F1-GP Μπαχρέιν: O Max Verstappen νικητής στο «1-2» τη Red Bull

O Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, με τη Red Bull να κάνει το «1-2» και τον Fernando Alonso με την Aston Martin να ανεβαίνει στο βάθρο, καθώς ο Charles Leclerc εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα της Ferrari.

F1-GP Μπαχρέιν: O Max Verstappen νικητής στο «1-2» τη Red Bull

O Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, με τη Red Bull να κάνει το «1-2» και τον Fernando Alonso με την Aston Martin να ανεβαίνει στο βάθρο, καθώς ο Charles Leclerc εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα της Ferrari.

Η Red Bull κατάφερε να σημειώσει το «1-2» χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στον εναρκτήριο αγώνα του 2023, το GP Μπαχρέιν, με τον Max Verstappen να μην έχει απειληθεί σε κανένα στάδιο του αγώνα. O Ολλανδός πήρε την πρώτη του νίκη στο Μπαχρέιν, και την πρώτη της Red Bull σε αυτή την πίστα έπειτα από 10 χρόνια.

Ο Sergio Perez έχασε τη δεύτερη θέση στην εκκίνηση, αλλά δεν δυσκολεύτηκε να την ανακτήσει μέσω καλής στρατηγικής, για να περάσει ξανά μπροστά από τον Charles Leclerc, o οποίος εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα της Ferrari, παρότι η ιταλική ομάδα είχε αντικαταστήσει μπαταρία και ηλεκτρονικά ελέγχου στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου πριν από την εκκίνηση. Ο Fernando Alonso κατέλαβε την 3η θέση στο βάθρο, παρότι ο team-mate του τον ακούμπησε στον πρώτο γύρο, κοστίζοντας μία θέση. Ο Ισπανός έδωσε πολύ ωραίες μάχες με τις Mercedes και τον Carlos Sainz.

O Ισπανός οδηγός της Ferrari κατάφερε να διατηρήσει την 4η θέση, καθώς κράτησε πίσω του έως την καρό σημαία τον Lewis Hamilton με τη Mercedes. O Lance Stroll, με την άλλη Aston Martin, παρά τους τραυματισμούς του, τερμάτισε στην 6η θέση και παρά τους τραυματισμούς του διατήρησε πίσω του τον George Russell με τη δεύτερη Mercedes. O Valtteri Bottas είδε την καρό σημαία στην 8η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly, με την Alpine να έχει εκμεταλλευτεί με πολύ καλό τρόπο το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, για να φέρει το Γάλλο που είχε εκκινήσει τελευταίος στους βαθμούς.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Alex Albon με τη Williams, ο οποίος κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Yuki Tsunoda, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά. Ο αγώνας της McLaren ήταν τραγικός, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με αμφότερα τα μονοθέσια και ο Lando Norris επισκέφθηκε τα pits 6 φορές για συμπλήρωση αέρα στο πνευματικό σύστημα της MCL60. O Guanyu Zhou έκλεψε τον ταχύτερο γύρο από τον Gasly στο τελευταίο πέρασμα με φρέσκα ελαστικά, με την Alfa Romeo να παίζει το στρατηγικό παιχνίδι για να στερήσει ένα βαθμό από την Alpine στη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, ακόμα και αν δεν τον πήρε η ίδια, καθώς ο Κινέζος βρισκόταν εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μπαχρέιν

Χρονικό αγώνα

Ο Perez δεν έκανε καλή εκκίνηση και ο Leclerc, με πολύ καλό χρόνο αρχικής αντίδρασης, κατάφερε να αποσπάσει τη 2η θέση από το Μεξικανό, που προσπάθησε να κλείσει τον Carlos Sainz. Πιο πίσω, ο Lewis Hamilton κατάφερε να περάσει τον Fernando Alonso στην 4η στροφή. Ο Ισπανός έκλεισε τη γραμμή του για να αντεπιτεθεί, αλλά τον χτύπησε από πίσω ο team-mate του, Lance Stroll, που μαχόταν εκείνη τη στιγμή με την άλλη Mercedes, του George Russell. Ως αποτέλεσμα, ο Βρετανός κατάφερε να πάρει την 6η θέση από τον Alonso. O Hulkenberg είχε μία επαφή με τον Ocon, που έριξε το Γερμανό στις πιο πίσω θέσεις και δημιούργησε ζημιές στην εμπρός αεροτομή αμφότερων των μονοθεσίων.

