F1: Ο David Sanchez θα μεταβεί από τη Ferrari στη McLaren

Έπειτα από μία απογοητευτική εμφάνιση της Ferrari στο GP Μπαχρέιν, την πρεμιέρα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, ο υψηλόβαθμος τεχνικός David Sanchez θα αποχωρήσει από το Maranello, για να μεταβεί στη McLaren. Επίσης, η Scuderia πιστεύει ότι «έσωσε» την 1η μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου του Charles Leclerc.

F1: Ο David Sanchez θα μεταβεί από τη Ferrari στη McLaren

Έπειτα από μία απογοητευτική εμφάνιση της Ferrari στο GP Μπαχρέιν, την πρεμιέρα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, ο υψηλόβαθμος τεχνικός David Sanchez θα αποχωρήσει από το Maranello, για να μεταβεί στη McLaren. Επίσης, η Scuderia πιστεύει ότι «έσωσε» την 1η μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου του Charles Leclerc.

Έπειτα από μία απογοητευτική εμφάνιση στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, η Ferrari απέδωσε τα προβλήματα εκτεταμένης καταπόνησης ελαστικών στο στήσιμο του μονοθεσίου. Η Ferrari δεν πιστεύει ότι πρέπει να αλλάξει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου της, όπως συμβαίνει στο στρατόπεδο της Mercedes. Ωστόσο, υπάρχουν ήδη φήμες ότι θα γίνουν ανακατατάξεις στο τεχνικό τμήμα του Maranello. Φαίνεται ότι ο Γάλλος αεροδυναμιστής (με ισπανικές ρίζες) David Sanchez, επικεφαλής μηχανολόγος concept οχήματος στην ομάδα της Ferrari, αναμένεται να αποχωρήσει από το τεχνικό της τμήμα.

Ο Sanchez υπέβαλε την παραίτησή του στην ομάδα της Ferrari. Αναφέρεται ότι θα επιστρέψει στην ομάδα της McLaren, εκεί όπου εργαζόταν πριν μεταβεί στη Scuderia πριν από 10 χρόνια, για να αντικαταστήσει τότε τον Dirk de Beer. Ο Sanchez συνέβαλε σημαντικά στην “αναγέννηση” της Ferrari το 2017, και έπειτα από την αποχώρηση του επικεφαλής σχεδιαστή Simone Resta, ήταν ένας από τους ανθρώπους που επέλεξε να προωθήσει ο πρώην επικεφαλής και τεχνικός διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto. Ο Sanchez ήταν ένας από τους βασικούς επικεφαλής για την αεροδυναμική διαμόρφωση του ιταλικού μονοθεσίου. Πρόκειται για μία σημαντική απώλεια για το τεχνικό τμήμα της Ferrari, τη στιγμή μόλις συμπληρώθηκε ο δεύτερος μήνας του καινούργιου επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur.

Επιπλέον, πέραν του κακού ρυθμού αγώνα που επέδειξε στο GP Μπαχρέιν η SF-23 ήταν επίσης πολύ εύθραυστη, όσον αφορά διάφορα κομμάτια του αμαξώματος, πέραν φυσικά από το πρόβλημα αξιοπιστίας στο υβριδικό σύστημα που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Charles Leclerc. Πάντως η Ferrari πιστεύει ότι έχει καταφέρει να διασώσει την 1η μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου του Μονεγάσκου, που φαίνεται να έχει αποφύγει το ενδεχόμενο ποινής στο GP Σαουδικής Αραβίας.

H πίστα του Sakhir, που διαθέτει εξαιρετικά φθοροποιό ασφαλτοτάπητα και ο Vasseur δήλωσε ότι η εκτεταμένη καταπόνηση των πίσω ελαστικών οφείλεται στο στήσιμο της SF-23 το οποίο παρείχε πολύ υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, αλλά δεν προστάτευε τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Σε αυτό ενδέχεται να συνέβαλε το γεγονός ότι η Ferrari δεν είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την καινούργια πίσω αεροτομή με μονό υποστήριγμα, που παρήγαγε υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης. Λόγω της μικρότερης κάθετης δύναμης, τα πίσω ελαστικά πλαγιολίσθαιναν περισσότερο και υπερθερμαίνονταν.

