F1: H Mercedes παρουσίασε την νέα W16

H Mercedes αποκάλυψε ψηφιακές εικόνες του νέου της μονοθεσίου για τη σεζόν του 2025 στη Formula 1.

F1: H Mercedes παρουσίασε την νέα W16

H Mercedes αποκάλυψε ψηφιακές εικόνες του νέου της μονοθεσίου για τη σεζόν του 2025 στη Formula 1.

H Mercedes δημοσιοποίησε ψηφιακές εικόνες της W16, του μονοθεσίου με το οποίο θα αγωνίζονται φέτος στη Formula 1 ο Βρετανός George Russell και ο 18χρονος πρωτοεμφανιζόμενος Ιταλός Andrea Kimi Antonelli. H φετινή σεζόν είναι σημαντική για τη γερμανική ομάδα, καθώς είναι η πρώτη χωρίς τον Lewis Hamilton έπειτα από 12 χρόνια.

Η Mercedes δεν τα έχει πάει καλά με τη σύγχρονη γενιά των ground effect μονοθεσίων και ο Russell δήλωσε ότι στο σχεδιασμό της φετινής W16, έχει προσπαθήσει να αποφύγει τα λάθη του παρελθόντος, όταν η διόρθωση ενός τομέα, οδηγούσε στη δημιουργία ενός άλλου προβλήματος.

Η Mercedes θα πραγματοποιήσει το shakedown του νέου μονοθεσίου αύριο, Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, την παραμονή δηλαδή της έναρξης του συλλογικού τριήμερου τεστ προετοιμασίας, στην πίστα του Μπαχρέιν, όπου θα έχει το δικαίωμα να διανύσει 200 χλμ. με ελαστικά επίδειξης.

F1 Mercedes W16 (8)

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, δήλωσε: «Καθώς είναι η τέταρτη χρονιά εφαρμογής αυτών των κανονισμών από την πλευρά του πλαισίου, τα μονοθέσια βρίσκονται σε πιο ώριμη φάση. Μεγάλα κέρδη σε χρόνο γύρου είναι πιο δύσκολο να επιτευχθούν, αλλά έχουμε επικεντρωθεί στην επίτευξη βελτιώσεων στους τομείς που μας κράτησαν πίσω πέρυσι».

«Η πρωταρχική μας εστίαση ήταν να εξαλείψουμε την ελαφρά απροθυμία της W15 να στρίψει στις αργές στροφές, μαζί με την ανισορροπία στις θερμοκρασίες των ελαστικών που έκανε το μονοθέσιο να μην έχει συνοχή κάθε φορά που έβγαινε στην πίστα».

«Αυτή η εστίαση οδήγησε σε αλλαγές σχεδόν σε κάθε ορατή αεροδυναμική επιφάνεια, νέα εμπρός ανάρτηση και περαιτέρω αλλαγές κάτω από το αμάξωμα της W16 για να διορθωθούν μερικά από τα πιο δύσκολα χαρακτηριστικά του προκατόχου της. Είμαστε ικανοποιημένοι με την πρόοδό μας κατά τη διάρκεια του χειμώνα και ανυπομονούμε να μάθουμε πού βρισκόμαστε σε σχέση με όλους τους άλλους».

F1 Mercedes W16 (6)

Χαρακτηριστικά μονοθεσίου

Από τις ψηφιακές εικόνες, δεν μπορούμε να βγάλουμε σαφή συμπεράσματα, καθώς π.χ. από την εμπρός ανάρτηση (γεωμετρίας push-rod) λείπουν ψαλίδια. Στο εμπρός μέρος, το ρύγχος είναι μακρύτερο και με διαφορετικό σχεδιασμό και πλαισιώνεται με μία καινούργια εμπρός αεροτομή.

Ωστόσο, βλέπουμε ότι η μορφή των ψυγείων είναι ο τομέας στον οποίο έχει κάνει σημαντικές αλλαγές η Mercedes. Ακολουθώντας την τάση όλων των υπόλοιπων ομάδων, με προέκταση του επάνω χείλους της εισαγωγής αέρα των πλευρικών ψυγείων, η Mercedes έχει προσθέσει και μία κάθετη εισαγωγή αέρα στα πλαϊνά του cockpit, όπως κάνει η Ferrari από το 2022 και όπως έκανε και η Red Bull πέρυσι.

F1 Mercedes W16 (10)

Θα πρέπει να περιμένουμε περαιτέρω πληροφορίες για να διαπιστώσουμε αν αυτή η λύση διοχετεύει αέρα στα ψυγεία, ή αν είναι (όπως στη Ferrari) ένα είδος εσωτερικού S-duct το οποίο έχει στόχο να διατηρεί προσκολλημένη τη ροή αέρα στο αμάξωμα σε αυτή την περιοχή.