Ο Verstappen κατάφερε να απομακρυνθεί άμεσα, έχοντας χτίσει διαφορά 6 δλ. έως τον 9ο γύρο. Ο Russell ρώτησε στον ασύρματο αν ο Hamilton μπροστά του διαχειριζόταν τα ελαστικά του για αυτό πήγαινε τόσο αργά και η απάντηση ήταν ότι δυσκολευόταν. Ο Russell βγήκε εκτός πίστας στα φρένα για την 10 και αυτό επέτρεψε στον Alonso να πλησιάσει τις Mercedes, οι οποίες είχαν αρχίσει να χάνουν επαφή με τους πρώτους.

Στο 10ο γύρο ο Verstappen ανέφερε ότι τα κατεβάσματα του προκαλούσαν μπλοκάρισμα στον πίσω άξονα. Δέχθηκε εντολή να αλλάξει ρυθμίσεις για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, το οποίο όμως φαίνεται ότι παρέμεινε έως το τέλος. Παράλληλα, ο Pierre Gasly εισήλθε πρώτος στα pits για σκληρή γόμα. Στον 11ο γύρο, ο Lando Norris εισήλθε στα pits και η McLaren συμπλήρωσε αέρα στο πνευματικό σύστημα επαναφοράς των βαλβίδων του κινητήρα, για πρώτη από τις 6 φορές που θα το έκανε…

Ο Russell ανέφερε ότι τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να παραδίδουν το πνεύμα, καθώς τον καταδίωκε ο Alonso. Ο Hamilton εισήλθε στα pits στο τέλος του 12ου γύρου για τη σκληρή γόμα και ο Alonso κατάφερε να προσπεράσει τον Russell για την 5η θέση. Στον επόμενο γύρο επισκέφθηκαν τα pits αμφότερες οι Ferrari και ο Russell (που είχε αργό pit stop), όλοι για τη σκληρή γόμα.

Οι δηλώσεις των οδηγών έπειτα από το GP Μπαχρέιν

Ο Verstappen επέλεξε τη μαλακή γόμα ελαστικών για το δεύτερο stint, ενώ εγκατέλειψε ο Oscar Piastri, που είχε προβλήματα με το κιβώτιο και εισήλθε στα pits για να αντικαταστήσει το τιμόνι (η McLaren υποπτεύθηκε ηλεκτρονικό ζήτημα), αλλά έσβησε ο κινητήρας και η ομάδα δεν κατάφερε να τον ανάψει ξανά, λόγω ηλεκτρικού προβλήματος.

O Ocon δεν είχε τοποθετηθεί σωστά στη θέση του (κύλισε πολύ μπροστά) στην εκκίνηση και δέχθηκε ποινή 5 δλ. O Γάλλος επισκέφθηκε τα pits για 2η φορά σε 16 γύρους για να αντικαταστήσει την εμπρός αεροτομή του, αλλά δεν εξέτισε σωστά την ποινή του, καθώς οι μηχανικοί της Alpine βιάστηκαν να επέμβουν στο μονοθέσιο. Μετά τα pit stop, ο Alonso κατάφερε να διατηρηθεί εμπρός από τον Russell, αλλά ο Βρετανός του ασκούσε πίεση, καθώς το δίδυμο βρισκόταν πίσω από τον Bottas, που είχε κάνει το pit stop του νωρίτερα.

