F1-Charles Leclerc: H Ferrari βρίσκεται 1 δλ. πίσω από τη Red Bull

O οδηγός της Ferrari στη Formula 1, Charles Leclerc δήλωσε ότι η ιταλική ομάδα ήταν 1 δλ. στο γύρο πίσω από τη Red Bull σε ρυθμό αγώνα στο GP Μπαχρέιν, πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος.

F1-Charles Leclerc: H Ferrari βρίσκεται 1 δλ. πίσω από τη Red Bull

O οδηγός της Ferrari στη Formula 1, Charles Leclerc δήλωσε ότι η ιταλική ομάδα ήταν 1 δλ. στο γύρο πίσω από τη Red Bull σε ρυθμό αγώνα στο GP Μπαχρέιν, πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος.

Ο Charles Leclerc κατάφερε να αποσπάσει τη 2η θέση από τον Sergio Perez στην εκκίνηση του εναρκτήριου αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Μπαχρέιν, αλλά δεν είχε την ταχύτητα να διατηρήσει το Μεξικανό πίσω του κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Leclerc δεν κατάφερε να δει την καρό σημαία, λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος της Ferrari, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον 40ό γύρο (από τους 57), ενώ είχε στα χέρια του ένα σχεδόν σίγουρο βάθρο.

Μάλιστα, η Ferrari είχε αντικαταστήσει προληπτικά τη μπαταρία και τη μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου του υβριδικού συστήματος στο μονοθέσιο του Leclerc πριν από την εκκίνηση, χρησιμοποιώντας και για τα δύο εξαρτήματα τη δεύτερη μονάδα από τις δύο που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει κάθε οδηγός κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.

Μετά το GP Μπαχρέιν, o Charles Leclerc δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την εγκατάλειψή του, που ήρθε χωρίς καμία προειδοποίηση: «Δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι καλά. Προφανώς, έγινε αρκετή δουλειά πάνω σε αυτό, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε, γιατί προφανώς, να εμφανίζεται το πρώτο πρόβλημα αξιοπιστίας στον πρώτο αγώνα δεν ήταν καλό. Είναι αδύνατο να δεις τα θετικά σε μια τέτοια μέρα, όταν δεν ολοκληρώνεις τον αγώνα. Η εκκίνηση ήταν καλή, αλλά οι επιδόσεις δεν ήταν εκεί».

«Είχα όσο περισσότερη αυτοπεποίθηση μπορούσα να έχω, όντας ένα δευτερόλεπτο πίσω σε ρυθμό αγώνα, που για να είμαι ειλικρινής δεν μπορεί να φέρει και πολύ αυτοπεποίθηση. Η Red Bull φαίνεται να έχει βρει κάτι πολύ μεγάλο στο ρυθμό αγώνα. Όσον αφορά τον ρυθμό των κατατακτήριων δοκιμών, στην πραγματικότητα είναι αρκετά παρόμοιος με εμάς, τουλάχιστον καταφέραμε να αποσπάσουμε τον χρόνο χθες. Αλλά μετά ερχόμαστε στον αγώνα, και είμαστε ένα δευτερόλεπτο τον γύρο πίσω σε ρυθμό, που είναι τεράστια διαφορά. Οπότε πρέπει να το κοιτάξουμε αυτό, καθώς και την αξιοπιστία».

Όσον αφορά την ταχύτητα των Aston Martin, ο Leclerc δήλωσε: «Φαίνεται να είναι γρήγορες. Νομίζω ότι σήμερα η τρίτη θέση ήταν εφικτή, είχα ένα μικρό περιθώριο με τους οδηγούς πίσω μου, και τα κατάφερνα καλά στο τελευταίο stint. Αλλά ξεκινούσαν επίσης λίγο πιο πίσω, οπότε δεν ξέρω. Το Μπαχρέιν είναι επίσης μια πολύ συγκεκριμένη πίστα, οπότε ελπίζω ότι η εικόνα μπορεί να αλλάξει λίγο για τον επόμενο αγώνα, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτό, καθώς πρέπει να δουλέψουμε και να βρούμε κάτι».

«Δυστυχώς, μετά τις δοκιμές προετοιμασίας, νομίζω ότι ελπίζαμε πως κάναμε λάθος στην πρόβλεψή μας. Αλλά νομίζω ότι είχαμε δίκιο. Έτσι, είμαστε πολύ μακριά από τη Red Bull στο ρυθμό αγώνα και δυστυχώς, αυτό ήταν αναμενόμενο».

