Η Cadillac προετοιμάζει τμήμα μονάδων ισχύος F1

Η FIA ανακοίνωσε ότι έκανε δεκτή την αίτηση συμμετοχής της Andretti Cadillac στη Formula 1 και τώρα ακολουθεί η αξιολόγηση της FOM. H Cadillac όμως έχει ήδη προσλάβει προσωπικό για τη δημιουργία τμήματος μονάδων ισχύος.

Η Cadillac προετοιμάζει τμήμα μονάδων ισχύος F1

Η FIA ανακοίνωσε ότι έκανε δεκτή την αίτηση συμμετοχής της Andretti Cadillac στη Formula 1 και τώρα ακολουθεί η αξιολόγηση της FOM. H Cadillac όμως έχει ήδη προσλάβει προσωπικό για τη δημιουργία τμήματος μονάδων ισχύος.

Η FIA ανακοίνωσε χθες ότι η Andretti Cadillac ήταν η μόνη ομάδα από αυτές που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να προσχωρήσουν στο grid της Formula 1 τα επόμενα χρόνια, η οποία πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις που είχε ορίσει η Διεθνής Ομοσπονδία. Τώρα, το θέμα συμμετοχής της Andretti στη Formula 1 βρίσκεται στα χέρια της Liberty Media, της αμερικανικής εταιρείας που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα του αθλήματος και διαχειρίζεται τη FOM (Formula One Management).

Εν ολίγοις, η FIA δεν μπορούσε να αρνηθεί την έγκριση αίτησης συμμετοχής στην Andretti. Μια οδηγία της ΕΕ από το 2000 απαγορεύει την άρνηση συμμετοχής ενός αιτούντος χωρίς εύλογους λόγους. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια ή να δυσφημίζει το άθλημα. Η Andretti είναι μια αγωνιστική ομάδα που είναι γνωστή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και λειτουργεί εδώ και δεκαετίες. Επιπλέον, έχει συνάψει συνεργασία με την Cadillac, θυγατρική εταιρεία του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors.

Παρότι η Andretti θα πρέπει πρώτα να αναπτυχθεί όσον αφορά την τεχνογνωσία πλαισίου, διαθέτει ήδη για αυτό το σκοπό προσωπικό 100 ατόμων σε εγκαταστάσεις στο Banbury της Αγγλίας και γνωστούς στους κύκλους της F1 μηχανολόγους σε διοικητές θέσεις, με τεχνικό διευθυντή το Nick Chester (Simtek, Arrows, Benetton/Renault/Lotus), επικεφαλής σχεδιαστή τον John McQuilliam (Jordan, Manor, Prodrive) και επικεφαλής αεροδυναμικής τον Jon Tomlinson (Lotus/Renault, Williams, Mercedes).

Αρχικά, η Andretti θα προμηθεύεται μονάδες ισχύος, κιβώτια, αναρτήσεις και περιφερειακά συστήματα από την Alpine/Renault. Ωστόσο, η GM αντιμετωπίζει με σοβαρότητα το αγωνιστικό πρόγραμμα της Cadillac και προβαίνει επί του παρόντος σε προβλέψεις budget για την κατασκευή μονάδας ισχύος της Formula 1, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Auto Motor und Sport.

Στο μέλλον, μόνο ένα πρωτότυπο LMDh της Cadillac θα αγωνίζεται στο WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής), προκειμένου να εκτρέπονται χρήματα για το εγχείρημα της F1. Επιπλέον, οι Αμερικανοί έχουν ήδη προσλάβει προσωπικό με εμπειρία στη Formula 1 για ηγετικές θέσεις στο τμήμα μονάδων ισχύος.

Cadillac Racing

Συνολικά επτά ομάδες κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής στη FIA στην πρώτη φάση της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος και πέντε εξ αυτών πέρασαν στην επόμενη φάση, η οποία απαιτούσε την κατάθεση 300.000 δολαρίων στη Διεθνή Ομοσπονδία. Στη συνέχεια, η FIA διεξήγαγε ενδελεχή έρευνα για τους υποψήφιους οργανισμούς. Εντέλει, μόνο τέσσερις ομάδες ολοκλήρωσαν τη διαδικασία και τρεις εξα αυτών απορρίφθηκαν: οι LkySunz, Rodin και Hitech, η οποία είχε προσλάβει προσωπικό 90 ατόμων.

Έπειτα από την έγκριση της FIA, η Andretti Cadillac εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται: «Εκτιμούμε την αυστηρή, διαφανή και πλήρη διαδικασία αξιολόγησης της FIA και είμαστε απίστευτα ενθουσιασμένοι που μας δίνεται η ευκαιρία να αγωνιστούμε σε ένα τόσο ιστορικό και διάσημο Πρωτάθλημα».

«Ο σχηματισμός αυτής της ξεκάθαρα αμερικανικής ομάδας είναι μια σημαντική στιγμή υπερηφάνειας για όλους τους εργαζόμενους και τους οπαδούς μας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι βαθιές αγωνιστικές ικανότητες της Andretti Cadillac και οι τεχνολογικές εξελίξεις που προέρχονται από τους αγώνες θα ωφελήσουν τους πελάτες μας, ενώ θα αυξήσουν τον ενθουσιασμό για την F1 παγκοσμίως».

Η τελευταία φράση αναφέρεται στο ερώτημα που έχουν θέσει η Liberty Media και οι υφιστάμενες ομάδες, αν η προσχώρηση της Andretti στο grid θα προσθέσει κάτι στην αξία του Πρωταθλήματος. Η αξιολόγηση από τη FOM ενδέχεται να διαρκέσει μήνες. Αυτή τη στιγμή, το ποσό που πρέπει να καταθέσει μία νέα ομάδα στις υφιστάμενες ως «αποζημίωση» για τη μείωση των εσόδων τους από τα εμπορικά δικαιώματα είναι 200 εκατ. δολάρια. 

Ωστόσο, υπάρχουν ομάδες που πιέζουν για την αύξηση αυτού του ποσού στα 600 εκατ. δολάρια, κάτι που θα μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή το 2026, με την καινούργια Συνθήκη Ομονοίας που διέπει τον τρόπο λειτουργίας της Formula 1. Αυτό θα αποζημίωνε τις υφιστάμενες ομάδες για τις οικονομικές τους απώλειες από τα εμπορικά δικαιώματα για την επόμενη πενταετία, ωστόσο θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αρκετά μεγάλο εμπόδιο για την Andretti.

Η αμερικανική ομάδα αναμένεται να έχει οικονομική υποστήριξη από την Gainbridge (θυγατρική του κολοσσού οικονομικών υπηρεσιών Group 1001), που αποτελεί σπόνσορα της Andretti Autosport στο IndyCar. Δεδομένου ότι η FIA δεν βρήκε προβλήματα με την αίτηση συμμετοχής της Andretti, μία πιθανή άρνηση της FOM θα μπορούσε να οδηγήσει σε δικαστικά μέτρα, κάτι που η Liberty Media θέλει να αποφύγει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!