Το σύστημα της Ford διαθέτει αυτοματοποιημένο συμπλέκτη και δεν παρουσιάζει τρίτο πεντάλ. Ο οδηγός θα μπορεί επίσης να παρακάμψει την αυτόματη λειτουργία του συμπλέκτη, μέσω ενός επιλογέα σχέσεων με αισθητήρα πίεσης.
Στην πατέντα που κατέθεσε η Ford, αναφέρεται ότι το κιβώτιο τοποθετείται στο μπλοκ του κινητήρα. Το γεγονός αυτό υπονοεί ότι η συγκεκριμένη λύση προορίζεται για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και δεν αποτελεί ‘εικονικό’ χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά οχήματα, όπως αυτό για το οποίο κατέθεσε πατέντα πρόσφατα η Toyota.
Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέση χειριζόμενος τον επιλογέα ταχυτήτων, καθώς ένα ηλεκτρικό σύστημα αναλαμβάνει τη λειτουργία του συμπλέκτη. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω αισθητήρων πίεσης που βρίσκονται στον επιλογέα, οι οποίοι ανιχνεύουν πότε τον ακουμπάει ο οδηγός, για να προβλέψουν την επόμενη αλλαγή σχέσης.
Στη συνέχεια, το σύστημα υπολογίζει την αρμόζουσα λειτουργία του συμπλέκτη, με βάση την επόμενη σχέση και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών του οχήματος. Το χειροκίνητο κιβώτιο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για γρήγορες αλλαγές σχέσεων χάρη στους αισθητήρες πίεσης.
Αντί ο συμπλέκτης να τίθεται σε λειτουργία αφότου ο επιλογές μετακινηθεί, έχει τη δυνατότητα να αντιδράσει όταν ο οδηγός απλά τον αγγίζει. Το χαρακτηριστικό αυτό δίνει στο σύστημα περισσότερο χρόνο για τη λειτουργία του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια μιας γρήγορης αλλαγής σχέσης.
Με αυτό το σύστημα μετάδοσης, η Ford ευελπιστεί να απλοποιήσει το χειροκίνητο κιβώτιο, διατηρώντας το πιο απολαυστικό χαρακτηριστικό του -την αλλαγή σχέσεων- για να βελτιώσει τη δημοτικότητά του, βελτιώνοντας τους πιο κουραστικούς τομείς, όπως η κίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Εφόσον το επιθυμεί, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τη λειτουργία του συμπλέκτη, αλλά όχι με παραδοσιακό τρόπο. Mπορεί να ελέγχει το συμπλέκτη πιέζοντας τον επιλογέα σχέσεων. Υφίσταται επίσης αλγόριθμος που αποτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα, όπου το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του συμπλέκτη, αν ο οδηγός δεν έχει πιέσει σωστά τον επιλογέα.
Άλλοι κατασκευαστές έχουν στο παρελθόν δοκιμάσει χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, όπως η Mercedes, με το αρχικό A-Class hatchback. To σύστημα της Ford είναι πολύ πιο προηγμένο από προηγούμενες προσπάθειες, αν και μένει να αποδειχθεί αν θα φτάσει έως τη γραμμή παραγωγής.