GP Σάο Πάολο: Ο Kevin Magnussen με τη Haas στην pole!

Σε μία απρόβλεπτη τροπή, με τη βοήθεια του καιρού και μίας κόκκινης σημαίας, ο Kevin Magnussen κατέκτησε την πρώτη προσωπική του pole position -και της Haas- στη Formula 1!

GP Σάο Πάολο: Ο Kevin Magnussen με τη Haas στην pole!

Σε μία απρόβλεπτη τροπή, με τη βοήθεια του καιρού και μίας κόκκινης σημαίας, ο Kevin Magnussen κατέκτησε την πρώτη προσωπική του pole position -και της Haas- στη Formula 1!

Ένα απίστευτο αποτέλεσμα έφεραν οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Σάο Πάολο. Ένας οδηγός που λίγο πριν την έναρξη της φετινής σεζόν δεν ήξερε καν ότι θα συμμετέχει στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1 και κλήθηκε την τελευταία στιγμή να αντικαταστήσει έναν άλλο οδηγό, κατέκτησε την pole position, στο GP Σάο Πάολο.

Ο Kevin Magnussen κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του έπειτα από 140 συμμετοχές σε GP της F1. Στο 100ό του Grand Prix με τη Haas, ο 30χρονος Δανός χάρισε στην αμερικανική ομάδα την πρώτη της pole position, μία ημέρα πριν από τα 70ά γενέθλια του ιδιοκτήτη της, Gene Haas.

H Haas έγινε η πρώτη αμερικανική ομάδα που κατακτά pole position στη Formula 1 από την Shadow και το GP Μ. Βρετανίας του 1975. Αν και η σειρά εκκίνησης αφορά το σπριντ, η pole position κατοχυρώθηκε στα στατιστικά και είναι η πρώτη για Δανό οδηγό στην F1.

Στο ξεκίνημα του Q3 των κατατακτήριων δοκιμών, όλοι οι οδηγοί είχαν παραταχθεί στην έξοδο του pit lane, ανυπομονώντας να κάνουν ένα γρήγορο γύρο, πριν από την έλευση της βροχής. Ο Magnussen ήταν ο πρώτος στην έξοδο των pits. To φετινό μονοθέσιο της Haas είναι γνωστό για το γεγονός ότι φέρνει τάχιστα τα ελαστικά του σε ιδανικές θερμοκρασίες σε μικτές συνθήκες και ο Δανός εκμεταλλεύτηκε το χαρακτηριστικό αυτό, για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο από τους 8 οδηγούς που είχαν τη δυνατότητα να κάνουν έναν ανταγωνιστικό γύρο.

Ο Max Verstappen είχε μπλοκάρει τα φρένα του στη στροφή 8, με συνέπεια να βρεθεί 2 δέκατα του δλ. πίσω από τον Magnussen, ενώ ο George Russell βρέθηκε στην 3η θέση, επισφράγισε την επιτυχία στο Δανό οδηγό, προκαλώντας την κόκκινη σημαία. O Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα της Mercedes στη στροφή 4, πήγε ευθεία και φαινόταν ότι θα τη γλίτωνε εύκολα, αλλά χωρίς πρόσφυση, το πίσω μέρος γύρισε και η Mercedes παγιδεύτηκε στα χαλίκια, προκαλώντας τη διακοπή.

Στη συνέχεια, η βροχή έκανε πολύ πιο αργή την πίστα και αναγκαστική την χρήση ενδιάμεσων ελαστικών, ενώ απενεργοποιήθηκε το DRS. Οπότε ο Magnussen είχε τη δυνατότητα να πανηγυρίσει την pole position πριν καν μηδενίσει η αντίστροφη μέτρηση. Ο Lando Norris, πάντα πολύ καλός σε αυτές τις συνθήκες, παρότι ήταν από τους τελευταίους που βγήκαν στην πίστα βρέθηκε στην 4η θέση, εμπρός από τον Carlos Sainz, με τη Ferrari. Τον Ισπανό ακολουθούν οι δύο Alpine, με τον Esteban Ocon εμπρός από τον Fernando Alonso.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Σάο Πάολο 2022

