To Ράλλυ Ιαπωνίας, που αποτέλεσε το φινάλε της φετινής σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ επεφύλασσε ένα θρίλερ μέχρι την τελευταία στιγμή για την τελική έκβαση σε αμφότερες τις βαθμολογίες.
Ο 36χρονος Βέλγος Thierry Neuville, με τον συνοδηγό του Martijn Wydaeghe, εξασφάλισαν τον πρώτο τίτλο της πολύχρονης καριέρας τους, έπειτα από μία σταθερή σεζόν, και η Hyundai είδε για πρώτη φορά στην ιστορία οδηγό της να κατακτά το Πρωτάθλημα Οδηγών στο WRC.
O Elfyn Evans (με τον Scott Martin στο δεξί μπάκετ του Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη στην Ιαπωνία, με τον Sebastien Ogier να συμπληρώνει το θρίαμβο εντός έδρας της Toyota Gazoo Racing, η οποία αναδείχθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών για 4η συνεχόμενη χρονιά.
Τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά, καθώς ο τίτλος οδηγών διακυβευόταν ακόμα καθώς ξεκινούσε η τελική ημέρα του αγώνα. Ο Εσθονός team-mate του Neuville στη Hyundai, Ott Tanak, o μοναδικός οδηγός που μπορούσε να στερήσει από το Βέλγο τον τίτλο, ήταν επικεφαλής με διαφορά 38 δλ. από τον Evans στο ξεκίνημα της Κυριακής και έκανε ό,τι μπορούσε για να πάρει το στέμμα με τους βαθμούς της Super Sunday και της Power Stage.
Ένα πρόβλημα με το turbo του Hyundai i20 N Rally1 Hybrid του Neuville τον είχε ρίξει στη 15η θέση της γενικής κατάταξης την Παρασκευή, δυσκολεύοντας πολύ το έργο του Βέλγου να σημειώσει τους 6 βαθμούς που χρειαζόταν για να εξασφαλίσει τον τίτλο, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος που θα έφερνε ο Tanak.
O Neuville κατάφερε να ανέβει έως την 7η θέση έως το τέλος του Σαββάτου, που μοιράζονται οι πρώτοι βαθμοί με την προϋπόθεση του τερματισμού του αγώνα την Κυριακή, συνεπώς σκόραρε 4 βαθμούς, ενώ ο Tanak πήρε το –προσωρινό– μέγιστο, έχοντας κυριαρχήσει από τη 2η ειδική διαδρομή, μέχρι εκείνη τη στιγμή, αν και τον είχε προκαλέσει ο Evans αρχικά.
Ωστόσο, ο Εσθονός χρειαζόταν ένα τέλειο σκορ και στην Super Sunday, που σήμαινε ότι έπρεπε να κινηθεί ταχύτερα από όλους στο σύνολο των 5 ειδικών διαδρομών της Κυριακής. Για αυτό και ξεκίνησε την ημέρα πιέζοντας στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της τελικής ημέρας (Nukata, 20,23 χλμ.). O Tanak ομως, αιφνιδιάστηκε σε μία δεξιά στροφή όπου η άσφαλτος ήταν καλυμμένη με χώμα και γλιστρούσε.
Ο Εσθονός βγήκε εκτός δρόμου, για να προσκρούσει με αρκετή ορμή και να τραυματίσει τόσο σοβαρά το Hyundai i20 N που οδηγούσε, ώστε να αναγκαστεί να εγκαταλείψει. Αυτό χάρισε αυτόματα τον τίτλο στον Neuville πριν τελειώσει ο αγώνας. Πέραν του γεγονότος ότι κατακρημνίστηκαν οι ελπίδες του Tanak για τον τίτλο, το ατύχημά του χάρισε την πρωτοπορία στον Evans.
To Πρωτάθλημα Κατασκευαστών κρίθηκε στους βαθμούς που απένειμε η τελική Power Stage της σεζόν, με τον Ogier να επικρατεί εμπρός από Neuville, τον Evans 3ο και τον Katsuta να σημειώνει τον 4ο χρόνο.
Αυτοί οι 10 βαθμοί των οδηγών της Toyota έκαναν τη διαφορά, και η Hyundai, που είχε καταφθάσει στην Ιαπωνία με προβάδισμα 15 βαθμών, είδε τον τίτλο Κατασκευαστών να πηγαίνει στην ιαπωνική ομάδα για μόλις 3 βαθμούς. Επίσης, με τη νίκη του, ο Elfyn Evans απέσπασε τη 2η θέση στην τελική βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών από τον Tanak.
Στην 3η θέση του απαιτητικού Ράλλυ Ιαπωνίας, τερμάτισε ο Adrien Fourmaux με το Ford Puma Rally1 Hybrid της M-Sport, για να προσθέσει την 5η παρουσία του στο βάθρο σε μία εξαιρετική σεζόν από το Γάλλο. O Neuville πήρε τη νίκη στην κατάταξη της Super Sunday για να επισφαλίσει τον τίτλο του με στυλ.
Στην κατηγορία WRC2, ο Nikolay Gryazin κατέκτησε την 3η φετινή του νίκη με επιβλητικό τρόπο πίσω από το τιμόνι του Citroen C3 Rally2. Ωστόσο, ο Φινλανδός Sami Pajari ήταν αυτός που πανηγύρισε τον τίτλο στην κατηγορία με μετρημένη οδηγήση για να τερματίσει στη 2η θέση που χρειαζόταν, με το Toyota GR Yaris Rally2 της ομάδας της Printsport.