σε κάθε μεταφορά, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων προκύπτουν ακόμα χίλια λίτρα στο σύνολο. Τεχνολογίες, συνδεσιμότητα και πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων που συμβάλλουν στην ασφάλεια και στην ευκολία οδήγησης είναι εδώ. Το ID.Buzz είναι διαθέσιμο και σε Cargo για επαγγελματική χρήση, ενώ σύντομα θα το δούμε σε 7θέσια έκδοση και γιατί όχι και σε έκδοση Camper, μια εκδοχή που γνώρισε δόξες.

Για την ώρα βέβαια απολαμβάνουμε τις MPV λύσεις του 5θέσιου εσωτερικού. Εδώ, η δεύτερη σειρά καθισμάτων προσφέρει μια σειρά από ακροβατικές επιδείξεις, όπως η συρόμενη λειτουργεία κατά 15 εκατοστά στη διάταξη 60:40, φυσικά η αναδίπλωση αλλά και η αφαίρεση των καθισμάτων, δημιουργώντας μια αλάνα φόρτωσης. Συνολικά οι ευκολίες η πρακτικότητα, οι θέσεις μικροαντικειμένων και οι πλούσιες παροχές του εξοπλισμού δημιουργούν μια premium δελεαστική πρόταση για κάθε χρήση. Είτε οικογενειακή με βλέψεις εκδρομικών δραστηριοτήτων, είτε εταιρική ως VIP Bus (πολύ περισσότερο στην 7θεσια μορφή που αναμένεται).

 

Καλπασμός ID.Buzz

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και οι επιδόσεις του είναι καλές αν σκεφτείς ότι οδηγείς ένα 5μετρο βανάκι 2,5 τόνων. Δεν θα σε καθηλώσει με τις επιταχύνσεις, όπως άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά ποιός χρειάζεται με ένα ID.Buzz κάτι τέτοιο; Η μέγιστη ταχύτητα που θα αναπτύξει περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση εκπροσωπείται από το νούμερο των 10,2 δλ. και όλα αυτά δηλώνουν ότι κινείσαι γρήγορα. Όχι εξωπραγματικά, αλλά έχουμε καλομάθει με την αίσθηση καταπέλτη που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση και εδώ όλα συμβαίνουν γήινα, αγχολυτικά, απολαυστικά.

Το ID. Buzz βασίζεται στη γνωστή αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ (Modular Electric Drive Kit) του Volkswagen Group, στοιχείο που συμβάλλει εκτός από την αποτελεσματική χωροταξία στην αποτελεσματικότητα της συμπεριφοράς του. Το θετικό στην υπόθεση είναι το χαμηλό κέντρο βάρους και η στιβαρότητα της κατασκευής, ενώ η αίσθηση από τις πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό συμβάλλει στην ολοήμερη ξέγνοιαστη βόλτα. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς για την αποτελεσματικότητα τιμονιού, ανάρτησης και φρένων, δεν χρειάζεται να κόψεις το ρυθμό σου αν η διαδρομή σε εμπνέει να οδηγήσεις λίγο επιθετικότερα. Οι μικρές κλίσεις της ανάρτησης είναι εδώ περισσότερο για να σου θυμίσουν ότι οδηγείς κάτι ψηλότερο από τα συνηθισμένα, κάτι με περισσότερο περιηγητική φιλοσοφία, όμως δεν δημιουργούν πρόβλημα. Στην αυθεντικότητα της αρχικής του έμπνευσης περιλαμβάνεται η κίνηση στους πίσω τροχούς, όπου και είναι τοποθετημένος ο ηλεκτροκινητήρας. Κάτι που ελευθερώνει το μπροστινό σύστημα και του προσφέρει εντυπωσιακό κύκλο στροφής 11,1 μέτρων και φυσικά ευελιξία. Εν ολίγοις ούτε η πόλη ούτε οι ελιγμοί στα στενά της φοβίζουν το ID. Buzz, αρκεί βέβαια να θυμάσαι τις διαστάσεις.

Η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να μην ρυθμίζεται, όμως η διαχείρισή της φέρνει καλά αποτελέσματα σε επίπεδο κατανάλωσης, που κυμαίνεται ανάμεσα στις 16 με 19 kWh. Κάτι που δικαιώνει τους ισχυρισμούς της Volkswagen για αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων.

Φυσικά για να το επιβεβαιώσεις οφείλεις να ακολουθείς ρυθμό εκδρομικό, το υποστηρίζει άλλωστε η φιλοσοφία του ID.Buzz. Διαφορετικά, με κυνηγημένο στιλ, περνάει στη ζώνη των 22 με 26 kWh, που και πάλι προσεγγίζει τα 300 χιλιόμετρα. Φορτίζει δε σε μισή ώρα έως το 80% της χωρητικότητας αν επιλέξεις ταχυφορτιστή, ενώ σε wallbox αρκούν 7,5 ώρες για την πληρότητα της μπαταρίας.

Ένα νέο αστέρι γεννιέται λοιπόν και δείχνει ότι η αναβίωση μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά με τον ρεαλισμό της εποχής, ώστε να έχει ουσία και διάρκεια. Η διαφορετικότητα του, σε συνδυασμό με τον πλουραλισμό εξοπλισμού και παροχών, δικαιολογούν μια τσιμπημένη τιμή που με την «παρηγοριά» της κρατικής επιδότησης μπορεί να πλησιάσει, χωρίς να υπερβεί, τα 60.000 ευρώ στην εναρκτήρια έκδοση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!