O γύρος του Lewis Hamilton δεν ήταν πολύ καλός και o Βρετανός κατέληξε στην 8η θέση, εμπρός από τον Sergio Perez, που εγκλωβίστηκε πίσω από τον Charles Leclerc, για τον οποίο η Ferrari έκανε λάθος επιλογή ελαστικών. Ο Μονεγάσκος ήταν ο μοναδικός με ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ όλοι οι υπόλοιποι είχαν τοποθετήσει σλικ ελαστικά μαλακής γόμας. Η καλύτερη λύση θα ήταν να επιστρέψει στα pits για μαλακή γόμα, αλλά η Ferrari καθυστέρησε να τον καλέσει, οπότε προσπάθησε να κάνει ένα γύρο, αλλά ήταν αργός, και εμπόδισε και τον Perez, που είχε κολλήσει πίσω του.

Η πλευρά του Leclerc στο γκαράζ της Ferrari, είχε εσφαλμένα προβλέψει βροχή, ενώ από την πλευρά του Sainz προτίμησαν τα σλικ, αν και υπήρξε μια καθυστέρηση στην απελευθέρωση του Ισπανού. Ο Leclerc δεν πρόλαβε να κάνει γύρο με τα σλικ ελαστικά, ενώ ο Sainz δήλωσε ότι έκανε δύο λάθη στο γρήγορο γύρο του που κόστισαν χρόνο. Ο Leclerc ήταν εμφανώς εκνευρισμένος με την εξέλιξη των πραγμάτων.

Q2

Οι οδηγοί των Red Bull, Ferrari και Mercedes ξεκίνησαν το δεύτερο σκέλος με μεταχειρισμένο σετ μαλακών ελαστικών. Οι οδηγοί της Mercedes δεν είχαν τη δυνατότητα όμως να σημειώσουν αρκετά γρήγορους γύρους για να βρεθούν στην πρώτη δεκάδα. Η γερμανική ομάδα κάλεσε στα pits τους οδηγούς της για ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας, όταν ξεκίνησε να ψιχαλίζει, αλλά πρόλαβαν να κάνουν γρήγορους γύρους.Το ίδιο έκαναν και οι Red Bull και Ferrari, με τον Sainz να βγαίνει από την πεντάδα αποκλεισμού μόλις 2 λεπτά πριν από την ολοκλήρωση του Q2, καθώς οι ψιχάλες υποχώρησαν. Από τη διαδικασία αποκλείστηκε εντέλει ο Alex Albon, που θα εκκινήσει το σπριντ από την 11η θέση, με πίσω του τον Pierre Gasly, τις δύο Aston Martin και τον Daniel Ricciardo.

Q1

Το πρώτο σκέλος ξεκίνησε με νωπή πίστα. Όλοι οι οδηγοί έκαναν τη μετάβαση από τα ενδιάμεσα ελαστικά στη μαλακή γόμα. Αμφότερες οι Alfa Romeo αποκλείστηκαν από τη διαδικασία, με τον Valtteri Bottas να λέει ότι έκανε λάθος επιλογή με την ενδιάμεση γόμα, ίσως την διατήρησε περισσότερο από όσο έπρεπε και δεν πρόλαβε να αναπτύξει θερμοκρασία στα ελαστικά του.

Οι χρόνοι άλλαζαν συνεχώς, καθώς οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν αστραπιαία. Αρκετά μεγάλο μπέρδεμα έγινε στη Ferrari, που είχε προετοιμάσει ένα μεταχειρισμένο σετ μαλακής γόμας, αλλά ο Μονεγάσκος δεν επισκέφθηκε τα pits. Όταν το έκανε εντέλει, η Ferrari προτίμησε ένα καινούργιο σετ, καθυστερώντας την επιστροφή του στην πίστα. Ο Leclerc εγκλωβίστηκε πίσω από τον Yuki Tsunoda και στη συνέχεια εμπόδισε και τον team-mate του, Sainz στην τελευταία προσπάθεια, που ήταν κρίσιμη για τον Μονεγάσκο, ώστε να προκριθεί στο Q2. Εντέλει, οι Ferrari κατάφεραν να προκριθούν στη 12η και τη 14η θέση.

Μεγάλη αντίθεση με την επιτυχία του team-mate του στη Haas, αποτελεί η τελευταία θέση του Mick Schumacher.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!