Πρόσφατα, η FIA ανακοίνωσε ότι η εργοστασιακή ομάδα της Audi, που θα κάνει την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, θα έχει υψηλότερο ανώτατο όριο εξόδων από τις βασιζόμενες σε Αγγλία και Ιταλία ομάδες, λόγω των υψηλότερων μισθών στην Ελβετία, όπου εδρεύει η Sauber. Με την ελβετική ομάδα να γίνεται η εργοστασιακή της Audi το 2026, θα έχει υψηλότερο budget από τα 215 εκατομμύρια δολάρια που θα είναι το ανώτατο όριο για τις υπόλοιπες ομάδες, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις.
Παράλληλα, εχθές έγινε γνωστό ότι σύντομα η Formula 1 θα ανακοινώσει πως θα δεχθεί στο grid το 2026 την Cadillac, τη θυγατρική μάρκα του αμερικανικού γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors, η οποία φαίνεται ότι θα αναλάβει την ομάδα της Andretti. Αυτό σημαίνει ότι τα εμπορικά δικαιώματα θα διαιρούνται πλέον σε 11 μερίδια, κάτι για το οποίο και πάλι υπήρξαν αντιδράσεις.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, σχολίασε για την πολύ πιθανή είσοδο της Cadillac στην F1: «Κοιτάξτε, κυκλοφορούν πολλές φήμες. Κανείς δεν μας έχει μιλήσει για αυτό. Προφανώς, το να έρθει μια αμερικανική ομάδα θα ήταν θετικό. Έχουμε τη Haas, αλλά το να έρθει ένας μεγάλος κατασκευαστής… Να έχουμε τη Ford (η οποία συνεργάζεται με το τμήμα μονάδων ισχύος της Red Bull Powertrains ενόψει 2026) εναντίον της GM, θα μπορούσε να είναι πολύ σέξι».
«Νομίζω ότι με όλα αυτά τα πράγματα, δεν έχει να κάνει με τις ομάδες. Εξαρτάται από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων και τη FIA, και από τα οικονομικά. Πώς θα χρηματοδοτηθεί και θα πληρωθεί. Εφόσον από υλικοτεχνικής άποψης μπορεί να φιλοξενηθεί, δεν θα είχαμε απολύτως κανένα πρόβλημα να δούμε την GM να έρχεται, αλλά δεν θα πληρώσουμε εμείς για αυτό. Λειτουργικά, κάπου σαν το Zandvoort (που έχει πολύ στενάχωρα pits), πώς θα λειτουργήσει αυτό;»
«Όπως είπα, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να έρθουν. Θα τους υποδεχόμασταν με ανοιχτές αγκάλες. Αλλά δεν θέλουμε να δούμε το χρηματικό έπαθλο να αραιώνεται. Θα υπάρχει το ερώτημα από ποια πλευρά της πίτας θα βγει; Πιθανότατα λίγο από το μερίδιο όλων».
Για το θέμα της Audi, ο επικεφαλής της ομάδας της Haas, Ayao Komatsu, δήλωσε την αντίθεσή του στην απόφαση της FIA και αποκάλυψε ότι όλες οι υπόλοιπες ομάδες του grid δεν συμφωνούν: «Γιατί μια ομάδα που εδρεύει στην Ελβετία έχει εξαίρεση; Ο καθένας επιλέγει πού θα εγκαταστήσει την ομάδα του. Μεταξύ Λονδίνου και Οξφόρδης και βόρειας Αγγλίας, οι τιμές είναι διαφορετικές. Πού σταματάς λοιπόν; Πού τραβάς τη γραμμή;»
«Νομίζω ότι είναι πολύ επικίνδυνο να κοιτάζεις μόνο μία διάσταση των πραγμάτων και να λες, “εντάξει, είναι πιο ακριβά εδώ”. Μπορείς απλά να κοιτάξεις την τιμή μιας μπίρας ή κάτι τέτοιο, και μετά να πεις, “Εντάξει, είναι πιο ακριβά, άρα πρέπει να δώσεις εξαίρεση”. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής της F1, εκτός από τη Sauber όλως περιέργως, όλοι είναι εναντίον. Οπότε, δεν ξέρω γιατί η FIA πιέζει τόσο πολύ για αυτό».
«Τότε πρέπει να πούμε, για την Ιταλία; Η Ferrari, η RB έχει επίσης κάποιες εγκαταστάσεις στην Ιταλία. Και επίσης έχουμε τις μισές εγκαταστάσεις στην Ιταλία και τις άλλες μισές στη Βρετανία, πού σταματάς; Όσον αφορά την Ιταλία, υπάρχει ένα τεράστιο φορολογικό όφελος για τα πρώτα (τέσσερα) χρόνια. Είναι στην πραγματικότητα κάτι που πρέπει να ανταγωνιστείς, όπως όταν ο Loic Serra πήγε από τη Mercedes στη Ferrari, σωστά;»