GP Σάο Πάολο: Ο George Russell νικητής του σπριντ

Ο George Russell κατέκτησε τη νίκη σε ένα εκπληκτικό σπριντ με πολλές μάχες και ανακατατάξεις, που είδε τον Carlos Sainz και τον Lewis Hamilton να τον ακολουθούν.

GP Σάο Πάολο: Ο George Russell νικητής του σπριντ

Ο George Russell κατέκτησε τη νίκη σε ένα εκπληκτικό σπριντ με πολλές μάχες και ανακατατάξεις, που είδε τον Carlos Sainz και τον Lewis Hamilton να τον ακολουθούν.

Ο George Russell πανηγύρισε τη νίκη στο σπριντ του GP Σάο Πάολο, έπειτα από μία πολύ ωραία μάχη με τον Max Verstappen. O Ολλανδός, που είχε επιλέξει διαφορετικά ελαστικά από όλους τους υπόλοιπους, πάτησε μερικά θραύσματα και έχασε ρυθμό, επιτρέποντας στον νεαρό Άγγλο να επικρατήσει στη μεταξύ τους μάχη. Ο Verstappen τραυμάτισε περαιτέρω τη Red Bull του στη μάχη με τον Carlos Sainz, γεγονός που τον έριξε στην 4η θέση, πίσω και από τον Lewis Hamilton, που προσπάθησε να πλησιάσει τη Ferrari του Ισπανού, αλλά δεν τα κατάφερε.

Με την ποινή 5 θέσεων που θα πρέπει να εκτίσει ο Sainz στη σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα, λόγω χρήσης 6ου κινητήρα φέτος, οι δύο Mercedes φαίνεται ότι μπορούν να κλειδώσουν την πρώτη σειρά για τον αυριανό αγώνα, ωστόσο θα πρέπει να περιμένουν και την απόφαση των αγωνοδικών, διότι ο Hamilton (μαζί με τους Daniel Ricciardo και Guanyu Zhou) βρίσκεται υπό έρευνα, λόγω λανθασμένης τοποθέτησης μονοθεσίου στη σειρά εκκίνησης, καθώς δεν ήταν ευθυγραμμισμένοι -πλευρικά- στο grid. Εντέλει, δεν τιμωρήθηκαν.

Ο Sergio Perez ανέβηκε από την 9η στην 4η θέση, για να τερματίσει εμπρός από τον Charles Leclerc, ενώ ο Lando Norris εξασφάλισε την 7η θέση, εμπρός από τον poleman Kevin Magnussen, ο οποίος πήρε τον τελικό βαθμό της ημέρας. Οι δύο Alpine συγκρούστηκαν μεταξύ τους δύο φορές και κατέληξαν στις πιο πίσω θέσεις, ενώ επικίνδυνη ήταν και η μάχη μεταξύ των δύο Aston Martin.

O Verstappen ήταν ο μοναδικός οδηγός (μαζί με τον Latifi), που επέλεξε να εκκινήσει με τη μέση γόμα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν τα μαλακά ελαστικά. H Red Bull προτίμησε να διατηρήσει τα δύο καινούργια σετ ελαστικών για τον αυριανό αγώνα, που απονέμει περισσότερους βαθμούς. O Christian Horner δήλωσε ότι η Red Bull ανησυχούσε για τη φθορά της μαλακής γόμας, αλλά μετά το μέσο του αγώνα είχε περισσότερη φθορά από τη μαλακή στις Mercedes, η οποία έχει βελτιωθεί πάρα πολύ με τις αναβαθμίσεις των ΗΠΑ και φημίζεται για τον τρόπο με τον οποίο προστατεύει τα ελαστικά της.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κατάφερε να αμυνθεί έναντι ενός πολύ επιθετικού Russell, ο οποίος είχε το πλεονέκτημα των πιο μαλακών ελαστικών. Οι δυο οδηγοί της Alpine βρέθηκαν πολύ κοντά στην 4η στροφή. Τα δύο γαλλικά μονοθέσια ακούμπησαν όχι μόνο εκεί, αλλά και στο τέλος της ευθείας. Ο Fernando Alonso αργοπόρησε πολύ να βγεί από το slipstream του Esteban Ocon, ο οποίος αμύνθηκε με υπερβάλοντα ζήλο. Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί η εμπρός αεροτομή του Alonso, που αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits στο τέλος του 2ου και έπεσε τελευταίος.

O Carlos Sainz απέσπασε την 4η θέση από τον Lando Norris στο ξεκίνημα του 2ου γύρου, ενώ ο Lewis Hamilton προσπέρασε για την 6η θέση τον Ocon. Μόλις ο Verstappen κατάφερε να φέρει στην ιδανική θερμοκρασία τα ελαστικά του, πήρε την πρωτοπορία από τον Kevin Magnussen στο ξεκίνημα του 3ου γύρου. Ο Russell δεν άργησε να τον μιμηθεί, όπως και ο Sainz, που πέρασε έτσι στην 3η θέση, ενώ ο Hamilton ανέβηκε 5ος, περνώντας τον Norris. Έως τον 6ο γύρο, είχε περάσει και τον Magnussen για την 4η θέση.