Η εν λόγω αεροτομή είναι η ίδια της οποίας το πίσω πτερύγιο έσπασε μόλις άνοιξε το DRS ο Leclerc την πρώτη φορά που τη δοκίμασε, το πρωί της τελευταίας ημέρας του τεστ προετοιμασίας στο Sakhir. Στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Μπαχρέιν, έγινε εμφανές ότι η κατασκευή της αεροτομής ήταν ασταθής, καθώς το μονό υποστήριγμα δεν παρείχε επαρκή ακαμψία. Σε συνδυασμό με την απώλεια του κάτω μέρους των αεροδυναμικών βοηθημάτων των εμπρός τροχών στο μονοθέσιο του Leclerc κατά του πρώτου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών.

Αυτό δείχνει ότι η Ferrari -ενδεχομένως στην προσπάθεια να εξοικονομήσει βάρος σε κάθε τομέα- έχει δημιουργήσει ένα αρκετά εύθραυστο μονοθέσιο, και μάλιστα σε εξαρτήματα -όπως τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός τροχών- που έχουν «στάνταρ» προδιαγραφές από τους τεχνικούς κανονισμούς.

Πιο αργός ρυθμός αγώνα από πέρυσι

O ρυθμός αγώνα του Leclerc στο GP Μπαχρέιν ήταν μερικές φορές χειρότερος από πέρυσι, ενώ αυτός του Max Verstappen ήταν βελτιωμένος κατά 0,6 δλ. Αναφέρεται ότι η SF-23 υπολειπόταν 4 δέκατα του δλ. από το ρυθμό που είχαν επιδείξει οι προσομοιώσεις της Ferrari. Επιπλέον, υπήρχαν εκτεταμένες αεροδυναμικές αναπηδήσεις (porpoising), έχοντας υιοθετήσει στήσιμο, δηλαδή μικρή απόσταση από το έδαφος και μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις.

Συνεπώς, η Ferrari αναγκάστηκε να υιοθετήσει πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για να πετύχει την απόσταση από το έδαφος που θα της εξασφάλιζε καλές τιμές αεροδυναμικού φορτίου. Ωστόσο, το μονοθέσιο βρισκόταν εκτός του ιδανικού πλαισίου λειτουργίας του και εκτιμάται ότι και αυτό συνέβαλε στη διαφορά απόδοσης με τις προσομοιώσεις. Το στήσιμο που επέλεξε η Ferrari βρισκόταν στο όριο, όπως αποδείχθηκε από το porpoising που ανέφερε ο Carlos Sainz στα τελικά στάδια του αγώνα, με χαμηλό φορτίο καυσίμου. Αλλά τα επίπεδα παραγόμενης αρνητικής άντωσης δεν μπορούσαν να συγκριθούν με αυτά της Red Bull.

Ο Frederic Vasseur δήλωσε πεπεισμένος ότι η Ferrari δεν χρειάζεται να αλλάξει σχεδιαστική φιλοσοφία, όπως φαίνεται ότι θα συμβεί στη Mercedes. O Γάλλος σχολίασε: «Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι για στο σχεδιασμό μας. Είμαι πεπεισμένος ότι δεν χρειάζεται να κινηθούμε προς διαφορετική κατεύθυνση», καθώς την απόδοση στο Μπαχρέιν επηρέασαν «προβλήματα στο στήσιμο και ορισμένες επιλογές που κάναμε στο μονοθέσιο».