Τα πλευρικά ψυγεία είναι πιο λεπτά, αλλά λίγο έχουν μεγαλύτερο μήκος και κατεβαίνουν στο πίσω μέρος τους, για να συναντήσουν το επάνω μέρος του δαπέδου, διοχετεύοντας αέρα στο επάνω χείλος του διαχύτη για την βελτίωση της απόδοσης. Το κάλυμμα του κινητήρα είναι επίσης πιο λεπτό, όπως και το airbox πίσω από το κεφάλι του οδηγού.

Οδηγική σύνθεση

Ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, δήλωσε: «Έχουμε μια συναρπαστική σύνθεση που θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους στόχους μας. Και οι δύο οδηγοί έχουν εξελιχθεί μέσω του προγράμματος νέων και αυτό αποτελεί δικαίωση της δέσμευσής μας για την υποστήριξη και την ανάπτυξη ταλέντων».

2025 George Russell and Kimi Antonelli – Overalls

«Ο George έχει αποδείξει ότι είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς στο grid, ικανός να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα Οδηγών αν του δώσουμε ένα αυτοκίνητο ικανό να το κάνει. Ως ο παλαιότερο οδηγός, θα βοηθήσει να οδηγήσει την ομάδα προς τα εμπρός και να υποστηρίξει τον Kimi στην εξέλιξή του».

«Ο Kimi έχει όλο το απαραίτητο ταλέντο για να πετύχει σπουδαία πράγματα στην κορυφή του αθλήματος, αλλά αυτή είναι η πρώτη του σεζόν και αναπόφευκτα θα υπάρξουν σκαμπανεβάσματα. Ανυπομονούμε όμως να κάνουμε αυτό το ταξίδι μαζί και να τον βοηθήσουμε να εξελιχθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς».

Από την πλευρά του, ο Russell, παρότι πιστεύει ότι το 2024 ήταν μία από τις πιο δυνατές σεζόν του στην F1, έχει εντοπίσει έναν τομέα στον οποίο μπορεί να βελτιωθεί: «Πέρυσι οι κατατακτήριες ήταν το δυνατό μου σημείο, αλλά ο ρυθμός μου στον αγώνα δεν ήταν πάντα ο καλύτερος. Ξέρω ότι έχω την ταχύτητα σε ένα γύρο, αλλά δεν υπάρχει λόγος να μην μπορώ να τη μεταφέρω κατά τη διάρκεια ενός αγώνα».

F1 Mercedes W16 (9)

«Πρέπει να δουλέψω πάνω σε κάποια στοιχεία για να το πετύχω αυτό, και θα υπάρξουν και κάποιοι άλλοι στόχοι που ίσως δεν είναι ξεκάθαροι στους οπαδούς, αλλά βρίσκονται στο προσκήνιο του μυαλού μου. Το σπουδαίο με την F1 είναι ότι μπαίνεις σε μια νέα χρονιά, με ένα νέο αυτοκίνητο και νέους περιορισμούς. Κάτι που μπορεί να ήταν δυνατό σημείο πέρυσι, μπορεί να μην είναι φέτος. Πρέπει πάντα να προσαρμόζεσαι».

Ο Antonelli δήλωσε για το γεγονός ότι θα καταλάβει τη θέση που άφησε πίσω του ο Lewis Hamilton: «Δεν θεωρώ σωστό να λέγεται ότι είμαι ο αντικαταστάτης του. Έχει κάνει τόσα πολλά στο άθλημα και απλά νιώθω ότι είμαι ο επόμενος οδηγός της Mercedes, και θέλω πραγματικά να γράψω τη δική μου ιστορία».

«Δούλεψα σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να είμαι όσο το δυνατόν πιο έτοιμος. Θα επικεντρωθώ στο να συνεχίσω να μαθαίνω, να έχω συνοχή και να κάνω την καλύτερη δυνατή δουλειά για την ομάδα».

F1 Mercedes W16 (7)

Σκληρή μάχη στην κορυφή

Ο Toto Wolff προβλέπει ότι «θα είναι μία άκρως ανταγωνιστική σεζόν. Είδαμε πέρυσι πόσο κοντά ήταν το grid. Δεν μπορούσες να πεις από αγώνα σε αγώνα ποιος θα ήταν μπροστά, και περιμένω φέτος να είναι ακόμα πιο κοντά. Θα πρέπει να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό αν θέλουμε να διεκδικήσουμε Πρωταθλήματα αυτή τη σεζόν».

Ο James Allison συμφώνησε: «Θα είναι ένα πρωτάθλημα με σκληρή μάχη από την αρχή. Σε αυτό το στάδιο των κανονισμών, τα μονοθέσια συγκλίνουν από πλευράς επιδόσεων. Θα υπάρξουν πολλαπλοί νικητές και είναι πιθανό να δούμε ακόμα περισσότερες ομάδες από τις τέσσερις που σημείωσαν νίκες πέρυσι να ανεβαίνουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!