F1: Ενδείξεις παραδοχής λάθους στη Ferrari

Οι οδηγοί της Ferrari έκαναν τις πρώτες δηλώσεις ότι η Scuderia ακολούθησε λανθασμένη κατεύθυνση εξέλιξης με το μονοθέσιό της για τη φετινή σεζόν της Formula 1, καθώς αναμένονται σημαντικές αναβαθμίσεις στην SF-23 σε Imola και Βαρκελώνη.

F1: Ενδείξεις παραδοχής λάθους στη Ferrari

Οι οδηγοί της Ferrari έκαναν τις πρώτες δηλώσεις ότι η Scuderia ακολούθησε λανθασμένη κατεύθυνση εξέλιξης με το μονοθέσιό της για τη φετινή σεζόν της Formula 1, καθώς αναμένονται σημαντικές αναβαθμίσεις στην SF-23 σε Imola και Βαρκελώνη.

Έπειτα από τους δύο πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν, έγινε σαφές ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα, Mercedes και Ferrari δεν βγήκαν τα κέρδη που θα έπρεπε όσον αφορά την εξέλιξη των μονοθεσίων τους. Η Mercedes παραδέχθηκε σχεδόν άμεσα ότι είχε ακολουθήσει λανθασμένη κατεύθυνση, ενώ στις συνεντεύξεις πριν από το GP Αυστραλίας, το ίδιο φαίνεται να λένε και οι οδηγοί της Ferrari.

Η ιταλική ομάδα έχει καθορίσει ένα καινούργιο πρόγραμμα παρουσίασης αναβαθμίσεων στην SF-23 για τη φετινή σεζόν της Formula 1. Αυτό αποκλίνει από το αρχικό σχέδιο, που προέβλεπε μικρές αναβαθμίσεις σε κάθε, σχεδόν, αγώνα. Όπως έχουμε αναφέρει, η Ferrari θα φέρει ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων. Αυτό φαίνεται ότι θα παρουσιαστεί τελικά σε δύο στάδια, με τα πρώτα εξαρτήματα (δάπεδο και πιθανώς την τροποποιημένη πίσω ανάρτηση) να καταφθάνουν στον 6ο αγώνα της σεζόν GP Εμίλια Ρομάνια, που θα διεξαχθεί στην Imola μεταξύ 19 και 21 Μαΐου.

Τα καλύμματα ψυγείων που θα μοιάζουν περισσότερο με αυτά της Red Bull, αναμένεται να παρουσιαστούν στο GP Ισπανίας, που θα διεξαχθεί μεταξύ 2 και 4 Ιουνίου. Εν μέρει, αυτό θα συμβεί διότι η πίστα της Βαρκελώνης είναι πιο κατάλληλη για την αξιολόγηση αεροδυναμικών αναβαθμίσεων, λόγω της φύσης της χάραξής της, με πολλές γρήγορες παρατεταμένες στροφές. Το Μονακό, που παρεμβάλλεται μεταξύ των δύο προαναφερθέντων αγώνων είναι εντελώς ακατάλληλο για την αξιολόγηση αναβαθμίσεων.

Η Ferrari έχει διατηρήσει τον περυσινό σχεδιασμό καλυμμάτων ψυγείων, σε εξελιγμένη μορφή. Ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις ότι μετά τη Mercedes, και η Ferrari έχει αντιληφθεί πως ακολούθησε λανθασμένη φιλοσοφία σχεδιασμού. Ο Carlos Sainz δήλωσε στο Albert Park: «Είμαστε λίγο μπερδεμένοι γιατί νομίζαμε ότι πέρυσι το είχαμε πετύχει».

«Αλλά είναι σαφές ότι καθώς τα μονοθέσια έχουν εξελιχθεί, η δυνατότητα εξέλιξης της κατεύθυνσης που έχει ακολουθήσει η Red Bull είναι πολύ υψηλότερη από αυτήν του του δικού μας εγχειρήματος. Αυτό μας έχει επηρεάσει αρνητικά. Τώρα πρέπει να αντιδράσουμε, και πρέπει να αντιδράσουμε γρήγορα, αλλιώς θα ξεφύγουν».

«Αυτή τη στιγμή, η Red Bull είναι ανώτερη παντού. Στις κατατακτήριες δοκιμές, στο ρυθμό αγώνα, σε μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες. Είναι ανώτεροι στις στροφές μεσαίας ταχύτητας αλλά και τις αργές, είναι ανώτεροι στη διαχείριση των ελαστικών, ανώτεροι στην ανάβαση kerb και τη δυνατότητα απορρόφησης ανομοιομορφιών, οπότε δείχνει ότι πρέπει σαφώς να αλλάξουμε κάτι».

