F1: Η Andretti εγκαινιάζει εγκαταστάσεις στο Silverstone

Παρότι η FOM απέρριψε την αίτηση της Andretti να εισέλθει στη Formula 1, η αμερικανική ομάδα συνεχίζει ακάθεκτη τα σχέδιά της, εγκαινιάζοντας νέες εγκαταστάσεις στο Silverstone της Αγγλίας.

F1: Η Andretti εγκαινιάζει εγκαταστάσεις στο Silverstone

Παρότι η FOM απέρριψε την αίτηση της Andretti να εισέλθει στη Formula 1, η αμερικανική ομάδα συνεχίζει ακάθεκτη τα σχέδιά της, εγκαινιάζοντας νέες εγκαταστάσεις στο Silverstone της Αγγλίας.

Η ομάδα του Αμερικανού πρώην οδηγού της Formula 1, Michael Andretti, γιου του Πρωταθλητή του 1978, Mario Andretti, που έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη της Cadillac (της General Motors), είχε κάνει αίτηση να εισέλθει στο grid της F1. Η FIA ενέκρινε την αίτηση της Andretti, η οποία όμως απορρίφθηκε από τη FOM (Formula One Management), που ανήκει στη Liberty Media.

H Andretti διαφώνησε εντόνως με την απόφαση της FOM, και συνεχίζει τα σχέδιά της, εγκαινιάζοντας νέες εγκαταστάσεις στο Silverstone της Αγγλίας (όπου βρίσκεται η πίστα η οποία φιλοξενεί το GP Μ. Βρετανίας), έκτασης σχεδόν 4.000 τ.μ., στις οποίες εργάζονται περίπου 80 άτομα. H έκταση ανήκει στην Andretti Global και έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης.

Το εργοστάσιο στεγάζει εγκαταστάσεις κατασκευής και έρευνας και εξέλιξης και θα συνεργάζεται με τις εγκαταστάσεις της Andretti στην Indiana (ΗΠΑ), καθώς και με τη βάση της ομάδας της Formula E στο Banbury της Αγγλίας. Το εγχείρημα της F1 υποστηρίζεται επίσης από το τεχνολογικό κέντρο της General Motors στη Βόρεια Καρολίνα (ΗΠΑ), καθώς η Cadillac έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να κατασκευάζει δική της μονάδα ισχύος από το 2028.

Τεχνικός διευθυντής της Andretti είναι ο Nick Chester (πρώην Benetton/Renault/Lotus), o John McQuilliams διατελεί επικεφαλής σχεδιαστής (Jordan, Manor, Prodrive), και ο Jon Tomlinson (Renault/Lotus, Williams), έχει αναλάβει επικεφαλής αεροδυναμικής. Επίσης, στο εγχείρημα συμμετέχει και ο Graeme Lowdon, πρώην αθλητικός διευθυντής της Virgin/Marussia/Manor. Πέρυσι, η Andretti αποκάλυψε ότι δοκίμαζε ένα μονοθέσιο προδιαγραφών 2023 στην αεροδυναμική σήραγγα.

Στα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων, ο Michael Andretti δήλωσε: «Έχουμε πει ότι το έργο μας συνεχίζεται με γοργό ρυθμό. Αυτές οι νέες εγκαταστάσεις ενσαρκώνουν αυτό το έργο. Ενώ χτίζουμε μια αμερικανική εργοστασιακή ομάδα, η ύπαρξη μιας ευρωπαϊκής βάσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσουμε τα καλύτερα ταλέντα της F1 και να εγκαταστήσουμε μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας».

Παρά την απόρριψη της FOM, ο Andretti συνεχίζει να πιέζει για ένα ντεμπούτο στην F1 το 2026, με μονάδες ισχύος της Renault: «Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μαζί με τη FOM και θα δείξουμε ότι φέρνουμε πολλά στο τραπέζι. Η General Motors είναι τεράστια και δεν έρχεται απλά για να είναι εδώ, αλλά για να αποτελέσει μεγάλο μέρος της ομάδας μας, και νομίζω ότι δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητό πόσο σημαντικό είναι αυτό».

«Νομίζω ότι όταν όλοι καταλάβουν τι πραγματικά συνθέτουμε, θα είναι ένα σημείο όπου δεν θα μπορούν να πουν όχι. Αυτή τη στιγμή η General Motors κατασκευάζει έναν κινητήρα. Είναι ήδη εγγεγραμμένοι για να το κάνουν. Έτσι, θα έχουμε έναν κινητήρα το 2028, αλλά προφανώς πρέπει να χτίσουμε για να φτάσουμε εκεί. Χρειαζόμαστε δύο χρόνια για να φτάσουμε εκεί, ώστε όταν αποκτήσουμε τον δικό μας κινητήρα, η ομάδα να είναι έτοιμη και ανταγωνιστική».

Andretti Global (Silverstone)

«Δεν είμαστε αφελείς. Η General Motors δεν είναι κάτι μικρό. Δεν έχει συμμετάσχει ποτέ στη Formula 1, οπότε το ότι ήρθε μαζί μας κάτι λέει, γιατί δεν θα το έκαναν μόνοι τους, ήθελαν να το κάνουν με μια συνεργασία όπως αυτή με εμάς. Έτσι, νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο το προχωράμε είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ και αυτό θα είναι τεράστιο για τη Formula 1, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, με ένα αμιγώς αμερικανικό μονοθέσιο που κατασκευάζεται στην Αμερική, με Αμερικανούς ιδιοκτήτες, αμερικανικό κινητήρα και Αμερικανό οδηγό».

Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις του Silverstone, δήλωσε: «Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε παρουσία στην Αγγλία, διότι εδώ βρίσκεται μεγάλο μέρος της πνευματικής δύναμης για την κατασκευή μονοθεσίων της Formula 1. Το επόμενο βήμα είναι να συνεχίσουμε και να χτίσουμε την ομάδα, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμα. Έχουμε ήδη πολλά σπουδαία ταλέντα, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν και άλλα πολλά σπουδαία ταλέντα εκεί έξω, τα οποία ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να στρατολογήσουμε».

Γιατί η Andretti συνεχίζει με τα σχέδιά της, έπειτα από την απόρριψη της FOM; Διότι δεν το βάζει κάτω και δε χάνει ευκαιρία να υπενθυμίζει δημοσίως τι μπορεί να προσφέρει. Είναι διατεθειμένη να ξοδέψει εκατομμύρια και αν δεν καταφέρει να εισέλθει στην F1 το 2026, ίσως προετοιμάζεται για την επόμενη ευκαιρία της, που θα είναι το 2028, με τη μονάδα ισχύος της Cadillac.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!