Στις συνεντεύξεις Τύπου πριν από την εκδήλωση F1 75 Live, ο George Russell δήλωσε ότι το φετινό μονοθέσιο της Mercedes έχει σχεδιαστεί για να αποφύγει τις παγίδες του πρόσφατου παρελθόντος. Ο 27χρονος Βρετανός θα είναι εξ ορισμού ο ηγέτης της γερμανικής ομάδας φέτος, δεδομένης της απειρίας του πρωτοεμφανιζόμενου στη Formula 1 team-mate του, Andrea Kimi Antonelli.
To περυσινό μονοθέσιο της Mercedes, παρότι κατέκτησε τέσσερις νίκες, δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της ομάδας, καθώς παρουσίαζε απρόβλεπτες αλλαγές συμπεριφοράς και υπερθέρμαινε τα πίσω ελαστικά του. Η Mercedes δεν έχει καταφέρει να παράγει ένα μονοθέσιο ικανό να διεκδικήσει τον τίτλο στη σύγχρονη γενιά τεχνικών κανονισμών που τέθηκε σε ισχύ το 2022.
Ωστόσο, στην τελευταία χρονιά ισχύς τους, η Mercedes θα ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση. Σύμφωνα με τον George Russell, «θα είναι μια σημαντική αλλαγή φέτος. είναι σαν κάθε χρόνο να αποκαλύπτουμε ένα πρόβλημα, να το λύνουμε και να δημιουργείται ένα νέο. Και μάλλον ήμασταν πολύ πιο πειθαρχημένοι με κάθε αλλαγή που κάναμε».
«Ήμασταν πιο σχολαστικοί από ποτέ όσον αφορά τη λειτουργία του προσομοιωτή, ακριβώς για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα πέσουμε σε μια νέα παγίδα. Μέχρι στιγμής είναι ένα λογικό βήμα, αλλά δεν έχεις ιδέα τι κάνουν όλοι οι άλλοι».
«Νομίζω ότι τα τελευταία δύο χρόνια, ήμασταν τόσο επικεντρωμένοι στην επίλυση του προβλήματος που δεν βλέπαμε ποια μελλοντικά προβλήματα θα προκαλούσε. Είναι σαν να λύνεις ένα πράγμα και μετά να δημιουργείται ένα νέο πρόβλημα. Έτσι, σκεφτόμαστε πολύ περισσότερο το μέλλον απ’ ό,τι στο παρελθόν. Αυτό είναι αρκετά φυσιολογικό στον κόσμο της αεροδυναμικής, όταν εξελίσσεις στην αεροδυναμική σήραγγα».
«Αλλά όταν αλλάζεις τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου, τη συμπεριφορά του πώς θα αισθανόμαστε εμείς που το οδηγούμε… αν κάνεις το εμπρός μέρος πιο δυνατό, αυτό θα αφαιρέσει από το πίσω μέρος και αν το παρακάνεις, αυτό είναι εξίσου μεγάλο πρόβλημα όσο και αν είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση».
«Έτσι, νομίζω ότι ήταν πραγματικά διεξοδικός ο τρόπος σκέψης, λέγοντας: αυτές είναι οι θεμελιώδεις αλλαγές που θα κάνουμε, πιστεύουμε ότι θα κάνει Χ, θα είναι πρόβλημα σε αυτούς τους αγώνες;. Και αν ναι, πώς θα το παρακάμψουμε;»
«Νομίζω ότι το 2022 υπήρχαν περισσότερα προβλήματα με το μονοθέσιο απ’ ό,τι φαινόταν αρχικά. Σε όλα κυριαρχούσαν οι αναπηδήσεις και δεν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε τι αυτό και ποια ήταν τα κακά χαρακτηριστικά. Έτσι, χρειάστηκαν 18 μήνες για να λύσουμε το πρόβλημα των αναπηδήσεων».
«Στη συνέχεια αναγνωρίσαμε ότι είχαμε ένα μικρό πρόβλημα με την ανάρτηση, οπότε αλλάξαμε την ανάρτηση, και αυτό προκάλεσε πρόβλημα ισορροπίας. Αυτά τα πράγματα, χρειάζονται χρόνο. Όταν κάτι κάνει κλικ και κάτι δουλεύει, μερικές φορές δεν ξέρεις ακριβώς γιατί συμβαίνει αυτό».
Μιλώντας για το νέο μονοθέσιο και το ντεμπούτο του στην πίστα, ο Russell δήλωσε: «Νομίζω ότι μέσα σε 5 γύρους καταλαβαίνεις αν θα έχεις μια καλή σεζόν ή όχι, και γνωρίζαμε μέσα στους πρώτους 5 γύρους τα τελευταία 2 χρόνια ότι δεν θα παλεύαμε για το πρωτάθλημα, ή τουλάχιστον στην αρχή της σεζόν».
«Αισθάνομαι ότι είναι πολύ πιο στιβαρό το εγχείρημα αυτή τη σεζόν. Όλες οι ομάδες είναι πλέον τόσο ανταγωνιστικές και όλοι γνωρίζουν τους περιορισμούς που είχαν τα τελευταία 3 χρόνια. Αν φέρουμε την απόδοση που περιμένουμε, θα πρέπει να είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός. Αλλά το έχουμε δει με πολλές άλλες ομάδες, φέρνουν μια αναβάθμιση και δεν λειτουργεί. Ποτέ δεν υπάρχουν εγγυήσεις».