F1: O Michael Andretti αποχωρεί από το ρόλο του ιδιοκτήτη ομάδας

Ο Michael Andretti επιβεβαίωσε ότι αποσύρεται από το ρόλο του ως ιδιοκτήτης της Andretti Global, της οποίας τη διεύθυνση θα αναλάβει ο CEΟ του Group 1001, Dan Towriss.

F1: O Michael Andretti αποχωρεί από το ρόλο του ιδιοκτήτη ομάδας

Ο Michael Andretti επιβεβαίωσε ότι αποσύρεται από το ρόλο του ως ιδιοκτήτης της Andretti Global, της οποίας τη διεύθυνση θα αναλάβει ο CEΟ του Group 1001, Dan Towriss.

O πρώην οδηγός αγώνων (στη Formula 1 και το IndyCar) Michael Andretti, αποσύρεται από το ρόλο του ιδιοκτήτη της Andretti Global, που δημιουργήθηκε με την πρόθεση να εισέλθει στο παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα και την F1. Η αρχική ομάδα δημιουργήθηκε το 2002 και ο Michael Andretti, που ήταν συνιδρυτής της, θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον οργανισμό, ως πρεσβευτής και σύμβουλος.

Τον έλεγχο της Andretti Global θα αναλάβει ο διευθύνων σύμβουλος του Group 1001, Dan Towriss, ο οποίος έκανε την είσοδό του στο Πρωτάθλημα μονοθεσίων των ΗΠΑ, το IndyCar, το 2018, αρχικά ως σπόνσορας του οδηγού Zach Veach, με την προαναφερθείσα εταιρεία και την Gainbridge. Ο Towriss παρέμεινε βασικό μέλος της Andretti ακόμη και έπειτα από την πρόωρη διακοπή της συνεργασίας της ομάδας με τον Veach, ενισχύοντας μάλιστα τις επενδύσεις του.

Ο Andretti αρνήθηκε ότι η απομάκρυνσή του από το προσκήνιο οφείλεται στις προστριβές του με τον ιδιοκτήτη του IndyCar και της πίστας της Ινδιανάπολης, Roger Penske: «Δεν θα έδινα στον Roger τόσα πολλά εύσημα. Για μένα, εκεί που βρίσκομαι στη ζωή μου και τι θέλω να κάνω, η στιγμή ήταν κατάλληλη για να αναλάβω ένα λίγο διαφορετικό ρόλο στην ομάδα. Ένα ρόλο που δεν χρειάζεται να είμαι κάθε μέρα εκεί».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ομάδας, «Στόχος του Michael ήταν να μεταβεί σε έναν πιο στρατηγικό ρόλο στην Andretti Global και να επικεντρωθεί λιγότερο στην λειτουργική πλευρά της αγωνιστικής ομάδας. Ο Michael και ο Dan Towriss έχουν συνεργαστεί στενά για την ανάπτυξη αυτής της νέας δομής, την οποία ο Michael είναι ενθουσιασμένος που βλέπει να διαμορφώνεται υπό την καθοδήγηση του Dan».

«Ο Michael παραμένει δεσμευμένος και θα συνεχίσει να λειτουργεί ως στρατηγικός σύμβουλος και βασικός πρεσβευτής. Θα έχουμε περισσότερα να μοιραστούμε τις επόμενες εβδομάδες, αφού ο Michael και ο Dan θα έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν στην ομάδα». Αμφότεροι πίεσαν για την είσοδο στη Formula 1, με την υποστήριξη της General Motors, μέσω των μονάδων ισχύος που προτίθεται να κατασκευάσει η θυγατρική της μάρκα Cadillac.

2024 INDYCAR BITNILE.com Grand Prix of Portland

H Andretti κατέθεσε αίτημα για να γίνει η 11η ομάδα του grid της Formula 1, και ενώ η FIA έπειτα από διεξοδικούς ελέγχους την ενέκρινε ως ικανή, η Liberty Media, η αμερικανική εταιρεία που είναι κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, αρνήθηκε την είσοδό της στο grid, προστατεύοντας τα συμφέροντα των υφιστάμενων ομάδων. Ωστόσο, διατήρησε την επιφύλαξη ότι θα μπορούσε να επανεξετάσει το αίτημα το 2028, όταν η Cadillac στοχεύει να έχει έτοιμη μονάδα ισχύος.

Δεν είναι σαφές τι θα συμβεί με τη συνεχιζόμενη προσπάθεια της Andretti να εισέλθει στην F1. Η Andretti έχει απευθυνθεί στο Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και η Liberty Media βρίσκεται υπό έρευνα για πιθανές παραβάσεις του αντιμονοπωλιακού δικαίου, επειδή δεν επέτρεψε στην ομάδα να εισέλθει στην F1.

IndyCar Marcus Ericsson (Andretti)

Από τότε που ο Towriss συμμετείχε στην Andretti, ο οργανισμός έχει διευρύνει την παρουσία του στο στερέωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένου του Πρωταθλήματος αγώνων αντοχής των ΗΠΑ, το IMSA SportsCar Championship και του Extreme E, εκτός από τη Formula E, το IndyCar και το Indy NXT. Επιπλέον, η Gainbridge υποστηρίζει την ομάδα της Spire στο NASCAR, με τον Marco Andretti, γιο του Michael, να συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες για λογαριασμό της στο Truck Series pick-up φορτηγών.

Η Andretti συμμετέχει με τρία μονοθέσια στο IndyCar και λαμβάνει σημαντική υποστήριξη από τις εταιρείες του Towriss. Η Gainbridge εκπροσωπείται στο μονοθέσιο #26 με κινητήρα Honda και οδηγό τον Colton Herta, ενώ το #28, με πιλότο τον Marcus Ericsson, υποστηρίζεται από την Delaware Life, που επίσης ανήκει στο Group 1001.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!