F1: Καλύτερα για τους οδηγούς τα πιο αδύναμα πίσω ελαστικά

Ο Sergio Perez πιστεύει ότι η διαφορετική ισορροπία πρόσφυσης -με λιγότερη υποστροφή- που παρέχουν τα φετινά ελαστικά της Formula 1, είναι καλή είδηση για τους οδηγούς.

F1: Καλύτερα για τους οδηγούς τα πιο αδύναμα πίσω ελαστικά

Ο Sergio Perez πιστεύει ότι η διαφορετική ισορροπία πρόσφυσης -με λιγότερη υποστροφή- που παρέχουν τα φετινά ελαστικά της Formula 1, είναι καλή είδηση για τους οδηγούς.

Η Pirelli τροποποίησε τα φετινά ελαστικά σε σχέση με πέρυσι, που οι οδηγοί είχαν παραπονεθεί για υπερβολική υποστροφή. Η ιταλική εταιρεία ενίσχυσε το σκελετό των εμπρός ελαστικών, το καθένα εκ των οποίων είναι 700 γρ. βαρύτερο φέτος (τα πίσω είναι 200 γρ. βαρύτερα), ώστε να καταπολεμηθεί η υποστροφική συμπεριφορά του 2022.

Ωστόσο, αυτό που αισθάνονται οι οδηγοί πίσω από το τιμόνι των μονοθεσίων της Formula 1, είναι ότι τα εμπρός ελαστικά έχουν παραμείνει τα ίδια στον εμπρός άξονα, ενώ τα πίσω είναι πιο αδύναμα. Ο Max Verstappen δήλωσε: «Προσδίδουν λιγότερη υποστροφή, αλλά αυτό οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι τα πίσω ελαστικά δεν είναι τόσο καλά πλέον, όσο ήταν πέρυσι. Τα εμπρός ελαστικά είναι ακριβώς τα ίδια».

Ο έτερος οδηγός της Red Bull, Sergio Perez, συμφώνησε με την εκτίμηση του Ολλανδού, σχετικά με τη διαφορετική αίσθηση των φετινών ελαστικών, αλλά θεωρεί ότι η αλλαγή της ισορροπίας ενδέχεται να αποδειχθεί θετική όσον αφορά τη διαχείριση των ελαστικών στους αγώνες.

Ο Sergio Perez δήλωσε: «Έχω παρόμοια άποψη. Νομίζω ότι το πίσω μέρος μόλις έκανε ένα βήμα προς χειρότερη κατεύθυνση. Αλλά νομίζω ότι στο τέλος της ημέρας είναι καλό, γιατί νομίζω ότι πέρυσι, τα ελαστικά ήταν πραγματικά απαίσια. Το εμπρός είχε ταχεία καταπόνηση, ενώ το πίσω μέρος παρέμενε αρκετά σταθερό και γινόταν όλο και χειρότερο».

«Τώρα έχουν μια πιο διαχειρίσιμη πλατφόρμα. Τουλάχιστον ως οδηγός, μπορείς να κάνεις κάτι, ενώ πέρυσι ήταν μόνο το εμπρός μέρος που θα πέθαινε επειδή ήταν ένα πολύ αδύναμο ελαστικό. Νομίζω ότι τα δύο ελαστικά είναι πιο κοντά. Πιθανώς το πίσω είναι ακόμα λίγο στην ισχυρή πλευρά, αλλά γενικά δεν πρόκειται να πιέσει τόσο πολύ το εμπρός».

Ο Perez έχει κερδίσει τη φήμη στη F1 ότι είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς του grid στη διαχείριση ελαστικών, αλλά δεν είχε καταφέρει να επιδείξει αυτό το ταλέντο πέρυσι, λόγω των χαρακτηριστικών των ελαστικών του 2022. Τώρα, με τα πίσω ελαστικά να χρειάζονται ενδεχομένως λίγο περισσότερη διαχείριση, πιστεύει ότι υπάρχει πιθανότητα να παίξει πιο σημαντικό ρόλο αυτός ο τομέας στην απόδοση των οδηγών, τον οποίο θεωρεί ένα από τα δυνατά του σημεία.

Ο Sergio Perez δήλωσε: «Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα πέρυσι, επειδή το εμπρός απλά πέθαινε εντελώς. Ελπίζω ότι τώρα θα βοηθήσει όλους απλά να έχουμε ένα πιο διαχειρίσιμο ελαστικό και κάτι στο οποίο μπορείς να δουλέψεις. Φέτος, το γεγονός ότι καταπονούνται και τα πίσω ελαστικά, θα μπορέσεις να διαχειριστείς λίγο περισσότερο την καταπόνηση στο εμπρός μέρος. Έτσι, νομίζω ότι η Pirelli έχει προχωρήσει προς τη σωστή κατεύθυνση από αυτή την άποψη».

Ο Perez είναι αισιόδοξος για την πρόοδο που έχει σημειώσει η Red Bull με το μονοθέσιό της για το 2023, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο η RB19 φαίνεται να ταιριάζει στο οδηγικό του στιλ: «Υπάρχει ένα καλό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και αισθανόμαστε πολύ καλύτερα. Οπότε, θέλουμε να το συνεχίσουμε αυτό. Νομίζω ότι έχουμε καλύτερη κατανόηση του μονοθεσίου. Έχουμε ένα καλύτερο πακέτο».

«Αισθάνθηκα πολύ άνετα με αυτό κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Νομίζω ότι θα έχουμε μια πολύ καλή βάση για όλους μας. Νομίζω ότι απλά σε γενικές γραμμές, βελτιώσαμε αρκετά το μονοθέσιο. Το κύριο πράγμα είναι η ισορροπία του. Το κάναμε λίγο πιο ενιαίο σε όλα τα εύρη ταχύτητας, κάτι που είναι πολύ θετικό».

Ωστόσο, στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, το μονοθέσιο του Verstappen δεν συμπεριφερόταν όπως στο τεστ προετοιμασίας, ιδίως όσον αφορά τις αργές στροφές. Ο Perez δεν αντιμετώπισε αντίστοιχα προβλήματα. Το γεγονός ότι ο Fernando Alonso κατάφερε να πάρει τον ταχύτερο χρόνο στο FP3, συνιστά ότι ίσως η Red Bull δεν έχει βρει ακόμα την ισορροπία που θα ήθελε ο Verstappen.

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!