Andretti και Cadillac ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την F1

H Andretti Global ένωσε τις δυνάμεις της με την General Motors, ανακοινώνοντας τα σχέδιά τους να εισέλθουν στη Formula 1 υπό την ονομασία Cadillac. Υπάρχει περίπτωση να εμπλέκεται και η Honda στο παρασκήνιο;

Andretti και Cadillac ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την F1

H Andretti Global ένωσε τις δυνάμεις της με την General Motors, ανακοινώνοντας τα σχέδιά τους να εισέλθουν στη Formula 1 υπό την ονομασία Cadillac. Υπάρχει περίπτωση να εμπλέκεται και η Honda στο παρασκήνιο;

Έπειτα από την ανακοίνωση του προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ότι θα ξεκινήσει τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για είσοδο νέων ομάδων στη Formula 1, η Andretti Global, η οποία έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της να εισέλθει στο σπορ εδώ και ένα χρόνο, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Cadillac, θυγατρική μάρκα του ομίλου της General Motors.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι σκοπεύουν να παρατάξουν μια αμιγώς αμερικανική ομάδα στη Formula 1, σε απόκριση της ανακοίνωσης του Mohammed Ben Sulayem. Ο Michael Andretti, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Andretti Global, δήλωσε: «Δεν ξέρουμε ακόμα ακριβώς τι πρόκειται να γίνει. Θα εξαρτηθεί από την εκδήλωση ενδιαφέροντος, πόσο καιρό θα πάρει αυτό και που βρισκόμαστε εκείνη τη στιγμή. Αλλά θα είμαστε στην πίστα όταν όλα θα έχουν νόημα να είμαστε στην πίστα».

Η ομάδα θα προμηθευτεί μονάδες ισχύος από άλλον κατασκευαστή, με Andretti και Cadillac να προσφέρουν τεχνική υποστήριξη. Οι συζητήσεις μεταξύ Andretti και Cadillac έχουν ξεκινήσει από το καλοκαίρι και η αμερικανική μάρκα έχει ξεκινήσει ένα αγωνιστικό πρόγραμμα αγώνων αντοχής, με συμμετοχή στο WEC και το Πρωτάθλημα IMSA των ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή μπορεί να δει την GM να εισέρχεται στη Formula 1 για πρώτη φορά με μία ομάδα που ο Andretti δηλώνει ότι είναι «κατάλληλη για εισέλθει στη Formula 1 και να προσφέρει αξία στη σειρά, στους συνεργάτες και να φέρει ενθουσιασμό στους οπαδούς».

Ο Mark L. Reuss, πρόεδρος της GM, εξήγησε: «Έχουμε υπογράψει συμφωνία με έναν προμηθευτή μονάδας ισχύος, για αρχή. Και στη συνέχεια, καθώς προχωράμε μπροστά, θα φέρουμε πολλή από την τεχνογνωσία μας για να δημιουργήσουμε πράγματα και για το μέλλον». Ο Andretti πρόσθεσε: «Θα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή συνεργασία για το 2026 με έναν άλλο κατασκευαστή».

Με την υποστήριξη ενός τόσο μεγάλου ονόματος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σίγουρα οι πιθανότητες της Andretti να εισέλθει στη Formula 1 έχουν τονωθεί πολύ, καθώς η αμερικανική αγορά δείχνει για πρώτη φορά στα χρονικά ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για το σπορ. Στα αρχικά στάδια έκφρασης ενδιαφέροντος για την F1 από την Andretti, είχαν υπάρξει επαφές με τη Renault για την πιθανότητα προμήθειας μονάδων ισχύος.

Η Honda στο παρασκήνιο;

Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε ότι η GM διατηρεί μακροχρόνια σχέση με τη Honda, η οποία χρονολογείται από το 2013, όταν οι δύο εταιρείες άρχισαν να συνεργάζονται στην εξέλιξη κυψελών καυσίμου και υδρογόνου. Τον περασμένο Απρίλιο οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να επεκτείνουν τη συνεργασία τους για την εξέλιξη μιας σειράς «προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων» που θα βασίζονται στην τεχνολογία μπαταριών Ultium, με το σχέδιο να προβλέπει την έναρξη της παγκόσμιας παραγωγής εκατομμυρίων αυτοκινήτων από το 2027.

Θα ήταν απολύτως λογικό -και οικονομικά αποδοτικό- δεδομένης αυτής της σχέσης να συμφωνήσουν η Honda και η GM να συνεργαστούν για τη χρήση των ίδιων μονάδων ισχύος στη Formula 1 από το 2026, ακόμη και αν έχουν διαφορετική ονομασία. Η Honda έχει κάνει τεράστιες επενδύσεις στην F1 τα τελευταία χρόνια και έχει γνωρίσει επιτυχία με τη Red Bull. Η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε να επιστρέψει στο προσκήνιο και αυτή τη στιγμή είναι χορηγός της Red Bull για να υπενθυμίσει σε όλους ότι αυτή κατασκεύασε τους κινητήρες.

Η Red Bull σκοπεύει να ακολουθήσει το δικό της δρόμο το 2026 και αναζητά συνεργάτη (αναφέρεται ότι έχει διεξάγει συνομιλίες με τη Ford), ενώ η Honda αναζητά ομάδα για να συνεργαστεί στο μέλλον, έχοντας εκδηλώσει ενδιαφέρον και συμμετέχοντας στις συνομιλίες για τις μελλοντικές μονάδες ισχύος.

Honda F1

Έτσι, υπάρχει περίπτωση τόσο η Honda όσο και η GM να βρίσκονται στη Formula 1 το 2026, ενδεχομένως η καθεμία με τη δική της ομάδα. Όλα αυτά εξηγούν γιατί η FIA ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ανοίξει μια διαδικασία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος πριν από λίγες ημέρες. Τώρα απομένει να δούμε αν θα συμμετάσχει και η Ford.

