F1: Η Williams απέσπασε τον επικεφαλής τεχνικό της Alpine

H ομάδα της Williams στη Formula 1 θα αποσπάσει από την Alpine τον Pat Fry, που διατελεί επικεφαλής τεχνικό στέλεχος στη γαλλική ομάδα και θα αναλάβει αντίστοιχο ρόλο στο Grove.

F1: Η Williams απέσπασε τον επικεφαλής τεχνικό της Alpine

H ομάδα της Williams στη Formula 1 θα αποσπάσει από την Alpine τον Pat Fry, που διατελεί επικεφαλής τεχνικό στέλεχος στη γαλλική ομάδα και θα αναλάβει αντίστοιχο ρόλο στο Grove.

H Williams έχει βρεθεί χωρίς τεχνικό επικεφαλής από το Δεκέμβριο του 2022, που αποχώρησαν από το Grove οι Jost Capito (πρώην επικεφαλής της ομάδας) και Francois-Xavier Demaison. O νέος επικεφαλής της ομάδας James Vowles, που μετέβη από τη Mercedes στη Williams τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε δηλώσει εξαρχής ότι προτεραιότητά του είναι να βρει επικεφαλής τεχνικού και αεροδυναμικού τμήματος.

Σε μία μεταγραφή που αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα σήμερα, η Williams κατάφερε να αποσπάσει τον 59χρονο Βρετανό Pat Fry από την Alpine, όπου εργάζεται ως επικεφαλής τεχνικό στέλεχος και ήταν υπεύθυνος για τη χάραξη της μελλοντικής πορείας της ομάδας. Ο Fry αναμένεται να ξεκινήσει να εργάζεται στη Williams στο τέλος της φετινής χρονιάς. Ο ρόλος του θα είναι και πάλι αυτός του επικεφαλής τεχνικούς στελέχους, αλλά θα ενεργεί και ως τεχνικός διευθυντής μέχρι να οριστεί επίσημα καινούργιος.

Ο Fry είναι ένας από τους πιο έμπειρους τεχνικούς της Formula 1 και έχει περάσει από πολλές κορυφαίες ομάδες. Ξεκίνησε την καριέρα του στην F1 το 1987 με την ομάδα της Benetton (νυν Alpine), όπου εργαζόταν στο εγχείρημα των ενεργών αναρτήσεων, αλλά και ως μηχανολόγος αγώνα του Martin Brundle το 1992. Την επόμενη χρονιά, ο πρώην συνάδελφός του στη Benetton, o Ιταλός Giorgio Ascanelli τον έπεισε να μεταβεί στη McLaren, όπου είχε προσχωρήσει ήδη ο ίδιος.

Το 1995, ο Fry έγινε μηχανολόγος αγώνα του Mika Hakkinen και το 1997 του David Coulthard, ρόλο που διατήρησε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το 2001 έγινε επικεφαλής μηχανολόγος αγωνιστικής εξέλιξης, εργαζόμενος στα μονοθέσια του 2005, 2007 και 2009. Το 2010 προσχώρησε στη Ferrari ως βοηθός τεχνικού διευθυντή (δίπλα στον Aldo Costa) και στις αρχές του 2011 αντικατέστησε τον Chris Dyer, o οποίος κατηγορήθηκε για το στρατηγικό λάθος που οδήγησε στην απώλεια του τίτλου του 2010 από τον Fernando Alonso στο GP Άμπου Ντάμπι.

Το Μάιο του 2011, που απομακρύνθηκε και ο Aldo Costa από το Maranello, o Fry ονομάστηκε διευθυντής πλαισίου. Το Σεπτέμβριο του 2013 έγινε διευθυντής μηχανολογίας της Ferrari, πριν ανακοινωθεί η αποχώρησή του από το Maranello, μαζί με τον επικεφαλής σχεδιασμού, Νικόλα Τομπάζη, το Δεκέμβριο του 2014. Οι δυο τους συνεργάστηκαν ξανά στην ουραγό ομάδα της Manor το 2016, όπου ο Fry λειτούργησε ως σύμβουλος μηχανολογίας.

Το 2018 επέστρεψε στη McLaren (ως διευθυντής μηχανολογίας) καθώς η βρετανική ομάδα περίμενε τον James Key (από την Toro Rosso) να αναλάβει τα καθήκοντα του τεχνικού διευθυντή. Το 2020, ο Fry προσχώρησε στην ομάδα της Renault, η οποία μετονομάστηκε σε Alpine το 2021. Η γαλλική ομάδα αναμένεται να κάνει περαιτέρω αλλαγές και στη διάρθρωση του τεχνικού της τμήματος δεδομένης της αποχώρησης του Fry, έπειτα από τον ορισμό του Bruno Famin ως επικεφαλής του αγωνιστικού της τμήματος και την αντικατάσταση του CEO της, Laurent Rossi από τον Philippe Krief.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!