F1: Στρατηγικό κόλπο της Ferrari εξασφάλισε τη 2η θέση

H Ferrari αποκάλυψε ότι το μήνυμα στον ασύρματο που καλούσε τον Charles Leclerc στα pits για 2η φορά στο GP Άμπου Ντάμπι, ήταν προσποίηση για να αναγκάσει τη Red Bull να φέρει τον Sergio Perez για pit stop.

F1: Στρατηγικό κόλπο της Ferrari εξασφάλισε τη 2η θέση

H Ferrari αποκάλυψε ότι το μήνυμα στον ασύρματο που καλούσε τον Charles Leclerc στα pits για 2η φορά στο GP Άμπου Ντάμπι, ήταν προσποίηση για να αναγκάσει τη Red Bull να φέρει τον Sergio Perez για pit stop.

Στο GP Άμπου Ντάμπι, ο Charles Leclerc εξασφάλισε τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, με τη Ferrari να κάνει «προσποίηση» στον ασύρματο για να αναγκάσει τη Red Bull να καλέσει στα pits τον Sergio Perez για δεύτερη φορά. Όταν έπειτα από το πρώτο pit stop των δύο οδηγών, ο Leclerc πλησίασε ξανά τον Μεξικανό στα 1,3 δλ., αρκετά κοντά δηλαδή για να επιχειρήσει το undercut, η Ferrari έδωσε εντολή στο Μονεγάσκο να εισέλθει στα pits, κάνοντας το αντίθετο από τον Perez, δηλαδή παραμένοντας στην πίστα, αν η Red Bull έμπαινε στα pits.

Δεδομένου ότι η Red Bull είχε προβάδισμα απόδοσης στη Yas Marina, η Ferrari γνώριζε ότι θα πρέπει να κερδίσει την αυστριακή ομάδα μέσω στρατηγικής. Μετά τον αγώνα, η ιταλική ομάδα αποκάλυψε ότι το μήνυμα προς τον Leclerc στον 33ο γύρο, δεν ήταν αληθινό και χρησιμοποιήθηκε μόνο για να αναγκάσει τη Red Bull να καλέσει τον Perez στα pits.

Όπως δήλωσε ο Leclerc στη συνέντευξη Τύπου: «Το σχέδιο ήταν πάντα να κάνουμε ένα pit stop. Αλλά καταφέραμε να τους πιέσουμε να κάνουν δύο pit stop. Ήταν πραγματικά δύσκολο, ειδικά στο τέλος του stint με τη σκληρή γόμα, παρόλο που κάναμε πολύ, πολύ καλή διαχείριση, για να είμαι ειλικρινής, είναι δύσκολο, γιατί όταν φτάνεις στο τέλος του αγώνα, το μπλοκάρισμα του εμπρός άξονα αρχίζει να γίνεται πρόβλημα, οπότε είναι πολύ εύκολο να κάνεις κάποιο λάθος».

«Αλλά στο τέλος, τα κρατήσαμε όλα υπό έλεγχο και καταφέραμε να κρατήσουμε τον Checo πίσω μας». Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η διαχείριση του αγώνα από τη Ferrari ήταν «πραγματικά τέλεια. Δεν νομίζω ότι έχουμε ακόμα τον ρυθμό των Red Bull και ο στόχος μας από την αρχή ήταν να προσπαθήσουμε να πιέσουμε τον Checo να κάνει κάτι διαφορετικό, κάτι που κάναμε τέλεια. Και πάλι, με μια εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών, κάναμε τη στρατηγική ενός pit stop να λειτουργήσει, κάτι που τελικά μας έδωσε τη δεύτερη θέση».

«Νομίζω ότι κάναμε πραγματικά κάποιο βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά τη στρατηγική και τον τρόπο με τον οποίο παίρνουμε αποφάσεις πρόσφατα, στους τελευταίους αγώνες. Δυστυχώς, ήταν λίγο πιο δύσκολο να το δείξουμε, επειδή ο ρυθμός δεν ήταν τόσο καλός όσο στην αρχή της σεζόν. Αλλά είμαι σίγουρος ότι όσον αφορά τον ρυθμό, θα καταφέρουμε να φτάσουμε τη Red Bull ξανά του χρόνου».

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto δήλωσε: «Νομίζω ότι σίγουρα η κλήση-προσποίηση ήταν μια φανταστική κίνηση από τα pits. Νομίζω ότι είναι σπουδαίο για την ομάδα και το τμήμα στρατηγικής. Είναι σπουδαίο που είχαμε ένα σταθερό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Το εικονικό pit stop προς τη Red Bull ήταν η σωστή απόφαση. Και νομίζω ότι συνολικά, τα καταφέραμε καλά. Χαίρομαι για αυτούς, χαίρομαι για την ομάδα».