Ο Alonso απέσπασε από τον Φινλανδό την 6η θέση στον 17ο γύρο, στο τέλος του οποίου εισήλθε στα pits ο Perez, για ένα σετ μαλακής γόμας. Ο Μεξικανός, που είχε περάσει επικεφαλής, επέστρεψε στην πίστα 3ος, 3,6 δλ. πίσω από τον Leclerc και 7,7 δλ. εμπρός από τον Sainz. Ο Russell κατάφερε να περάσει τον Bottas, αλλά είχε χάσει 1,5 δλ. από τον Alonso, ο οποίος πλησίαζε τον Hamilton, όντας μισό δλ. στο γύρο ταχύτερος, καθώς ο Βρετανός διαχειριζόταν τα ελαστικά του. Ο Verstappen επέστρεψε στην 1η θέση με 10 δλ. διαφορά επί του Leclerc στον 20ό γύρο, και ο Ολλανδός διαχειριζόταν το ρυθμό του, ενώ ο Stroll πέρασε τον Bottas για την 8η θέση.

Ο Perez ξεκίνησε να πιέζει τον Leclerc, όντας 1 δλ. ταχύτερος στον 22ο γύρο. Η Ferrari ενημέρωσε τον Μονεγάσκο ότι η φθορά στη σκληρή γόμα ήταν λιγότερη από το αναμενόμενο, κινητοποιώντας τον να πιέσει περισσότερο. Ο Perez είχε βρεθεί ακριβώς πίσω του στον 25ο γύρο, καθώς ανακοινώθηκε ποινή 10 δλ. για τον Ocon, λόγω λανθασμένης εκτέλεσης της προηγούμενης ποινής του, ενώ υπερέβη και το όριο ταχύτητας στο pit lane, συνεπώς δέχθηκε άλλη μία ποινή 5 δλ… Ο Perez επιτέθηκε την τελευταία στιγμή στην προσέγγιση για την 1η στροφή του 26ου γύρου, και ενώ ο Leclerc τον παρακολουθούσε στους καθρέπτες του, δεν είχε τη δυνατότητα να αποτρέψει το προσπέρασμα.

Όταν ο Perez προσπέρασε τον Leclerc για τη 2η θέση, η ομάδα τον συμβούλευσε να διαχειριστεί τα ελαστικά του, ενώ παράλληλα η Mercedes επέτρεψε στον Hamilton να αυξήσει το ρυθμό του, καθώς ο Alonso είχε πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη των 2 δλ. Στο τέλος του 30ού γύρου, η Mercedes κάλεσε στα pits τον Hamilton για να αποτρέψει το undercut από τον Alonso, παρότι ο Βρετανός ανέφερε ότι τα ελαστικά του ήταν εντάξει. Η Aston Martin επιχείρησε το undercut με τον Stroll επί του Russell. H Mercedes κάλεσε τον Russell στον επόμενο γύρο, και ο Βρετανός βγήκε στην πίστα εμπρός από τον Stroll, αλλά είχε κρύα ελαστικά. Συνεπώς, ο Καναδός οδηγός της Aston Martin πέρασε μπροστά, για να πάρει την 7η θέση.

Ο Leclerc εισήλθε στα pits για ένα δεύτερο σετ ελαστικών σκληρής γόμας στο τέλος του 33ου γύρου. Η Red Bull απάντησε με τον Perez στον επόμενο γύρο. Ο Μεξικανός ήταν τόσο μπροστά, που παρότι ο εμπρός γρύλος δεν λειτούργησε σωστά (ένα πρόβλημα που είδαμε και στις δοκιμές προετοιμασίας), εξήλθε από το pit lane ενώ ο Leclerc εισερχόταν στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.

Ο Alonso εισήλθε στα pits και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Hamilton, με 4 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Ενώ αρχικά η Aston Martin είχε πει στον Alonso να παραμείνει στην πίστα, τον κάλεσε στα pits στον ίδιο γύρο, πιστεύοντας ίσως ότι μπορούσε να βγάλει τον Ισπανό εμπρός από τη Mercedes. Ο Alonso ρώτησε γιατί έγινε αυτό και δεν έλαβε απάντηση.

