Bugatti, Louis Chiron και GP Μονακό: Μία ιστορία πάθους

Η Bugatti έχει στενούς δεσμούς με το Grand Prix του Μονακό και για περισσότερα από 90 χρόνια, καθώς και τον μοναδικό μέχρι σήμερα Μονεγάσκο νικητή του αγώνα, Louis Chiron.

Bugatti, Louis Chiron και GP Μονακό: Μία ιστορία πάθους

Η Bugatti έχει στενούς δεσμούς με το Grand Prix του Μονακό και για περισσότερα από 90 χρόνια, καθώς και τον μοναδικό μέχρι σήμερα Μονεγάσκο νικητή του αγώνα, Louis Chiron.

Η ιδέα της διοργάνωσης ενός αγώνα στο κέντρο του Μονακό ήρθε στον Antony Noghes στα μέσα της δεκαετίας του 1920, όταν ήταν γενικός επίτροπος της Λέσχης Αυτοκινήτου του Μονακό (ACM). Η ιδέα του ήρθε διότι δεν είχε το ACM δεν είχε αναγνωριστεί ως κρατική λέσχη, διότι ο μεγάλος αγώνας που διοργάνωνε, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, δεν πραγματοποιούνταν επί των εδαφών του πριγκιπάτου.

Χρειάστηκε όμως αρκετός χρόνος για να υλοποιηθεί η ιδέα του. Στις αρχές Απριλίου του 1929, 20 οδηγοί δήλωσαν συμμετοχή στον αγώνα, εκ των οποίων οι 16 παρατάχθηκαν στη γραμμή εκκίνησης στις 14 Απριλίου 1929. Οκτώ από αυτούς οδηγούσαν μοντέλα της Bugatti και μεταξύ τους και ο νικητής του αγώνα. Μετά από σχεδόν τέσσερις ώρες, ο William Grover-Williams, διέσχισε τη γραμμή τερματισμού πρώτος, με μια Bugatti Type 35B. Αυτό σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής.

Δεν επρόκειτο να είναι η τελευταία νίκη της Bugatti στο Μονακό. Η γαλλική μάρκα κατέκτησε συνολικά τέσσερις νίκες σε Grans Prix του πριγκιπάτου, οι τρεις από τις οποίες ήταν διαδοχικές. Την επιτυχία του 1929 ακολούθησαν οι νίκες του Rene Dreyfus το 1930, του Louis Chiron το 1931 και του Achille Varzi το 1933.

Ο Louis Alexandre Chiron γεννήθηκε στο Μόντε Κάρλο στις 3 Αυγούστου του 1899. Συμμετείχε στον πρώτο του αγώνα με μια ιδιωτική Bugatti το 1925 και πανηγύρισε τις πρώτες του αγωνιστικές νίκες το 1927 και το 1928. Τράβηξε την προσοχή του Ettore Bugatti, ο οποίος του προσέφερε ένα cockpit σε ένα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εργοστασιακής ομάδας και ο Μονεγάσκος αγωνίστηκε επίσημα για την Bugatti έως το 1932.

Ο Chiron έγινε αστέρι πίσω από το τιμόνι των Bugatti Type 35C και Type 51. Η περαιτέρω εξέλιξη της Type 35B έφερε έναν 8κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2,3 λίτρων, με ισχύ έως 190 ίππους και τελική ταχύτητα σχεδόν 230 χλμ./ώρα. Το 1928, ο Chiron κατέκτησε νίκες με την Bugatti στο Grand Prix της Ρώμης, το Grand Prix της Marne, το Grand Prix του San Sebastian και το Grand Prix της Ευρώπης, που διεξήχθη στη Monza.

Αλλά πέτυχε μια από τις σημαντικότερες επιτυχίες της καριέρας του στη γενέτειρά του, το Μονακό, το 1931, γράφοντας παράλληλα ιστορία. Ο Chiron κέρδισε το τρίτο Grand Prix του Μονακό με μια Bugatti Type 51 και έγινε ο πρώτος και μοναδικός μέχρι σήμερα Μονεγάσκος που έχει κατακτήσει νίκη στo Grand Prix της πατρίδας του. Μπορεί ο Charles Leclerc να ανατρέψει αυτό το στατιστικό;

Ο Louis Chiron συμμετείχε στο τελευταίο του Grand Prix το 1955 σε ηλικία σχεδόν 56 ετών, τερματίζοντας στην έκτη θέση με μια Lancia D50, φυσικά στην πίστα του Μονακό, για να σημειώσει ένα ρεκόρ που δεν πρόκειται να καταρριφθεί ποτέ, καθώς είναι ο γηραιότερος οδηγός που συμμετείχε ποτέ σε Grand Prix της Formula 1. Το 2016, η Bugatti ονόμασε προς τιμήν του το νέο της hyper sports car Chiron.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!