Καταπόνηση ελαστικών

Ο team-mate του Charles Leclerc στη Ferrari, ο Ισπανός Carlos Sainz, ο οποίος είδε το συμπατριώτη του, Fernando Alonso να του αποσπά με ευκολία την 3η θέση, στα τλεικά στάδια του αγώνα ανέφερε ότι η ταχύτητα της Aston Martin είναι πολύ ανησυχητική, προσθέτοντας: «Εύχομαι ότι μόλις πάμε σε άλλες πίστες όπου καταπονούμε λιγότερο τα πίσω ελαστικά, να μπορούμε να αντέξουμε καλύτερα».

«Είναι ξεκάθαρο ότι το μονοθέσιό τους έχει κάτι, τόσο η Red Bull όσο και η Aston Martin, που καταπονεί πολύ λιγότερο τα ελαστικά. Αν κοιτάξετε τη Mercedes και εμάς, έχουμε πολύ παρόμοια καταπόνηση. Αυτά τα άλλα δύο μονοθέσια, για κάποιο λόγο, δεν καταπονούν τα ελαστικά. Είναι κάτι που θα πρέπει να εξετάσουμε, να αναλύσουμε και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε».

Κάποιοι πιστεύουν ότι η Ferrari αντιμετωπίζει προβλήματα με την αεροδυναμική διαμόρφωση του πίσω μέρους, που δεν έχει ακολουθήσει τη σχολή όλων των υπόλοιπων σχεδόν μονοθεσίων. Ωστόσο, Red Bull και Aston Martin έχουν βρει έναν τρόπο να λειτουργούν το μονοθέσιο με πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος, βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση, χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηδήσεων.

Ο Sainz δήλωσε για τη Ferrari: «Γνωρίζαμε εισερχόμενοι στον αγώνα ότι θα ήταν λίγο δύσκολο, δεδομένης της καταπόνησης που είδαμε στις δοκιμές προετοιμασίας και την Παρασκευή. Καταφέραμε να κρατήσουμε την 4η και την 3η θέση για αρκετή ώρα, αλλά στο τέλος η Aston Martin και η Red Bull ήταν πολύ πιο γρήγορες, και δεν καταπονούσαν τα ελαστικά τόσο πολύ όσο εμείς. Τερματίσαμε εκεί που βρισκόμαστε, και ήταν ένας έλεγχος πραγματικότητας. Έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε τις επόμενες εβδομάδες για να καταλάβουμε αυτή την αδυναμία, και ελπίζουμε ότι άλλες πίστες θα είναι καλύτερες για εμάς».

Όσον αφορά τη μάχη του με τον Alonso, ο Sainz δήλωσε: «Ήταν μια ωραία μάχη. Δυστυχώς, παραλίγο να μου κοστίσει άλλη μια θέση (από τον Lewis Hamilton) επειδή στο μονοθέσιό μας, μόλις πιέσεις λίγο για να αμυνθείς, ψήνεις τα ελαστικά. Είναι πρόβλημα ότι έχουμε πολύ μεγάλη καταπόνηση, τα ελαστικά ζεσταίνονται πολύ όταν αρχίζουμε να πιέζουμε. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε πολλά περιθώρια στον αγώνα».

Ο Sainz περίμενε να δει τον Alonso μπροστά του νωρίτερα στον αγώνα και σχολίασε για το προσπέρασμα: «Περίμενα να έρθει νωρίτερα, αν μη τι άλλο. Νομίζω ότι ο Fernando έχασε πολύ χρόνο στην εκκίνηση. Αν διατηρούσε την 4η, 5η θέση, νομίζω ότι αυτή η στιγμή θα ερχόταν πολύ νωρίτερα στον αγώνα. Νομίζω ότι τον είδατε να τερματίζει 10 δευτερόλεπτα μπροστά, οπότε η διαφορά ρυθμού ήταν αρκετά μεγάλη, και αυτό δείχνει ότι έχουμε αρκετή δουλειά να κάνουμε». 

Για τη μικρή επαφή που είχαν οι δύο Ισπανοί στη μονομαχία τους, ο Sainz σχολίασε: «Την ένιωσα από πίσω, αλλά για να είμαι ειλικρινής, νομίζω ότι ήταν μια ωραία καθαρή μάχη. Ήταν απλά ένα μικρό άγγιγμα. Πάντα έχει πλάκα, αλλά στο τέλος, ο χρόνος μας έφερε εκεί που είμαστε τώρα, δηλαδή πίσω από την Aston Martin στον αγώνα και σαφώς πίσω από τη Red Bull».

