F1: H Ferrari δεν θα φέρει β’ έκδοση μονοθεσίου φέτος

Η Ferrari δεν πρόκειται να παρουσιάσει β’ έκδοση της SF-23, του μονοθεσίου της για το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Frederic Vasseur.

F1: H Ferrari δεν θα φέρει β’ έκδοση μονοθεσίου φέτος

Η Ferrari δεν πρόκειται να παρουσιάσει β’ έκδοση της SF-23, του μονοθεσίου της για το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Frederic Vasseur.

H Ferrari δεν πρόκειται να παρουσιάσει μεγάλες αλλαγές σχεδιαστικής φιλοσοφίας στη φετινή SF-23 για το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1, αλλά θα επιταχύνει την πορεία εξέλιξης που έχει ήδη καθορίσει. Οι τεχνικοί του Maranello πιστεύουν στις δυνατότητες του φετινού μονοθεσίου, εφόσον εξελιχθεί περισσότερο.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, σε ερώτηση αν η Scuderia θα παρουσιάσει βασικές αλλαγές στη σχεδιαστική φιλοσοφία της SF-23, απάντησε: «Όχι, δεν νομίζω. Έχουμε μια ροή αναβαθμίσεων που θα έρθουν, όχι για το Μπακού, επειδή έχουμε το αεροδυναμικό πακέτο για αυτό το επίπεδο αρνητικής άντωσης, και με τον αγώνα σπριντ δεν είναι το πιο εύκολο, αλλά για το Μαϊάμι, την Imola και τη Βαρκελώνη, όχι το Μονακό. Σε κάθε αγώνα, θα έχουμε αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο».

«Εμμένουμε στο σχέδιο που είχαμε, με κάποιες προσαρμογές όσον αφορά την ισορροπία και τη συμπεριφορά. Ήταν πολύ καλύτερα στη Μελβούρνη και θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι β’ έκδοση μονοθεσίου, αν αυτό θέλετε να πείτε. Δεν θα έρθουμε με κάτι εντελώς διαφορετικό. Θα συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε αυτό που έχουμε και θα προσπαθήσουμε να το ανανεώσουμε μαζικά».

«Το να κάνεις ένα νέο project κατά τη διάρκεια της σεζόν, να ξεκινήσεις από το μηδέν, να κάνεις ένα νέο μονοθέσιο πρώτον με το ανώτατο όριο εξόδων, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα, δεν θέλω να πω ότι είναι αδύνατο, αλλά είναι πολύ δύσκολο. Επίσης, έχουμε την αίσθηση, και ελπίζω να έχουμε δίκιο, ότι βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση και έχουμε ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης στο μονοθέσιο».

«Εφόσον είμαστε ακόμα σε θέση να εξελίξουμε το μονοθέσιο για να πάρουμε πόντους στην αεροδυναμική, για να έχουμε καλύτερη ισορροπία και σταθερότητα, νομίζω ότι έχει νόημα να πιέσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Έχεις το σχέδιο εξέλιξης πριν από τη σεζόν και στη συνέχεια πρέπει να αντιδράσεις στις περιστάσεις λόγω της ανταγωνιστικότητας και της συμπεριφοράς του μονοθεσίου και ο στόχος είναι να τους προλάβεις γρήγορα».

«Φέραμε κάποιες καλές αναβαθμίσεις στη Μελβούρνη και θα συνεχίσουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία, να πάρουμε μια διαφορετική κατεύθυνση όσον αφορά την ισορροπία και ούτω καθεξής. Αλλά δεν μπορούμε να αλλάξουμε το σχέδιο μαζικά μετά από τρεις αγώνες».

«Θα προσαρμοστούμε λόγω των συνθηκών, θα επιταχύνουμε, θα βάλουμε όλους τους πόρους για να επιταχύνουμε τη διαδικασία και οι αναβαθμίσεις που είχαν προγραμματιστεί για τη Βαρκελώνη θα έρθουν στην Imola. Θα επιταχύνουμε τις αναβαθμίσεις σε έναν ή δύο αγώνες. Αλλά δεν μπορείς να αλλάξεις μαζικά πράγματα».

Όσον αφορά την απόδοση της Ferrari στη Μελβούρνη, o Vasseur ανέφερε: «Στη Μελβούρνη, ακολουθήσαμε μια διαφορετική κατεύθυνση για την εξέλιξη και φαίνεται ότι πέτυχε. Στις κατατακτήριες δοκιμές δεν αποδώσαμε, δεν εκμεταλλευτήκαμε τις δυνατότητες του μονοθεσίου, και από εκεί προήλθε η απογοήτευση».