Στον 8ο γύρο, ο Sergio Perez κατάφερε να περάσει τον Norris για την 6η θέση και στη συνέχεια κυνηγούσε τον Magnussen, τον οποίο πέρασε για την 5η θέση στον επόμενο γύρο. Παράλληλα, ο Russell έφτασε σε απόσταση ενεργοποίησης DRS τον Verstappen, αλλά δεν κατάφερε να τον απειλήσει. Παράλληλα, στην εσωτερική μάχη των Aston Martin, ο Lance Stroll ώθησε τον Sebastian Vettel στο γρασίδι σε μια επικίνδυνη μάχη στον 9ο γύρο, αλλά ο Γερμανός κατάφερε να περάσει μπροστά στο επόμενο πέρασμα, ανεβαίνοντας στην 11η θέση, ακριβώς πίσω από τον Ocon που έχανε έδαφος από τον Pierre Gasly.

Καθώς ο Vettel πέρασε τον Ocon στον 11ο γύρο, για τη 10η θέση, ο Ricciardo έκανε το ίδιο επί του Stroll για την 12η. Στο 12ο γύρο, ο Russell κατάφερε να επιτεθεί στον Verstappen, ωστόσο ο Ολλανδός αμύνθηκε επιτυχώς, ωστόσο φαίνεται ότι τα μαλακά ελαστικά στο μονοθέσιο της Mercedes ήταν καλύτερα για τις συνθήκες. Ο Russell επιτέθηκε ξανά στον επόμενο γύρο, αλλά ο Verstappen κάλυπτε πάντα την εσωτερική.

Στο μεταξύ, ο Alex Albon αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στη 2η στροφή, γεγονός που απενεργοποίησε το DRS στο επόμενο πέρασμα των πρωτοπόρων, τους οποίους είχε πλησιάσει και ο Sainz. O Verstappen ανέφερε ότι χτύπησε κάποια θραύσματα, ενώ ο Leclerc πήρε την 7η θέση από τον Norris.

Στο 15ο γύρο, ο Russell κατάφερε να περάσει επικεφαλής στην ευθεία μεταξύ των στροφών 3 και 4, με τις Mercedes να έχουν ζωντανέψει, καθώς στον επόμενο γύρο ο Hamilton επιτέθηκε στον Sainz για την 3η θέση, αναγκάζοντας τον Ισπανό να τον κλείσει στην προσέγγιση της 4ης στροφής. Μπροστά, ο Russell κατάφερε να απομακρυνθεί 2 δλ. σε λιγότερο από 2 γύρους, ενώ ο Verstappen αντιμετώπιζε προβλήματα υποστροφής με τη μέση γόμα.

Ο Stroll δέχθηκε ποινή 10 δλ. λόγω της μάχης με τον Vettel, ενώ η διεύθυνση αγώνων είχε σημειώσει το ενδεχόμενο να είχαν τοποθετήσει λανθασμένα τα μονοθέσιά τους στην εκκίνηση οι Hamilton, Ricciardo και Zhou. O Leclerc κατάφερε να περάσει και τον Magnussen για να ανέβει στην 6η θέση, ενώ ο Sainz κατάφερε να περάσει τον Verstappen στην εσωτερική της πρώτης στροφή του 19ου γύρου.

Υπήρξε επαφή μεταξύ των δύο μονοθεσίων και ο Verstappen δεν δέχθηκε να υποχωρήσει, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή της Red Bull, επιτρέποντας και στον Hamilton να περάσει τον Ολλανδό στον 20ό γύρο. Λίγο αργότερα, ο Norris προσπέρασε για τον Magnussen για την 6η θέση. Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Sainz ανέφερε ότι τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση, ενώ ο Vettel πήρε την 9η θέση από τον Gasly.

Ο Verstappen έχανε ρυθμό πολύ γρήγορα, επιτρέποντας στον Perez να τον πλησιάσει, ενώ ο Sainz μπορούσε να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton. O Perez ανέφερε στον ασύρματο ότι θα ήθελε τον επιπλέον βαθμό για τη μάχη για τη 2η θέση με τον Leclerc στο Πρωτάθλημα Οδηγών, ωστόσο οι θέσεις μεταξύ τους δεν άλλαξαν. Μετά τον τερματισμό, η Alpine του Ocon πήρε φωτιά στο parc ferme.

O Pierre Gasly κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών διότι οδηγούσε πολύ αργά στους αναγνωριστικούς γύρους καθ’ οδόν προς το grid για το σπριντ. Ο Γάλλος διακινδύνευε αποκλεισμό από αγώνα, αν δεχόταν 2 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια. Εντέλει ο Γάλλος τη γλίτωσε με προειδοποίηση.

O Alonso δέχθηκε ποινή 5 δλ. στο συνολικό χρόνο που σημείωσε στο σπριντ, καθώς οι αγωνοδίκες τον βρήκαν απόλυτα υπεύθυνο για τη σύγκρουση με τον Ocon στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Η ποινή έριξε τον Ισπανό γεγονός που τον έριξε από την 15η στη 18η θέση και θα εκκινήσει αύριο πίσω από τον team-mate του, στην ίδια σειρά.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν επίσης να μην λάβουν περαιτέρω δράση για τη λάθος τοποθέτηση στη σειρά εκκίνησης των Hamilton, Ricciardo και Zhou, καθώς διαπίστωσαν ότι οι θέσεις ήταν λίγο μικρότερες από το συνηθισμένο. Επίσης, επειδή οι οδηγοί είχαν τοποθετηθεί είτε πιο δεξιά είτε πιο αριστερά, δεν είχαν κερδίσει πλεονέκτημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!