«Οι εξαιρετικά καλές επιδόσεις στην αρχή της περασμένης σεζόν μας έκαναν να συνεχίσουμε να πιέζουμε με αυτή τη σχεδιαστική φιλοσοφία μονοθεσίου, αλλά νομίζω ότι τώρα συνειδητοποιούμε πως η Red Bull έχει σαφές πλεονέκτημα παντού και πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε δεξιά και αριστερά».

Peaky

O Carlos Sainz τόνισε: «Ειλικρινά, η ανάλυσή μας από τους πρώτους αγώνες δείχνει ότι δεν υπάρχει κανένα θεμελιώδες πρόβλημα με το μονοθέσιο, απλώς είναι ένα peaky (αιχμηρό) μονοθέσιο, πολύ απρόβλεπτο στον αγώνα». Όταν ο Ισπανός αναφέρει peaky, εννοεί ότι η SF-23 παράγει υψηλές τιμές αρνητικής άντωσης, αλλά μόνο σε ένα περιορισμένο πλαίσιο συνθηκών (κυρίως με ελαφρύ φορτίο καυσίμου), εκτός των οποίων χάνει απόδοση, γεγονός που το κάνει απρόβλεπτο στη συμπεριφορά, και καταπονεί τα ελαστικά.

Ο Charles Leclerc συμπληρώνει: «Στις κατατακτήριες δοκιμές είμαστε αρκετά καλοί από την αρχή της σεζόν. Εκεί που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι στον αγώνα, όπου το μονοθέσιό μας είναι εξαιρετικά ‘αιχμηρό’. Όταν όλες οι συνθήκες είναι σωστές, φαίνεται ότι είμαστε σε θέση να αντλήσουμε απόδοση από το πακέτο μας, αλλά όταν οι συνθήκες αλλάζουν λίγο, με ένα πιο βαρύ μονοθέσιο, εκεί βλέπεις λίγο περισσότερο τους περιορισμούς του, και τότε είναι που δυσκολευόμαστε».

«Έτσι, προσπαθούμε να επικεντρωθούμε σε αυτό. (Στην Αυστραλία) πιστεύω ότι θα είμαστε αρκετά κοντά στις κατατακτήριες δοκιμές -το ελπίζω-, αλλά νομίζω ότι η εικόνα στον αγώνα θα είναι αρκετά παρόμοια». Ο Sainz προσέθεσε ότι και η ανύψωση των πλαϊνών άκρων του δαπέδου των φετινών μονοθεσίων κατά 15 χλστ. οδήγησε του τεχνικούς της Ferrari σε λανθασμένα συμπεράσματα: «Με την αλλαγή των κανονισμών, και το μονοθέσιο να γίνεται πιο αργό, θεωρήσαμε ότι αυτό ήταν φυσιολογικό, και ότι θα γινόταν λίγο πιο ‘αιχμηρό’».

«Σκεφτήκαμε ότι με τις αντισταθμίσεις που κάναμε, οι στόχοι ήταν εντάξει και θα ήμασταν γρήγοροι. Πήγαμε στο πρώτο τεστ και είδαμε αμέσως ότι άλλοι δεν είχαν υποφέρει από την αλλαγή των κανονισμών, και ήταν πολύ πιο γρήγοροι από πέρυσι. Αυτό μας έκανε να σκεφτούμε αν υπάρχει κάτι που δεν κάναμε σωστά».

«Το καλό είναι ότι έπειτα από ενδελεχή ανάλυση μετά από αυτούς τους δύο αγώνες, βλέπουμε πού βρίσκεται αυτή η αδυναμία. Ξέρουμε γιατί το μονοθέσιο είναι ‘αιχμηρό’ έχει αιχμές. Το βλέπουμε στα δεδομένα και είμαστε αρκετά σίγουροι ότι οι άλλοι δεν έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Μπορούμε να εξελιχθούμε προς τη σωστή κατεύθυνση».

Ελαστικά

Επίσης είναι γνωστό ότι το ιταλικό μονοθέσιο, όπως αναφέρει και ο Sainz, «τρώει αρκετά τα ελαστικά. Πρέπει απλά να βελτιώσουμε το πακέτο μας. Είναι πολύ peaky και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να το ηρεμήσουμε λίγο, κάτι που επίσης κάνει το μονοθέσιο δύσκολο στον αγώνα. Το καλό είναι ότι όλοι το γνωρίζουν. Το ξέρουμε στην πίστα, το ξέρουν στο Maranello και το καλό είναι ότι η Ferrari έχει αυτό το ανθρώπινο δυναμικό, την ικανότητα να αντιδρά. Αν όλοι πιέσουμε προς την ίδια κατεύθυνση, είμαι πεπεισμένος ότι αυτή η ομάδα μπορεί να το ανατρέψει. Όχι σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά μεσοπρόθεσμα».

