Η Toyota έχει καταφέρει μέσα στην πλούσια ιστορία της, να κατασκευάσει μερικά σπουδαία σπορ αυτοκίνητα, τα οποία με το πέρασμα των χρόνων, κατάφεραν να γίνουν θρύλοι της αυτοκίνησης.
To Supra έκανε το δικό του reboot, όταν επανήλθε στην αγορά το 2019. Όμως, το MR2 – το σπορ μοντέλο με τον κινητήρα πίσω από τον οδηγό – και η Celica – το coupe με τις κατακτήσεις στην παγκόσμια σκηνή των ράλλυ – παραμένουν στην αφάνεια, παραγκωνισμένα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ή μήπως όχι για πολύ;
Είχαμε δει, στις αρχές του Νοεμβρίου, σε ένα επεισόδιο της σειράς κινουμένων σχεδίων «Grip» της Toyota σε στυλ anime, ένα απόσπασμα από έναν πίνακα με μια λίστα που περιλαμβάνει τα «Supra Mk6», «Celica Mk8», «MR2 Mk4», «GR86 Mk3» και το GR GT3. Το τελευταίο έχει ήδη εντοπιστεί σε δοκιμές, οπότε είναι πιθανό και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του καταλόγου να δουν το φως της δημοσιότητας κάποια στιγμή.
Ωστόσο, διεθνές δημοσίευμα του Best Car ισχυρίζεται πως έμαθε απευθείας από την Toyota πως «η νέα Celica βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης». Το ιαπωνικό περιοδικό ρώτησε τον πρόεδρο της ιαπωνικής εταιρείας, Akio Toyoda, αν τελικά θα καταφέρει να επανέλθει το όνομα του δημοφιλούς σπορ μοντέλου στην γκάμα της εταιρείας. Ο ίδιος αρνήθηκε να απαντήσει, αλλά επανακατεύθυνε την ερώτηση στον επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, Hiroki Nakajima.
Ο Nakajima λέγεται τότε πως δήλωσε ότι: «Θα φτιάξουμε τη Celica». Συνειδητοποιώντας ότι μπορεί να μην ήταν ο κατάλληλος χρόνος ή τόπος για να κάνει την ανακοίνωση, πρόσθεσε: «Οπότε αναρωτιέμαι αν είναι εντάξει για μένα να το πω αυτό».
Η αποκάλυψη έγινε το Σαββατοκύριακο στο Toyota Stadium, στο νομό Aichi, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του Ράλλυ Ιαπωνίας για το WRC. Αυτή είναι και η πιο καλή εικόνα που έχουμε μέχρι στιγμής για το Toyota Celica.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι παρευρισκόμενοι προχώρησαν σε ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν συνολικά την παραγωγή των νέων σπορ μοντέλων της εταιρείας. Το Best Car αναφέρει ότι ο οδηγός της Gazoo Racing, Kazuya Oshima, πήρε το μικρόφωνο και είπε ότι η ομάδα ανάπτυξης «εργάζεται επί του παρόντος σε διάφορα πράγματα».
Γνωρίζουμε πως η Toyota εξελίσσει μια σειρά από νέους «πράσινους» τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι θα είναι συμβατοί με διάφορα καύσιμα ουδέτερα για το περιβάλλον, όπως το υγρό υδρογόνο, το βιοκαύσιμο και τα συνθετικά καύσιμα. Στόχος είναι οι κινητήρες αυτοί να είναι μικροί σε διαστάσεις, ιδιαίτερα αποδοτικοί και πλήρως συμβατοί με υπάρχοντα υβριδικά σύνολα.
Μάλιστα, νωρίτερα μέσα στο 2024 η εταιρεία προχώρησε σε παρουσίαση περισσότερων τεχνικών χαρακτηριστικών για τους κινητήρες της, οι οποίοι θα είναι μικροί σε διαστάσεις, αλλά με υψηλές επιδόσεις, εν μέρει χάρη και στα υβριδικά συστήματα που θα διαθέτουν. Η εταιρεία θέλει να βάλει τους νέους κινητήρες στην παραγωγή έως το 2027. Ίσως μέσα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο να αποκαλύψει και την νέα Celica. Θα το δείξει η ιστορία…