Στο τριήμερο τεστ προετοιμασίας της Formula 1 στο Μπαχρέιν πριν από την έναρξη της νέας σεζόν, ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Wache, κατηγόρησε ευθέως συγκεκριμένες ομάδες (McLaren και Ferrari) ότι χρησιμοποιούν εύκαμπτες πίσω αεροτομές. Είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε έναν τόσο υψηλόβαθμο τεχνικό να κατονομάζει συγκεκριμένες ομάδες όταν κάνει τέτοιες κατηγορίες.
Ωστόσο, φαίνεται ότι παρά τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας για τις πίσω αεροτομές που έχει εφαρμόσει η FIA από τον πρώτο κιόλας αγώνα της φετινής σεζόν, το Grand Prix Αυστραλίας, ορισμένες κορυφαίες ομάδες συνεχίζουν να ακολουθούν συγκεκριμένες πρακτικές όσον αφορά την πίσω αεροτομή των μονοθεσίων τους, για να κερδίσουν μερικά επιπλέον χιλιόμετρα μέγιστης ταχύτητας στις ευθείες.
Δύο είναι οι τακτικές που φαίνεται ότι εφαρμόζονται. Είτε η υποχώρηση ολόκληρης της πίσω αεροτομής υπό το αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται σε υψηλές ταχύτητες, όπως φαίνεται να συμβαίνει με τη Mercedes σε συγκεκριμένα onboard πλάνα του μονοθεσίου της, ή η αύξηση του διάκενου μεταξύ των δύο άνω πτερυγίων της αεροτομής, όπως εκτιμάται ότι συμβαίνει με τη McLaren, στο στυλ του μίνι-DRS που είχε χρησιμοποιήσει πέρυσι η βρετανική ομάδα και είχε απαγορευθεί έπειτα από το GP Αζερμπαϊτζάν.
Premesso che nel corso della tre giorni di test in Bahrain le inquadrature verso le ali posteriori in 24 ore di trasmissione sono state merce rara, i sospetti di Wache’ potrebbero scoperchiare un vaso di Pandora. Ho tracciato la linea immaginaria dell’ala posteriore della… pic.twitter.com/l7mtpl6Ss1
— RobertoF1 (@robertofunoat) March 1, 2025
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίου της FIA, Νικόλας Τομπάζης, σε τεχνική υπόδειξη που έστειλε σε όλες τις ομάδες αυτή την εβδομάδα, ζήτησε να υπάρχουν υποδοχές στα μονοθέσια για την τοποθέτηση κάμερας που κοιτάζει προς τα πίσω και εξετάζει τη συμπεριφορά της πίσω αεροτομής με τη βοήθεια στρογγυλών αυτοκόλλητων τοποθετημένων σε συγκεκριμένα μέρη, που λειτουργούν ως σημεία αναφοράς.
Αυτές οι κάμερες θα παρέχουν υλικό υψηλής ευκρίνειας από τη συμπεριφορά των πίσω αεροτομών σε υψηλές ταχύτητες και μέσω της παρακολούθησης των αυτοκόλλητων αναφοράς, θα βοηθήσουν τη FIA να κατανοήσει καλύτερα τι συμβαίνει όταν τα μονοθέσια βρίσκονται στην πίστα. Πέρυσι, η FIA είχε κάνει κάτι αντίστοιχο με τις εμπρός αεροτομές των μονοθεσίων από το GP Βελγίου.
Per quanto riguarda i sospetti di “Mini DRS” sulla McL39, ho estratto questa breve inquadratura dell’ala posteriore in particolare alla estremità. Onestamente non sono in grado di esprimermi con la medesima certezza ostentata da Pierre Wache’ #F1 #McLaren #McL39 #RearWing pic.twitter.com/wg1C4VVBDh
— RobertoF1 (@robertofunoat) March 1, 2025
Σύμφωνα με τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς, το διάκενο μεταξύ των δύο πτερυγίων της πίσω αεροτομής έχει μειωθεί φέτος από 10-15 χλστ. σε 9,4 – 13 χλστ. (όταν το DRS είναι απενεργοποιημένο), γεγονός που αυξάνει την οπισθέλκουσα. Από τη Μελβούρνη θα εξετάζεται επίσης και η ευκαμψία των beam wing, δηλαδή τα κατώτερα πτερύγια που βρίσκονται στη βάση της πίσω αεροτομής, επάνω από το διαχύτη. Αυτά, υπό φορτίο 150 N (15 κιλών) δεν θα πρέπει να λυγίζουν περισσότερο από 0,8 μοίρες, μέτρο που έχει χαρακτηριστεί ως πολύ περιοριστικό από πηγές στα paddock.
Qualcuno mi aveva chiesto la visuale intera dell’ala posteriore della McLaren McL39. Va sottolineato che il rettilineo che collega le curve 13 e 14 non è quello più lungo del tracciato di Sakhir. La linea immaginaria è fissata al punto di staccata di curva 14. #F1 #McLaren #McL39… pic.twitter.com/vyEQ9gZ0xH
— RobertoF1 (@robertofunoat) March 1, 2025
Stesso esercizio applicato alla ala posteriore alla Haas VF-25. Si tratta di un altro segmento del circuito del Bahrain ( da curva 13 a curva 14). La linea immaginaria e’ stata fissata nel punto di velocità minore (frenata di curva 14) #F1 #Haas #VF25 #RearWing #FlexiWing pic.twitter.com/1v9UMN3piD
— RobertoF1 (@robertofunoat) March 1, 2025