Η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση. Τα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατακλύζουν τις αγορές, η Ευρώπη στοχεύει στον πλήρη εξηλεκτρισμό σε 20 χρόνια και εταιρείες κολοσσοί όπως η Nissan δηλώνουν πως θα σταματήσουν την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. H Toyota όμως έχει άλλη άποψη.
Η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε πρόσφατα μια νέα συνεργασία με την Mazda και την Subaru, η οποία έχει ως στόχο την εξέλιξη οικολογικών βενζινοκινητήρων. Η Toyota είχε κρατήσει τότε αρκετά χαμηλό προφίλ, δηλώνοντας απλώς ότι θα είναι πιο οικολογικοί με μεγαλύτερη θερμική απόδοση.
Όμως ο Διευθυντής Τεχνολογίας της εταιρείας, Hiroki Nakajima αναφέρθηκε στους νέους κινητήρες, λέγοντας πως «θα αλλάξουν τα δεδομένα» της αυτοκίνησης. Μάλιστα, δήλωσε πως θα είναι «εντελώς διαφορετικοί» σε σχέση με τους υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η μικρότερη διαδρομή των εμβόλων του κινητήρα θα επιτρέπει στους νέους κινητήρες να είναι πολύ μικρότεροι σε διαστάσεις, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να σχεδιάζουν πιο χαμηλά αυτοκίνητα βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση.
Η ροπή η οποία χάνεται ως αποτέλεσμα της μικρής διαδρομής του εμβόλου θα αντισταθμίζεται με την αμεσότητα ενός ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα θα μπορεί να δουλέψει τόσο με βενζίνη, όσο και με βιοκαύσιμα, ενώ στο παιχνίδι μπαίνουν τόσο τα συνθετικά καύσιμα όσο και το υδρογόνο.
Επί της ουσίας, θα πρόκειται για έναν υβριδικό κινητήρα, ο οποίος θα επιτυγχάνει υψηλότερα ποσοστά θερμικής απόδοσης. Η Toyota είχε καταφέρει πριν αρκετά χρόνια να ξεπεράσει το 40%, με την Nissan να υποστηρίζει πως χάρη στην τεχνολογία e-Power έχει πετύχει έως και 50% θερμικής απόδοσης.
Η Toyota θα χρειαστεί να πετύχει υψηλότερα ποσοστά από την Nissan προκειμένου να θεωρηθεί αποδοτικότερος. Φαίνεται όμως αισιόδοξη, καθώς μετά το αποτυχημένο αμιγώς υδρογονοκίνητο Toyota Mirai, φαίνεται πως έχει προσφέρει πολύτιμες γνώσεις στους μηχανικούς σχετικά με την θερμική απόδοση των κινητήρων αλλά και πώς να την βελτιστοποιήσουν.
Η εταιρεία θέλει να βάλει τους νέους κινητήρες στην παραγωγή έως το 2027. Ο Nakajima ισχυρίζεται ότι αυτή η νέα οικογένεια κινητήρων «έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης», υποδηλώνοντας ότι υπάρχουν τεχνικά κόλπα που η εταιρεία δεν αποκαλύπτει προς το παρόν.