Παρόλο που η Andretti είναι επιφυλακτική να αποκαλύψει λεπτομέρειες όσον αφορά το θέμα της προμήθειας κινητήρων, αναφέρει ότι έχει ήδη υπογράψει συμφωνία με τεχνικό διευθυντή και ότι η ομάδα θα εδρεύει στις καινούργιες εγκαταστάσεις της στο Fishers της Ιντιάνα. Δορυφορικές εγκαταστάσεις θα υπάρχουν και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με κάποιες φήμες να αναφέρουν θα βρίσκονται κοντά στο Brackley.

Ο Michael Andretti αναφέρει ότι αυτή η βάση θα χρησιμοποιηθεί για περισσότερα πράγματα πέραν από την F1. Η GM αναφέρει ότι το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει το τεχνικό κέντρο της στο Warren του Michigan και το τεχνικό κέντρο της GM Racing στο Charlotte. O Andretti δήλωσε: «Συνεχίζουμε να προετοιμαζόμαστε με αισιοδοξία σε περίπτωση που είμαστε αρκετά τυχεροί ώστε η Andretti Cadillac να εγκριθεί επίσημα ως υποψήφια για τη Formula 1».

IndyCar - Colton Herta (Andretti Autosport), Toronto 2022

Από την πλευρά του, ο Mark L. Reuss ανέφερε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προοπτική να συνεργαστούμε με την Andretti Global για να σχηματίσουμε μια αμερικανική ομάδα F1 που θα βοηθήσει να τονωθεί ακόμη περισσότερο το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη σειρά και το άθλημα. Τόσο η Cadillac όσο και η F1 έχουν αυξανόμενη παγκόσμια απήχηση. Η μάρκα μας έχει μια καταγωγή από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που ξεπερνά έναν αιώνα και θα ήμασταν υπερήφανοι αν είχαμε την ευκαιρία να φέρουμε την ξεχωριστή αμερικανική καινοτομία και σχεδιασμό μας στην F1».

Η αντίδραση της FIA και τη F1

Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος ανέφερε: «Τα σημερινά νέα από τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι μια ακόμη απόδειξη της δημοτικότητας και της ανάπτυξης του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 υπό την αιγίδα της FIA. Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο το ενδιαφέρον από δύο εμβληματικές μάρκες, όπως η General Motors Cadillac και η Andretti Global».

«Τυχόν πρόσθετες συμμετοχές θα βασιστούν στη θετική αποδοχή των κανονισμών μονάδων ισχύος της FIA για το 2026 μεταξύ των κατασκευαστών, η οποία έχει ήδη προσελκύσει μια συμμετοχή από την Audi. Οποιαδήποτε διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα ακολουθήσει το αυστηρό πρωτόκολλο της FIA και θα διαρκέσει αρκετούς μήνες».

Η F1 δεν έχει αποκτήσει νέα ομάδα από τότε που η Haas εντάχθηκε στο grid το 2016, αλλά είναι κατανοητό ότι υπάρχει ενδιαφέρον από διάφορες πλευρές. Σε ανακοίνωσή της, η F1 ανέφερε: «Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το εγχείρημα της F1 αυτή τη στιγμή, ενώ συνεχίζονται ορισμένες συζητήσεις που δεν είναι τόσο ορατές όσο άλλες».

«Όλοι θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι το Πρωτάθλημα θα παραμείνει αξιόπιστο και σταθερό και κάθε αίτημα νέου συμμετέχοντα θα αξιολογηθεί με βάση τα κριτήρια που θα ικανοποιούν αυτούς τους στόχους από όλους τους αρμόδιους φορείς. Οποιοδήποτε αίτημα νέου συμμετέχοντα απαιτεί τη συμφωνία τόσο της F1 όσο και της FIA».

Η ένταξη της Andretti και της Cadillac στο grid είναι μια διαδικασία που απαιτεί την υποστήριξη της ίδιας της F1 και των σημερινών ομάδων, εκ των οποίων μόνο δύο (McLaren και Alpine) έχουν υποστηρίξει δημοσίως τα σχέδια της Andretti εν μέσω ανησυχιών για τις πιθανές οικονομικές επιπτώσεις, καθώς θα μειωθεί το μερίδιό τους από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ. Κάθε νέα ομάδα που εντάσσεται στο grid της F1 υποχρεούται σύμφωνα με τους όρους της Συνθήκης Ομονοίας να καταβάλει ρήτρα 200 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα διαμοιραστεί μεταξύ των υπόλοιπων ομάδων για να αντισταθμίσει την οικονομική τους απώλεια.

Αμερικανός οδηγός

Από τότε που εξέφρασε ενδιαφέρον για την F1, η Andretti έχει επίσης κάνει γνωστή την επιθυμία της να τοποθετήσει έναν Αμερικανό οδηγό σε ένα από τα cockpit της, και συγκεκριμένα τον Colton Herta, ο οποίος αγωνίζεται για την Andretti Autosport στο IndyCar. O Michael Andretti δήλωσε: «Σίγουρα έχουμε σχέδιο να έχουμε έναν Αμερικανό οδηγό. Νομίζω ότι όλοι ξέρετε ποιος είναι επικεφαλής σε αυτό το θέμα. Ο Colton έχει συμβόλαιο με την ομάδα IndyCar αυτή τη στιγμή. Θέλουμε να κάνουμε μια αμερικανική προσπάθεια για να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε έναν Αμερικανό οδηγό στο cockpit».

Colton Herta

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!