Έπειτα από την ανακοίνωση της απομάκρυνσης τόσο του Greg Maffei, CEO της Liberty Media, της εταιρείας που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1, όσο και του Michael Andretti από τη διοίκηση της ομάδας που ίδρυσε και φέρει το όνομά του, φαίνεται ότι θα υπάρξει στροφή 180 μοιρών όσον αφορά την απόρριψη της αμερικανικής ομάδας που ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος.
Η Andretti είχε ουσιαστικά ξεκινήσει τη διαδικασία της FIA να δεχθεί αιτήματα υποψηφιότητας για είσοδο στο grid της Formula 1. H αμερικανική ομάδα είχε ήδη ανακοινώσει πριν από αυτό ότι θα συνεργαστεί με έναν από τους μεγαλύτερους «παίκτες» της αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors, καθώς η θυγατρική μάρκα της, η Cadillac, ανακοίνωσε ότι θα προετοιμάσει μονάδα ισχύος για το 2028.
Έπειτα από διεξοδικούς ελέγχους όσον αφορά τα σχέδια της ομάδας της Andretti για το μέλλον, την οικονομική της υποστήριξη και άλλους τομείς, η FIA έμεινε ικανοποιημένη από αυτά που είδε και παραχώρησε το δικαίωμα στην αμερικανική ομάδα να εισέλθει στη Formula 1. Ωστόσο, στη συνέχεια η Liberty Media αποφάσισε να απορρίψει την Andretti, αναφέροντας ότι δεν θα προσέθετε αξία στο Πρωτάθλημα.
Επιπλέον, οι υφιστάμενες 10 ομάδες δεν θέλουν να μοιραστούν τα έσοδα από εμπορικά δικαιώματα με άλλον έναν αντίπαλο. Η F1 είχε ανακοινώσει ότι θα εξέταζε υπό διαφορετικό πρίσμα την περίπτωση του 2028, όταν η Cadillac θα είναι έτοιμη, φανερώνοντας ότι αυτή είναι η εταιρεία που τη νοιάζει να έχει στο παιχνίδι.
Η ομάδα όμως δεν πτοήθηκε από την απόρριψη και συνέχισε ακάθεκτα την προετοιμασία της, και διαθέτει 300 υπαλλήλους και εγκαταστάσεις στο Silverstone της Αγγλίας. Χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα της Toyota στην Κολωνία της Γερμανίας για την εξέλιξη ενός αρχικού μονοθεσίου και προσέλαβε για επικεφαλής τεχνικό σύμβουλο τον πολύπειρο Pat Symonds.
Αφότου ο Greg Maffei είχε πει στον Mario Andretti (πατέρα του Michael και Πρωταθλητή της F1 το 1978), ότι θα έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να μην εισέλθει η ομάδα του γιου του στην F1, η Andretti κατέφυγε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και η Liberty Media βρέθηκε υπό έρευνα από το FBI για πιθανές παραβάσεις του αντιμονοπωλιακού δικαίου. Έκτοτε όμως, ο Maffei ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τη Liberty Media και ο Michael Andretti έχει περιοριστεί σε συμβουλευτικό ρόλο στην ομάδα του.
Ο τρόπος με τον οποίο ο Michael Andretti διαφήμισε δημοσίως τις προσπάθειές του να εισέλθει στην F1 δεν είχε «καθίσει» καλά με τους ιθύνοντες της F1. Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press, ο νέος CEO (και μέτοχος) της Liberty Media, Dan Towriss, θα άρει το βέτο του Maffei, ώστε να σταματήσει και η έρευνα του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Kατά συνέπεια, η Formula One Management (FOM) θα παραχωρήσει και τη δική της έγκριση στην αμερικανική ομάδα, για να κάνει το ντεμπούτο της στην F1 το 2026. Η επίσημη ανακοίνωση του γεγονός αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων, αν και δεν είναι γνωστό με ποια ταυτότητα θα αγωνιστεί η ομάδα.
Η αρχική επωνυμία Andretti Cadillac αναμένεται να αλλάξει με το όνομα της διάσημης αμερικανικής αγωνιστικής οικογένειας να εξαφανίζεται, και να προβάλλεται περισσότερο η παρουσία της GM/Cadillac.
Η Cadillac δεν θα έχει τη δυνατότητα να προετοιμάσει νωρίτερα από το 2028 μονάδες ισχύος, οπότε για τα δύο πρώτα χρόνια της στην F1, η αμερικανική ομάδα θα πρέπει να αγωνιστεί με πελατειακό V6. Ενώ η Andretti είχε κλείσει μία συμφωνία με την Alpine/Renault για την προμήθεια μονάδων ισχύος, έκτοτε, η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε τη διακοπή παραγωγής τους, άρα η αμερικανική ομάδα θα πρέπει να στραφεί προς άλλη κατεύθυνση.
Σύμφωνα με τις φήμες, ο επικρατέστερος υποψήφιος κατασκευαστής που υπάρχει για να παραχωρήσει μονάδες ισχύος είναι η Honda, η οποία θα συνεργάζεται με την ομάδα της Aston Martin από το 2026, αλλά δεν αποκλείεται και η Ferrari, που θα τερματίσει τη συνεργασία της με τη Sauber έως τη χρονιά εκείνη.
Επιστρέφοντας στον V6 της Cadillac, έπειτα από την ανακοίνωση της Renault ότι θα σταματούσε την παραγωγή μονάδων ισχύος, υπήρχαν φήμες ότι η αμερικανική εταιρεία ενδιαφερόταν να αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα των γαλλικών κινητήρων.
Ωστόσο, ο Bruno Famin, ο οποίος παρότι δεν είναι πλέον επικεφαλής της ομάδας της Alpine, παραμένει υπεύθυνος για τα αγωνιστικά προγράμματα της γαλλικής εταιρείας, αρνήθηκε το ενδεχόμενο αυτό, όπως και το ενδεχόμενο η Cadillac να αναλάβει τις εγκαταστάσεις της στο Viry-Chatillon, όπου κατασκευάζονται οι υβριδικοί V6 για την F1. Άρα η Cadillac θα πρέπει να βασιστεί μόνο στις δικές της δυνάμεις, και αναφέρεται ότι έχει ήδη προσλάβει τεχνικούς πεπειραμένους στον τομέα των μονάδων ισχύος της F1.