Ο Sainz δήλωσε επίσης ότι απλά περιμένει να δει αν οι αναβαθμίσεις θα βελτιώσουν την αίσθηση της SF-23, ιδιαίτερα όσον αφορά τους αγώνες όπου η καταπόνηση των ελαστικών αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Ο Ισπανός σχολίασε ότι ελπίζει οι αναβαθμίσεις να «βελτιώσουν πώς είμαστε σε θέση να αγωνιστούμε με το μονοθέσιο, γιατί αυτή τη στιγμή είμαστε πολύ περιορισμένοι. Δεν μπορούμε να αγωνιστούμε με τους υπόλοιπους πάρα πολύ, επειδή το μονοθέσιο είναι δύσκολο στο διαταραγμένο αέρα».

«Τρώμε τα ελαστικά, οπότε δεν σου επιτρέπει να πιέσεις στον αγώνα για να προσπεράσεις κόσμο ή πρέπει να κάνουμε μεγάλη διαχείριση ελαστικών. Αυτό σημαίνει ότι στον αγώνα είσαι λίγο κολλημένος δεν μπορείς να παίξεις πολύ. Ξέρουμε ακριβώς πού είναι η αδυναμία μας και ελπίζουμε ότι αυτό θα βελτιωθεί και θα μας επιτρέψει λίγη περισσότερη ευελιξία».

Ο Sainz, συγκρίνοντας την SF-23 με το περυσινό μονοθέσιο, δήλωσε: «Φέτος, η αίσθηση του μονοθεσίου είναι λίγο καλύτερη, ειδικά στους αγώνες. Δεν δυσκολεύομαι με κάτι συγκεκριμένο από πλευράς οδήγησης, είναι απλά ότι δεν έχω συνθέσει ακόμα καλούς γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές. Δεν έχω κάνει καλή δουλειά σε αυτό τον τομέα. Στους αγώνες, έχω κάνει λίγο-πολύ ό,τι μπορεί να κάνει το μονοθέσιο αυτή τη στιγμή, που δεν είναι πολλά».

Ελπίδες τίτλου

Όταν ο Sainz ρωτήθηκε αν οι ελπίδες της Ferrari για τον φετινό τίτλο έχουν ήδη χαθεί, ο Ισπανός απάντησε: «Με 20 αγώνες να απομένουν, αυτό είναι μια πολύ τολμηρή δήλωση. Είναι αλήθεια ότι η διαφορά από τη Red Bull είναι τεράστια και δυσκολεύομαι να θυμηθώ κάποιον που να έχει μειώσει αυτή τη διαφορά σε μια σεζόν, αλλά θα προσπαθήσουμε».

«Είμαστε η Ferrari, όλοι δουλεύουν σκληρά πίσω στο εργοστάσιο, ξέρουμε πού είναι οι αδυναμίες του μονοθεσίου μας, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε. Μέχρι τότε, υπάρχει επίσης ένα καλό μάθημα από τη Mercedes πέρυσι. Δεν ήταν γρήγοροι και μεγιστοποίησαν τους βαθμούς, αξιοποίησαν στο έπακρο αυτό που είχαν. Μετά θα δούμε πού θα είμαστε στο τέλος της χρονιάς».

Από την πλευρά του, ο Charles Leclerc δηλώνει ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως ο φετινός τίτλος είναι ακόμα εφικτός: «Φυσικά και είναι. Είναι ακόμα πολύ νωρίς στη σεζόν. Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε λέγοντας ότι όλα είναι καλά και από αυτό το Σαββατοκύριακο θα παλέψουμε ξανά για νίκες. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές με τους εαυτούς μας. Έτσι όπως είναι η κατάσταση τώρα, απέχουμε πολύ από την απόδοση που θέλουμε να έχουμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποθαρρύνουμε τους εαυτούς μας, γιατί η σεζόν είναι μεγάλη».

«Έχουμε αρκετές αναβαθμίσεις για τους επόμενους αγώνες. Ας ελπίσουμε ότι αυτό θα μας βοηθήσει να μειώσουμε τη διαφορά από τη Red Bull, που είναι σε άλλη κατηγορία, αλλά και από την Aston Martin, που είναι πολύ δυνατή. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύουμε ότι ο τίτλος είναι εκτός βεληνεκούς. Βρισκόμαστε ακόμα πολύ νωρίς στη σεζόν».

F1 - Ferrari SF-23, GP Σαουδικής Αραβίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!