Αξιοπιστία

O Frederic Vasseur, επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, δήλωσε για την εικόνα της Scuderia στο GP Μπαχρέιν: «Τώρα έχω σαφή εικόνα της κατάστασης. Στις κατατακτήριες δοκιμές ήμασταν εκεί, ο ρυθμός ήταν καλός, αλλά σήμερα δεν είναι ένα καλό αποτέλεσμα, σίγουρα. Με τον Charles, δυστυχώς δεν καταφέραμε να τερματίσουμε τρίτοι όπως θα ήταν δυνατό, αλλά είχαμε ένα πρόβλημα αξιοπιστίας που θα πρέπει να δουλέψουμε για να το διορθώσουμε».

«Στη συνέχεια, σε σχέση με τη Red Bull, η καταπόνηση ελαστικών επίσης δεν ήταν καλή. Αυτή ήταν η εικόνα σήμερα. Πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση τις επόμενες εβδομάδες. Δεν περιμέναμε να είναι πρόβλημα η αξιοπιστία, επίσης επειδή το πρόβλημα που είχαμε δεν το περιμέναμε. Ήταν η πρώτη φορά που μας συνέβη».

«Τώρα πρέπει να καταλάβουμε τι ακριβώς συνέβη πριν βγάλουμε συμπεράσματα, αλλά είναι λίγο σοκαριστικό, επίσης επειδή νομίζω ότι ο Charles ήταν ήσυχος στην τρίτη θέση, θα ήταν ένα καλό ξεκίνημα στη σεζόν». Σύμφωνα με τον Vasseur, το πρόβλημα δεν είχε άμεση σχέση με τον κινητήρα, αλλά μάλλον με ένα περιφερειακό εξάρτημα.

Ωστόσο, κάποιοι υποστηρίζουν ότι επρόκειτο για ηλεκτρικό πρόβλημα, ανφέροντας ότι η δεύτερη μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών του υβριδικού συστήματος (που ελέγχει την μετατροπή ενέργειας από κινητική σε ηλεκτρική και αντίστροφα) που χρησιμοποιήθηκε στο μονοθέσιο του Leclerc αυτό το Σαββατοκύριακο, σταμάτησε να λειτουργεί.

Η Ferrari φαίνεται ότι είχε προσπαθήσει να αποτρέψει αυτή την πιθανότητα με τις αντικαταστάσεις εξαρτημάτων που πραγματοποίησε πριν από την εκκίνηση. Αν η Ferrari αναγκαστεί να αντικαταστήσει και τη δεύτερη μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών για το GP Σαουδικής Αραβίας και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την πρώτη, ο Leclerc θα δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης.

Όσον αφορά την καταπόνηση ελαστικών, ο Vasseur δήλωσε: «Η καταπόνηση ήταν υψηλότερη στο μονοθέσιό μας από ό,τι στη Red Bull. Θα ήταν πολύ αισιόδοξο για εμάς να βάλουμε δύο σετ μαλακών ελαστικών, μόνο η Red Bull μπορούσε να το αντέξει αυτό. Με τα μαλακά ή τα σκληρά, εξακολουθούσε να είναι δύσκολο να τους ακολουθήσουμε. Ξέρουμε ότι πρέπει να βελτιώσουμε τόσο την αξιοπιστία όσο και την καταπόνηση».

Η πίστα του Μπαχρέιν είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς σε αυτό τον τομέα, λόγω της ιδιαίτερα φθοροποιού ασφάλτου -ώστε να παρέχει πρόσφυση ακόμα και με πολλή άμμο- εξαναγκάζοντας στρατηγική δύο pit stop. O Vasseur δήλωσε: «Το Μπαχρέιν είναι πάντα ακραίο. Είναι μια από τις πιο κρίσιμες πίστες της σεζόν και είναι επίσης μια πίστα όπου είναι αρκετά εύκολο να προσπεράσεις με το DRS, οπότε, όταν έχεις πρόβλημα χάνεις θέσεις. Αλλά, όπως είπα, έχουμε μια σαφή εικόνα της κατάστασης και πρέπει να ξεκινήσουμε από εκεί».

«Οι αναβαθμίσεις που μπορούμε να φέρουμε στο μονοθέσιο, οι οποίες στοχεύουν στην καθαρή απόδοση στον ένα γύρο, όπου δεν είμαστε πολύ μακριά. Έπειτα υπάρχει το θέμα της καταπόνησης, το οποίο είναι ένα διαφορετικό πράγμα, κάτι που είναι περισσότερο θέμα στησίματος, και δεν εξαρτάται από τις αναβαθμίσεις. Αλλά σήμερα, το πρώτο μας πρόβλημα ήταν η αξιοπιστία».

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Μπαχρέιν 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!