Η Andretti εξακολουθεί να στοχεύει στο 2025 για είσοδο στην F1

Παρότι περιμένει απάντηση από τη FOM, η ομάδα της Andretti, που θέλει να εισέλθει στη Formula 1, εξακολουθεί να προετοιμάζεται με στόχο τη σεζόν του 2025, έχοντας ήδη μονοθέσιο στην αεροδυναμική σήραγγα.

Η Andretti εξακολουθεί να στοχεύει στο 2025 για είσοδο στην F1

Παρότι περιμένει απάντηση από τη FOM, η ομάδα της Andretti, που θέλει να εισέλθει στη Formula 1, εξακολουθεί να προετοιμάζεται με στόχο τη σεζόν του 2025, έχοντας ήδη μονοθέσιο στην αεροδυναμική σήραγγα.

Έχει περάσει περισσότερος από ένας μήνας από τότε που η FIA ανακοίνωσε επίσημα ότι έκανε αποδεκτή την αίτηση συμμετοχής της Andretti στη Formula 1. Ωστόσο, τώρα η αμερικανική ομάδα, που έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη της Cadillac, θυγατρικής μάρκας του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, General Motors, περιμένει την έγκριση της FOM (Formula One Management), που εξετάζει την εμπορική πλευρά της αίτησης.

Η αξιολόγηση της FOM, την οποία ελέγχει η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, Liberty Media, ενδέχεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η FOM μπορεί να καθυστερήσει την απόφασή της, αλλά δύσκολα θα έχει τη δυνατότητα να απορρίψει τη συμμετοχή της Andretti, δεδομένου ότι πέρασε τους ελέγχους της FIA.

Παρότι η Andretti στοχεύει να εισέλθει στη σεζόν του 2025, αυτό μπορεί να αποδειχθεί πιο δύσκολο αν καθυστερήσει πολύ η έγκριση της FOM. Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της ομάδας, Michael Andretti, δήλωσε: «Προς το παρόν προετοιμαζόμαστε για το 2025. Μπορεί να είναι το 2026, θα δούμε». Αν η Andretti εισέλθει το 2026, ενδέχεται να συναντήσει τριπλασιασμένο ποσό εισόδου, από 200 στα 600 εκατ. δολάρια, κάτι που ζητούν αρκετές υφιστάμενες ομάδες, ως αποζημίωση για τις απώλειές του στο μερίδιο από τα εμπορικά δικαιώματα του αθλήματος.

H αμερικανική ομάδα έχει ήδη στήσει ένα τεχνικό τμήμα 100 ανθρώπων στο Banbury της Αγγλίας με τεχνικό διευθυντή το Nick Chester (Simtek, Arrows, Benetton/Renault/Lotus), επικεφαλής σχεδιαστή τον John McQuilliam (Jordan, Manor, Prodrive) και επικεφαλής αεροδυναμικής τον Jon Tomlinson (Lotus/Renault, Williams, Mercedes). Τις τελευταίες ημέρες, ένα μονοθέσιο προδιαγραφών 2023 βρίσκεται στην αεροδυναμική σήραγγα.

Αν και το προσύμφωνο για την προμήθεια μονάδων ισχύος από τη Renault έχει λήξει πλέον, ο Andretti πιστεύει ότι αυτό θα είναι μία τυπική διαδικασία αν η ομάδα του καταφέρει να πάρει την έγκριση της FOM. Παράλληλα, έχει αναφερθεί ότι η Cadillac έχει προσλάβει πρώην τεχνικούς της F1, με σκοπό να προετοιμάσει τη δική της μονάδα ισχύος.

IndyCar - Michael Andretti & Hunter McElrea

Ο Andretti δήλωσε στο Bloomberg: «Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε σε τι μπλέκουμε. Υπάρχουν πολλά πολιτικά και παρόμοια πράγματα. Έτσι είναι τα πράγματα. Και εμείς απλά θα το αντιμετωπίσουμε. Δεν πίστευα ότι θα ήταν τόσο δύσκολο να εισέλθουμε. Αλλά θα αποδείξουμε το κύρος μας για να εισέλθουμε. Πρώτα από όλα, νομίζουν ότι είμαστε ένα μάτσο χωρικοί εδώ πέρα και δεν ξέρουμε τι κάνουμε».

«Αλλά επειδή έχουμε μεγάλη εμπειρία στους αγώνες, μπορεί να το προσεγγίσουμε από διαφορετική οπτική γωνία από όλους τους άλλους και μπορεί να πετύχει. Η προσθήκη περισσότερων μονοθεσίων, νομίζω ότι μόνο θα βοηθήσει το άθλημα. Ναι, θα πάρουμε ένα κομμάτι από την πίτα, τα χρηματικά έπαθλα και τα λοιπά, αλλά πιστεύουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε περισσότερα από αυτά που θα πάρουμε από την πίτα».

Σχολιάζοντας την αμερικανική ομάδα της Haas στη Formula 1, της οποίας το πλαίσιο κατασκευάζει η ιταλική Dallara, ενώ το αεροδυναμικό τμήμα στεγάζεται στις εγκαταστάσεις της Ferrari στο Maranello, η οποία παρέχει επίσης μονάδες ισχύος και το κιβώτιο, ο Andretti δήλωσε: «Δεν έχουν καμία υποδομή, δεν μπορούν να κατασκευάσουν το δικό τους μονοθέσιο. Εμείς πρέπει να φτιάξουμε το δικό μας μονοθέσιο, να το κάνουμε σωστά. Αν βλέπατε πόσο μεγάλη υπόθεση είναι… Είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα. Στο IndyCar αγοράζεις το μονοθέσιο και μπορείς να είσαι αμέσως ανταγωνιστικός. Στην F1, κυριολεκτικά κατασκευάζεις ένα μονοθέσιο από το μηδέν».

F1 - Andretti Cadillac

«Νομίζω ότι θα είναι θετικό να έχεις μια πραγματικά αμερικανική ομάδα: με έναν Αμερικανό οδηγό, ένα μονοθέσιο που κατασκευάζεται εδώ στις ΗΠΑ και έχεις έναν αμερικανικό κινητήρα που κατασκευάζεται εδώ. Νομίζω ότι αυτό θα δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον στις ΗΠΑ. Αισθανόμαστε ότι έχουμε ένα φανταστικό σχέδιο. Έχουμε την GM και την Cadillac να μας υποστηρίζουν, κάτι που είναι τεράστιο».

«Νομίζω ότι έχουμε όλα τα συστατικά για να γίνουμε μια ανταγωνιστική ομάδα μια μέρα, και ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να έρθουμε σε συμφωνία με τη Formula 1 για να μπορέσουμε να βρεθούμε εκεί. Αν καταφέρουμε να εισέλθουμε θα είναι σπουδαίο για το άθλημα». Ακόμα και αν ο Andretti δεν τα καταφέρει να εξασφαλίσει την έγκριση της FOM, δήλωσε ότι θα νιώσει «απογοητευμένος, αλλά δεν θα τα παρατήσω. Κάτι θα σκεφτούμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!