Στον 37ο γύρο ο Alonso πέρασε τον Hamilton, αλλά δεν κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά, καθώς ήταν λίγο άπληστος με το δεξί πεντάλ στην έξοδο της 4 και έχασε το πίσω μέρος. Στον επόμενο γύρο, ο Alonso έκανε μία εκπληκτική κίνηση προσποίησης στην 9η στροφή, για να περάσει στην εσωτερική για τη 10 και να πάρει και το DRS για να απομακρυνθεί.

Ο Hamilton πίεζε όσο ο Ισπανός προσπαθούσε να μειώσει τις θερμοκρασίες στα ελαστικά του, ενώ έβλεπε ήδη μπροστά του τον Carlos Sainz, στα 2,5 δλ., κυνηγώντας πλέον το βάθρο, καθώς στον 41ο γύρο ο Leclerc εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα, ενδεχομένως στα ηλεκτρικά, ενεργοποιώντας το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για σύντομο χρονικό διάστημα. Η Ferrari είχε αντικαταστήσει πριν από την εκκίνηση τη μπαταρία και τα ηλεκτρονικά ελέγχου της μονάδας ισχύος του Leclerc, χρησιμοποιώντας το 2ο εξάρτημα από τα δύο που επιτρέπονται καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.

Το VSC επέτρεψε στην Alpine να καλέσει τον Gasly στα pits, όπως έκανε και η AlphaTauri με τον Tsunoda, αλλά όχι με τον de Vries. Ο Gasly κατάφερε να περάσει τον Albon για την 9η θέση και ο Tsunoda τον Zhou και τον team-mate του, για να ανέβει 11ος. Παράλληλα, εγκατέλειψε ο Ocon, ενώ ο Alonso έφτασε στο κιβώτιο του Sainz. H Ferrari προέτρεψε τον οδηγό της να διατηρήσει τη θέση του, αλλά ο Sainz απάντησε ότι αν πιέσει για να υπερασπιστεί, τα ελαστικά του ίσως δεν άντεχαν έως το τέλος του αγώνα. Ο Alonso πίεσε ασφυκτικά στον 45ο γύρο, ο Sainz μπλόκαρε τα φρένα του στην 10η στροφή και στη ζώνη DRS που ακολουθούσε, η Aston Martin πέρασε μπροστά, ενώ νωρίτερα (στη στροφή 4), είχε ακουμπήσει λίγο τη Ferrari.

O Hamilton βρέθηκε να κυνηγάει τον Sainz για την 4η θέση, αλλά μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 10 στον 47ο γύρο, ενώ ο Ισπανός παραπονέθηκε για υπερβολικές αναπηδήσεις. Ο Alonso είχε απομακρυνθεί 5 δλ. και οδηγούσε στο 70%, αποφεύγοντας τα kerb, ενώ ο Hamilton εκμεταλλευόταν όλο το πλάτος της πίστας και κάτι παραπάνω μερικές φορές, για να ανοίξει όσο μπορεί τη γραμμή του στην προσπάθεια να επιτεθεί στον Sainz, αλλά δεν έβρισκε τρόπο να τον απειλήσει.

Ο Max Verstappen δεν χρειάστηκε να πιεστεί καν για να κατακτήσει την 36η νίκη της καριέρας του και να ξεκινήσει τη φετινή σεζόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο Alonso ήταν περιχαρής για το μονοθέσιο που έχει δημιουργήσει η Aston Martin, ενώ η Ferrari έχει κάποια προβλήματα να λύσει. Η Mercedes βρίσκεται στην 4η θέση και δεν είναι ευχαριστημένη με την απόδοσή της, ενώ ο Stroll επέδειξε αξιοθαύμαστο κουράγιο για αγνοήσει τους τραυματισμούς του και να μπει στη μάχη με τις Mercedes.

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!