F1 – Fernando Alonso: Όλοι οι Πρωταθλητές εκμεταλλεύονται γκρίζες ζώνες

Σύμφωνα με τον Fernando Alonso, όλες οι ομάδες που έχουν κατακτήσει Πρωταθλήματα στη Formula 1 κατά το πρόσφατο παρελθόν, έχουν εκμεταλλευτεί γκρίζες ζώνες των κανονισμών.

F1 – Fernando Alonso: Όλοι οι Πρωταθλητές εκμεταλλεύονται γκρίζες ζώνες

Σύμφωνα με τον Fernando Alonso, όλες οι ομάδες που έχουν κατακτήσει Πρωταθλήματα στη Formula 1 κατά το πρόσφατο παρελθόν, έχουν εκμεταλλευτεί γκρίζες ζώνες των κανονισμών.

Σχολιάζοντας την υπέρβαση του περυσινού ορίου εξόδων της Formula 1 από τη Red Bull, ο Ισπανός δύο φορές Πρωταθλητής της Formula 1, Fernando Alonso, πιστεύει ότι όλες οι ομάδες που έχουν γνωρίσει επιτυχία στο πρόσφατο παρελθόν του σπορ, το έχουν κάνει εκμεταλλευόμενες γκρίζες ζώνες των κανονισμών.

Επί παραδείγματος, ένας από τους παράγοντες που είχε βοηθήσει την κατάκτηση των δύο τίτλων του Alonso με τη Renault (2005 και 2006) ήταν η χρήση του συστήματος αναρτώμενης μάζας στην εμπρός και πίσω ανάρτηση των γαλλικών μονοθεσίων, η οποία απαγορεύτηκε από τη FIA στο μέσο της σεζόν του 2006.

Το εν λόγω σύστημα βοηθούσε την εξομάλυνση των αναπηδήσεων που προκαλούνταν από τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα και τα kerb, δημιουργώντας αντίστοιχες ταλαντώσεις ανάστροφης φάσης για να καταπολεμήσει τις αρχικές. Αυτό απέτρεπε τις έντονες αναπηδήσεις του μονοθεσίου, αυξάνοντας την περιοχή επαφής ελαστικών με το έδαφος ανά πάσα στιγμή. Έκανε επίσης τις Renault R25 και R26 πολύ καλές στην ανάβαση των kerb, αποφέροντας μεγάλα κέρδη σε αργά chicane.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο paddock του Austin πριν από το GP ΗΠΑ, o Alonso δήλωσε: «Το ανώτατο όριο εξόδων της F1 είναι καινούργιο, αλλά πάντα υπήρχαν γκρίζες ζώνες που μπορούσες να εξερευνήσεις. Οι άνθρωποι που έχουν κερδίσει Πρωταθλήματα το έκαναν εκμεταλλευόμενοι πάντα μια γκρίζα περιοχή».

F1 - Fernando Alonso (Renault), GP Γαλλίας 2006 «Στη συνέχεια, οι άλλες ομάδες το αντιγράφουν και φτάνουν στο ίδιο επίπεδο, ή αυτό το πράγμα που επιτρεπόταν για μερικούς αγώνες, στη συνέχεια απαγορεύεται. Αυτή είναι η φύση της F1. Δεν μπορώ να θυμηθώ μια πρωταθλήτρια ομάδα που να μην έχει εκμεταλλευτεί κάποιο στοιχείο που να έχει εκπλήξει τις άλλες ομάδες».

«Η Brawn (το 2009 με το διπλό διαχύτη), η Red Bull το 2012 (με τη διοχέτευση καυσαερίων -ακόμα και χωρίς γκάζι- από τις εξατμίσεις στο διαχύτη για τη βελτίωση της απόδοσής του), η κυριαρχία της Mercedes» (με προβάδισμα στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος και τη χρήση υδραυλικών συστημάτων αλληλένδετων αναρτήσεων -FRIC- στους δύο άξονες).

«Η Ferrari κέρδισε δύο αγώνες το 2019 με κάτι (λειτουργία μονάδας ισχύος) που όλοι ήξεραν ότι δεν ήταν νόμιμο, και δεν συνέβη τίποτα. Αυτές οι δύο νίκες έμειναν. Φανταστείτε να είχαν κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με αυτό τον κινητήρα. Εντέλει, εμπιστεύομαι τους ανθρώπους που έχουν την εξουσία. Εγώ είμαι απλά ένας οδηγός».

Fernando Alonso & Max Verstappen

Ο Max Verstappen, που στον προηγούμενο αγώνα, το GP Ιαπωνίας, κατέκτησε το δεύτερο τίτλο του, κατηγόρησε τους αντιπάλους της Red Bull για υποκρισία και σχολίασε: «Έτσι λειτουργεί η Formula 1. Όλοι επικρίνουν τους αντιπάλους τους όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά εγώ δεν το βλέπω αυτό ως πρόβλημα».

Ο team-mate του Ολλανδού στη Red Bull, Sergio Perez, δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι είμαστε σωστοί και πιστεύουμε ότι όλα θα έρθουν στη σωστή κατάσταση. Προφανώς, θα το αφήσω στην ομάδα μου να το επιλύσει μαζί με τη FIA».

«Στο τέλος της ημέρας, υπάρχουν πάντα ομάδες που θέλουν να σου στερήσουν απόδοση, ειδικά όταν κερδίζεις. Είναι μέρος του αθλήματος και αυτό συνέβαινε πάντα. Απλά πιστεύω ότι είναι μια φυσιολογική κατάσταση. Στο τέλος, τα γεγονότα θα βγουν στη δημοσιότητα και ο κόσμος θα δει και θα καταλάβει την κατάσταση».

Sergio Perez

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!