«Το Σάββατο κάναμε κακή διαχείριση. Ο Charles δεν είχε την ευκαιρία να κάνει τον γύρο προετοιμασίας και ο Carlos έκανε ένα λάθος στην πρώτη στροφή, διαφορετικά θα βρισκόμασταν στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Ήταν λάθος όλης της ομάδας, δεν υπάρχει τίποτα μεταξύ των οδηγών ή ατομικά λάθη».

«Στον αγώνα, ωστόσο, το μονοθέσιο ήταν πιο ισορροπημένο, λιγότερο ‘αιχμηρό’ (peaky), και αυτό επέτρεψε στον Carlos (Sainz) -δυστυχώς όχι στον Charles (Leclerc)- να πιέσει περισσότερο και να δείξει μια απόδοση πιο κοντά και στη Red Bull. Ακόμα και αν το αποτέλεσμα του αγώνα και η κατάσταση με την πρώτη κόκκινη σημαία ήταν εναντίον μας, ο Carlos ήταν σε θέση να έχει ρυθμό».

«Ήταν καλά. Όχι εξαιρετικά, αλλά ήταν καλά. Και νομίζω ότι κάναμε καλή δουλειά στον αγώνα, αν και δεν ήμασταν καλοί στις κατατακτήριες δοκιμές. Θα μπορούσαμε να είμαστε στην πρώτη σειρά εκκίνηση, και τότε η κατανόηση του Σαββατοκύριακου θα ήταν εντελώς διαφορετική. Πρέπει να κατανοήσουμε γιατί δεν ήμασταν σε θέση να το κάνουμε».

«Η κατάσταση στη Μελβούρνη ήταν αρκετά ακραία με την επιλογή να κάνουμε επιπλέον γύρο προετοιμασίας ή όχι, αλλά στο τέλος της ημέρας τα ελαστικά δεν ήταν έτοιμα για την 1η στροφή στο τελευταίο σκέλος και χάσαμε την πρώτη σειρά σε αυτή τη στροφή. Αλλά νομίζω ότι η ανάλυση του Σαββατοκύριακου θα ήταν εντελώς διαφορετική αν βρισκόμασταν στην την πρώτη σειρά εκκίνησης, με το ίδιο μονοθέσιο και τους ίδιους οδηγούς. Για αυτό πρέπει να παραμείνουμε ψύχραιμοι στην ανάλυση των δεδομένων».

«Πιστεύω ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο, αλλά στο Μπακού θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε την πρόοδο που σημειώθηκε στην Αυστραλία. Πρέπει να καταλάβουμε ότι μέχρι στιγμής δεν είχαμε το πλήρες εύρος των χαρακτηριστικών πίστας που θα συναντήσουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά πάντα έχουμε την αίσθηση ότι δεν είμαστε μακριά. Μπορούμε να παλέψουμε για την πρώτη σειρά εκκίνησης μαζί τους (τη Red Bull) στις κατατακτήριες δοκιμές. Ήταν πιο δύσκολο στον αγώνα».

Μακροπρόθεσμα, ο Vasseur δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μεγαλύτερων αλλαγών στη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου της Ferrari για το 2024: «Όσον αφορά τη στρατηγική εξέλιξης, νομίζω ότι έχουμε καλές αναβαθμίσεις και θα δούμε αργότερα στη σεζόν αν θέλουμε να κάνουμε μια συνεχή βελτίωση αυτής και έχουμε περιθώρια βελτίωσης ή αν πρέπει να αλλάξουμε πιο μαζικά την κατεύθυνση που ακολουθούμε».

Δεδομένου ότι οι πιθανότητες της Ferrari να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο από τη Red Bull φαίνονται ήδη απειροελάχιστες, οι αποφάσεις που θα ληφθούν τους επόμενους μήνες ενδέχεται να καθορίσουν τις ελπίδες της Ferrari για το 2024. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Ιταλός τεχνικός Fabio Montecchi (επικεφαλής μηχανολογίας πλαισίου) θα αναλάβει τα καθήκοντα του David Sanchez (επικεφαλής concept οχήματος), που αποχώρησε από το Maranello, πριν από μερικές εβδομάδες.

Ο Fabio Montecchi έχει εμπειρία στους τομείς πλαισίου και αναρτήσεων και θα συνεργάζεται με τον επικεφαλής αεροδυναμικής, Diego Tondi, και τον Enrico Cardile, επικεφαλής του τμήματος πλαισίου. Σύμφωνα με τον έγκριτο (για θέματα που αφορούν τη Ferrari) Ιταλό δημοσιογράφο Leo Turrini, ο Frederic Vasseur έχει λάβει την έγκριση του προέδρου John Elkann και του CEO Benedetto Vigna να ξεκινήσει μία προσπάθεια να φέρει στο Maranello τεχνικούς υψηλού προφίλ από αντίπαλες ομάδες, για να καλύψει τα κενά που έχουν δημιουργηθεί στο τεχνικό τμήμα τον τελευταίο καιρό.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!