Το Toyota Celica είναι ένα αυτοκίνητο – θρύλος για την ιαπωνική εταιρεία. Μέχρι και την τελευταία, έβδομη γενιά του, η οποία αποσύρθηκε πριν περίπου 20 χρόνια, κατάφερε να ξεχωρίσει με τις coupe γραμμές του και τον ευχάριστο σπορ οδηγικό του χαρακτήρα.
Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε μια προσπάθεια από πλευράς Toyota να επαναφέρει την Celica στην παραγωγή, σε μια νέα γενιά.
Το πιο πρόσφατο δείγμα αυτής της προσπάθειας είναι μια κατάθεση εμπορικού σήματος από την Toyota στη Βραζιλία, για το όνομα «GR Celica».
Ήδη η Toyota κατέχει τα δικαιώματα από το εμπορικό σήμα «Celica» σε όλο τον κόσμο, ωστόσο το εμπορικό σήμα «GR Celica» είναι πολύ πιο πρόσφατο, με ημερομηνία 15 Ιανουαρίου 2025, ενώ δημοσιεύθηκε και επίσημα στις αρχές Φεβρουαρίου.
Η φωτογραφία της κατοχύρωσης έρχεται από το gov.br, όπου είναι και το μόνο σημείο στο οποίο εμφανίζεται το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι το «GR Celica» δεν έχει κατοχυρωθεί ως εμπορικό σήμα οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, ωστόσο τέτοιες καταθέσεις -αν υπάρχουν- δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί.

Είχαμε ήδη δει, τον Νοέμβριο του 2024, σε ένα επεισόδιο της σειράς κινουμένων σχεδίων «Grip» της Toyota σε στυλ anime, ένα απόσπασμα από έναν πίνακα με μια λίστα που περιλαμβάνει τα «Supra Mk6», «Celica Mk8», «MR2 Mk4», «GR86 Mk3» και το GR GT3.
Προς τα τέλη του ίδιου μήνα, διεθνές δημοσίευμα του Best Car ισχυρίστηκε πως έμαθε απευθείας από την Toyota πως «η νέα Celica βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης», με τον επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, Hiroki Nakajima να δηλώνει ανεπίσημα ότι: «Θα φτιάξουμε τη Celica».
Γνωρίζουμε επίσης πως η Toyota εξελίσσει μια σειρά από νέους «πράσινους» τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι θα είναι συμβατοί με διάφορα καύσιμα ουδέτερα για το περιβάλλον, όπως το υγρό υδρογόνο, το βιοκαύσιμο και τα συνθετικά καύσιμα. Στόχος είναι οι κινητήρες αυτοί να είναι μικροί σε διαστάσεις, ιδιαίτερα αποδοτικοί και πλήρως συμβατοί με υπάρχοντα υβριδικά σύνολα.
Μάλιστα, νωρίτερα μέσα στο 2024 η εταιρεία προχώρησε σε παρουσίαση περισσότερων τεχνικών χαρακτηριστικών για τους κινητήρες της, οι οποίοι θα είναι μικροί σε διαστάσεις, αλλά με υψηλές επιδόσεις, εν μέρει χάρη και στα υβριδικά συστήματα που θα διαθέτουν. Η εταιρεία θέλει να βάλει τους νέους κινητήρες -και πιθανώς, τη νέα γενιά Celica- στην παραγωγή έως το 2027.