F1: Ο Helmut Marko αποδίδει στη Red Bull το βάθρο του Alonso

O αγωνιστικός σύμβουλος της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, Helmut Marko, δήλωσε ότι μπορεί να αποδώσει το βάθρο του Fernando Alonso στο GP Μπαχρέιν, στους ανθρώπους που απέσπασε η Aston Martin από το Milton Keynes.

F1: Ο Helmut Marko αποδίδει στη Red Bull το βάθρο του Alonso

O αγωνιστικός σύμβουλος της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, Helmut Marko, δήλωσε ότι μπορεί να αποδώσει το βάθρο του Fernando Alonso στο GP Μπαχρέιν, στους ανθρώπους που απέσπασε η Aston Martin από το Milton Keynes.

H Red Bull ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το Πρωτάθλημα του 2023, καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις στο GP Μπαχρέιν. Μαζί με τους οδηγούς της αυστριακής ομάδας, στο βάθρο ανέβηκε και ο Fernando Alonso στο ντεμπούτο του με την Aston Martin. O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, απέδωσε το βάθρο του Ισπανού στους ανθρώπους που απέσπασε η Aston Martin από την αυστριακή ομάδα.

Ο Helmut Marko δήλωσε για τη νίκη της Red Bull: «Είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η σεζόν. Σε καμία περίπτωση δεν εκπλήσσομαι. Εξάλλου, αν είδατε τις προσομοιώσεις αγώνα, αυτό ήταν ήδη εμφανές. Μόνο αν ο Charles Leclerc συνέχιζε στον αγώνα, η εικόνα θα ήταν ελαφρώς διαφορετική όσον αφορά την κορυφή».

«Η διαχείριση των ελαστικών μας ήταν εξαιρετική, τόσο όσον αφορά το πλαίσιο όσο και τους οδηγούς. Αυτό έκανε τη διαφορά. Αυτή η πίστα έχει πολύ συγκεκριμένη άσφαλτο και το εκμεταλλευτήκαμε. Ευτυχώς, έχουμε μια πολύ έμπειρη ομάδα τεχνικών. Οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν στην ομάδα μας εδώ και 15 χρόνια. Επίσης, φυσικά βοηθάει το γεγονός ότι έχουμε δύο πολύ καλούς και έμπειρους οδηγούς. Και οι δύο δίνουν λεπτομερείς πληροφορίες και αυτό επίσης βοηθάει αν έχεις προβλήματα».

Για τον Marko, το βάθρο του Alonso δεν αποτέλεσε έκπληξη: «Το είχε πει πριν από τον αγώνα: ο Alonso θα είναι 3ος. Η μάχη του με τον Hamilton ήταν απίστευτη, σκληρή αλλά δίκαιη. Ήταν πραγματικά παλαιάς σχολής, πολύ ωραίο να το παρακολουθείς. Αν ο Fernando είχε εκκινήσει από καλύτερη θέση, δεν θα έχανε τόσο πολύ χρόνο πίσω από τη Mercedes και θα μπορούσε να μας απειλήσει». Ο ίδιος ο Alonso, δεν συμμερίζεται την άποψη του Marko, δηλώνοντας ότι και με καλύτερη θέση εκκίνησης, θα είχε τερματίσει τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Max Verstappen.

Ο Marko δήλωσε χαιρέκακα για το βάθρο του Alonso: «Σήμερα είχαμε τρεις Red Bull στο βάθρο, απλά η τελευταία είχε διαφορετικό κινητήρα. Αν συγκρίνετε τα μονοθέσια, μπορείτε να δείτε ότι η Aston Martin μοιάζει πολύ με τη Red Bull. Αυτό σίγουρα έχει τους λόγους του. Δεν ήταν μόνο ο (Dan) Fallows που πήγε στην Aston Martin, αλλά και μερικοί άλλοι άνθρωποι. Και προφανώς έχουν καλή μνήμη», αφήνοντας υπονοούμενα για τη μεταφορά τεχνογνωσίας.

Από το 2021, που η Aston Martin κατάφερε να αποσπάσει τον επικεφαλής αεροδυναμικής της Red Bull, Dan Fallows, και άλλοι 7 τεχνικοί του Milton Keynes ακολούθησαν τον Βρετανό, ο οποίος αποτελεί πλέον τεχνικό διευθυντή της ομάδας του Silverstone. Παράλληλα, η Aston Martin απέκτησε και τον πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes, Eric Blandin (τεχνικός υποδιευθυντής στο Silverstone), καθώς και τον επικεφαλής σχεδιαστή της Alfa Romeo, Luca Furbatto (νυν επικεφαλής μηχανολογίας της βρετανικής ομάδας).

Τα μονοθέσια των Red Bull και Aston Martin είχαν τη δυνατότητα να απορροφούν τις έντονες ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα στο Μπαχρέιν, χωρίς αναπηδήσεις, παρότι ήταν στημένα με πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος, για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης, αμφότερα είχαν τη δυνατότητα να προστατεύσουν τα ελαστικά τους πολύ καλύτερα από αυτά των Ferrari και Mercedes.

H Aston Martin χρησιμοποιεί τη μονάδα ισχύος, το κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση της Mercedes, καθώς και την αεροδυναμική της σήραγγα. Οι τεχνικοί της γερμανικής ομάδας πιστεύουν ότι η Aston Martin έχει βρει κάποιο τρόπο να διατηρεί το μονοθέσιο πολύ κοντά στο έδαφος χωρίς αυτό να παρουσιάζει αναπηδήσεις το επιτυγχάνει αυτό, πιθανώς μέσω του δικού της σχεδιασμού της εμπρός ανάρτησης.

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!