Ωστόσο, ο Vasseur παραδέχθηκε επίσης ότι «δεν θα χρειαστούν 2 ή 3 διαφορετικές πίστες για να έχουμε μια πιο σαφή εικόνα. Αυτό που είδαμε στο Μπαχρέιν είναι ήδη η μεγάλη εικόνα που πρέπει να περιμένουμε». Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε την απόδοση της Ferrari στη Jeddah, μία πίστα που ευνοεί τις υψηλές ταχύτητες στις ευθείες και δεν καταπονεί τα ελαστικά. Το δεδομένο είναι ότι η SF-23 δεν λειτούργησε σύμφωνα με τις προσδοκίες στο Μπαχρέιν. Παράλληλα, αν υπάρχουν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας θα πρέπει να απαντηθούν άμεσα, καθώς σύντομα θα ξεκινήσει η εξέλιξη του μονοθεσίου του 2024.

Σώθηκε η πρώτη μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου

Ήδη πριν από την εκκίνηση του GP Μπαχρέιν, η Ferrari αντικατέστησε προληπτικά στο μονοθέσιο του Charles Leclerc τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος και τα ηλεκτρονικά ελέγχου, έχοντας δει κάποιες ενδείξεις που ήταν ανησυχητικές. Συνεπώς, ο Leclerc πέρασε στη δεύτερη μπαταρία και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου που έχει στη διάθεσή του ο κάθε οδηγός για ολόκληρη τη σεζόν χωρίς ποινή, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Formula 1.

Ωστόσο, ο λόγος εγκατάλειψης του Leclerc στο GP Μπαχρέιν, ενώ είχε σχεδόν σίγουρη μία θέση στο βάθρο, ήταν και πάλι τα ηλεκτρονικά ελέγχου. Η μονάδα αυτή βρίσκεται επάνω από τη μπαταρία και ρυθμίζει τη μετατροπή ενέργειας από συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα (με το οποίο λειτουργούν οι ηλεκτροκινητήρες) σε ηλεκτροχημική για αποθήκευσή της στη μπαταρία και αντίστροφα. Παρότι το αίτιο που οδήγησε στο τερματικό για τον αγώνα του Μονεγάσκου πρόβλημα, δείχνει να εντοπίζεται σε περιφερειακό εξάρτημα, και συγκεκριμένα σε σφάλμα γείωσης στις καλωδιώσεις του ηλεκτρικού συστήματος.

Ο Frederic Vasseur, δήλωσε: «Δεν περιμέναμε ποτέ να έχουμε κάτι τέτοιο, γιατί είναι η πρώτη φορά που το συναντήσαμε και δεν αντιμετωπίσαμε το ίδιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια των 6.000 – 7.000 χιλιομέτρων που κάναμε με τον κινητήρα την περασμένη εβδομάδα, με τις τρεις ομάδες (Ferrari, Alfa Romeo και Haas), ή στο δυναμόμετρο. Πρέπει να κάνουμε πλήρη έρευνα πριν σας δώσουμε απάντηση».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες στον ιταλικό Τύπο, η καλωδίωση που βρίσκεται μεταξύ κινητήρα και πλαισίου έπαθε βλάβη επειδή η στερέωση που είχε προβλεφθεί δεν ήταν επαρκής για τους κραδασμούς που υπέστη στην πίστα του Sakhir. Άλλο ένα σημάδι της προσπάθειας εξοικονόμησης βάρους; Σύμφωνα με τις αναλύσεις που πραγματοποίησαν οι τεχνικοί του Maranello, η πρώτη μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου του Leclerc (που αντικαταστάθηκε πριν από την εκκίνηση), μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, οπότε ο Μονεγάσκος μάλλον έχει αποφύγει το ενδεχόμενο να δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης του GP Σαουδικής Αραβίας.

Οι τεχνικοί της Ferrari θα διενεργήσουν λειτουργικό έλεγχο, υποβάλοντας την 1η μονάδα σε μια σειρά κύκλων εργασίας για να διασφαλίσουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και όλες οι στρατηγικές μετατροπής ενέργειας λειτουργούν σωστά. Ο Vasseur υπέδειξε τον τομέα της αξιοπιστίας ως αυτόν που αποτελεί προτεραιότητα για την ιταλική ομάδα.

F1 - Charles Leclerc (Ferrar), GP Μπαχρέιν 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!