«Εκτελέσαμε το σωστό πλάνο και αυτό με την μεγαλύτερη πίεση. Προφανώς, υπό εξωτερική πίεση με όλες τις φήμες που κυκλοφορούσαν ενόψει του Σαββατοκύριακου και υπό την πίεση να διατηρήσουμε τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών. Καταφέραμε να αποδώσουμε το μέγιστο σε μια τέτοια κατάσταση, γεγονός που με κάνει πολύ περήφανο για την ομάδα».

«Δεν νομίζω ότι σε καθαρό ρυθμό αγώνα ήμασταν ταχύτεροι από τη Red Bull. Νομίζω ότι η Red Bull εξακολουθούσε να είναι πιο ισχυρή από εμάς. Αλλά τους πιέσαμε να κάνουν λάθη και τους πιέσαμε σε δύο pit stop και τελικά αυτό απέδωσε. Οπότε είμαστε πολύ χαρούμενοι».

«Νομίζω ότι η δεύτερη θέση (στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών) οφείλεται στη σκληρή δουλειά που έχει γίνει κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν, όχι μόνο σήμερα. Νομίζω πως όταν η Ferrari κάνει λάθη, δέχεται πάντα πολλή κριτική. Αλλά, ξέρω επίσης ότι αυτά τα παιδιά μπορούν να τα πάνε πολύ καλά. Μπορούμε να βάλουμε το 2022 πίσω μας, γνωρίζοντας ότι κάναμε μεγάλη πρόοδο και από την Τρίτη θα αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε για τη νέα πρόκληση που μας περιμένει το 2023».

Ο Carlos Sainz δήλωσε ότι είχε δεχθεί οδηγία από τη Ferrari να μην παλέψει με τον team-mate του: «Είχα σαφείς εντολές πριν από τον αγώνα να μην παλέψω καν μαζί του στην εκκίνηση, και γύρω από τα pit stop». Ο Ισπανός έπεσε πίσω από τον Lewis Hamilton στην εκκίνηση, λόγω «ενός προβλήματος με το συμπλέκτη που είχαμε ολόκληρο το Σαββατοκύριακο και το οποίο ήξερα ότι θα μου κοστίσει στην εκκίνηση».

Ο Sainz δήλωσε ότι μετά τη μάχη του με τον Hamilton στον 1ο γύρο, όπου ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας, ο Βρετανός του παραχώρησε πίσω τη θέση σε σημείο όπου θα μπορούσε να επωφεληθεί άμεσα τη ζώνη DRS: «Με άφησε να περάσω, αλλά το έκανε με πονηρό τρόπο για να πάρει στη συνέχεια το DRS, και με πέρασε ξανά».

«Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσω πολύ τα ελαστικά μου για να τον περάσω ξανά, κάτι που μου κόστισε αρκετό χρόνο στον αγώνα, αρκετή χρήση ελαστικών, κάτι που πιθανώς με ανάγκασε να κάνω δύο pit stop και από εκεί και πέρα ήμουν στην πιο αργή στρατηγική και δεν μπορούσα να παλέψω για τη δεύτερη θέση».

H διεύθυνση αγώνα δεν ζήτησε από τον Hamilton να παραχωρήσει πίσω τη θέση -καθώς έχει ξεκαθαρίσει φέτος ότι θα αφήνει αμφιλεγόμενα περιστατικά στην κρίση των ομάδων όπως ανέφερε η Mercedes προς τον οδηγό της στον ασύρματο. Ωστόσο, η γερμανική ομάδα περίμενε έως τον 4ο γύρο να δώσει την εντολή. Ο Sainz δήλωσε: «Έχω χρησιμοποιήσει αυτόν τον κανόνα, ή την έλλειψη σαφήνειας, στο παρελθόν, οπότε δεν πρόκειται να επικρίνω καθόλου τον Lewis για αυτό, γιατί και εγώ θα έκανα κάτι παρόμοιο».

«Αλλά έτσι γίνεται, παίρνεις τη θέση στην εκκίνηση με μια εξαιρετική κίνηση από την εσωτερική στη στροφή 6, ο οδηγός αποφασίζει να κόψει το chicane και ο αγώνας σου τίθεται σε κίνδυνο από εκεί και πέρα, επειδή παλεύεις με ένα μονοθέσιο που πιθανώς θα έπρεπε να είχες βρεθεί μπροστά του από τον πρώτο γύρο».

F1 - Calros Sainz (Ferrari), GP Άμπου Ντάμπι 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!