F1: H Ferrari παραδέχεται ότι απαιτούνται αλλαγές

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, παραδέχθηκε ότι η Scuderia θα πρέπει να κάνει αλλαγές αν θέλει να διεκδικήσει ξανά τίτλους. Ωστόσο, δεν πιστεύει ότι αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να αφορούν το προσωπικό της ομάδας.

F1: H Ferrari παραδέχεται ότι απαιτούνται αλλαγές

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, παραδέχθηκε ότι η Scuderia θα πρέπει να κάνει αλλαγές αν θέλει να διεκδικήσει ξανά τίτλους. Ωστόσο, δεν πιστεύει ότι αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να αφορούν το προσωπικό της ομάδας.

Λίγο πριν από το GP Ιταλίας, ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann, σε συνέντευξή του σε ιταλική αθλητική εφημερίδα, δήλωσε την υποστήριξή του προς το πρόσωπο του επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, αλλά ανέφερε επίσης ότι δεν είναι ικανοποιημένος και θα πρέπει να γίνουν βελτιώσεις. Κάποιοι εξέλαβαν τις δηλώσεις αυτές ως προειδοποίηση για τον Binotto, τον άνθρωπο που έχει ενδεχομένως το πόστο με την περισσότερη πίεση σε όλο το paddock της F1.

Ο Ιταλός διευθυντής της Scuderia δήλωσε ότι είχε «πλήρη επίγνωση» του έργου που έχει αναλάβει και παραδέχεται ότι η ομάδα δεν είναι ακόμα έτοιμη για τίτλους. O Binotto ανέφερε: «Αν κοιτάξουμε την τρέχουσα σεζόν, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμη βήματα που απαιτούνται για να είμαστε σε θέση να κερδίσουμε ένα Πρωτάθλημα. Η Ferrari έχει σημειώσει τεράστια εξέλιξη από την περασμένη σεζόν μέχρι τη φετινή. Πρέπει να κοιτάξετε πολλά χρόνια πίσω για να δείτε μια τόσο μεγάλη εξέλιξη».

Ο Binotto εστίασε στην καλύτερη εικόνα που παρουσιάζει φέτος η Ferrari σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά αναγνωρίζει ότι η διαχείριση της στρατηγικής πρέπει να βελτιωθεί: «Συνολικά η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά στην εξέλιξη του τρέχοντος μονοθεσίου, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν θέματα, όπως η αξιοπιστία, η οποία μας κόστισε τουλάχιστον δύο νίκες. Για να κατακτήσεις Πρωταθλήματα πρέπει να είσαι αξιόπιστος».

«Επίσης, η διαχείριση των αγώνων. Απαιτείται βελτίωση της στρατηγικής και των pit stop και υπάρχουν τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Νομίζω ότι κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου μπορείς πάντα να κάνεις λάθη. Νομίζω ότι το να είσαι τέλειος είναι σχεδόν αδύνατο, πρέπει να παίρνεις αποφάσεις στο pit wall, αλλά πρέπει να είμαστε οι καλύτεροι».

Παρότι ο Binotto αποδέχεται ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές στο pit wall της Ferrari, δεν πιστεύει ότι αυτές θα πρέπει να αφορούν απαραίτητα το προσωπικό της ομάδας, αλλά στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων: «Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τους ανθρώπους, αλλά σίγουρα χρειάζεται να αλλάξουμε κάποια πράγματα».

«Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούμε, ο τρόπος με τον οποίο φτάνουμε στη διαδικασία λήψης των αποφάσεών μας… απαιτούνται αλλαγές. Η προσθήκη αξίας μπορεί να είναι απαραίτητη, προσθέτοντας επίσης και ανθρώπους. Αλλά η αλλαγή ανθρώπων δεν είναι ένας δρόμος που θέλω να ακολουθήσω, αυτός είναι ένας παλιός τρόπος αντιμετώπισης των θεμάτων».

Στα πλαίσια του GP Ιταλίας, ο Binotto δήλωσε ότι η Ferrari θα πρέπει να εξετάσει τους λόγους για τους οποίους στους τελευταίους αγώνες η ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων της F1-75 δεν είναι τόσο καλή. Αυτό προκαλεί υπερβολική καταπόνηση των ελαστικών και πλήττει το ρυθμό αγώνα του ιταλικού μονοθεσίου. Στο GP Ιταλίας, η Ferrari έκανε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ λύσεων που χρησιμοποιούσε στο δάπεδο της F1-75 πριν από το Γαλλία με αυτές που χρησιμοποιούνται στους τελευταίους αγώνες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ιταλική ομάδα διαπίστωσε ότι δεν είχε πάρει λάθος κατεύθυνση με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο δάπεδο της F1-75 από το GP Γαλλίας και έπειτα. η ομάδα του Maranello αποφάσισε να συνεχίσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της στους επόμενους αγώνες.

Ωστόσο, φαίνεται ότι η Ferrari αποδίδει βέλτιστα σε μικρότερο πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας των ελαστικών από ό,τι στην αρχή της σεζόν. Η αύξηση θερμοκρασίας την Κυριακή στη Monza ενέτεινε τις δυσκολίες της F1-75 με τη διαχείριση των πίσω ελαστικών και ένα από τα συμπεράσματα που βγήκαν από τη Monza, είναι ότι η ομάδα ακολούθησε στήσιμο με υπερβολικά χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο.

Με την ακύρωση του GP Ρωσίας, οι ομάδες έχουν ένα κενό δύο εβδομάδων έως τον επόμενο αγώνα -το GP Σιγκαπούρης- Ο Binotto δήλωσε: «Το γεγονός ότι έχουμε περισσότερες ημέρες θα μας επιτρέψει να προετοιμαστούμε καλύτερα για τις ερχόμενες υποχρεώσεις. Η Monza, πέραν από το αποτέλεσμα, μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι μετά από τέσσερις επώδυνους αγώνες βρισκόμαστε στο δρόμο της ανάκαμψης».

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η τεχνική υπόδειξη που τέθηκε σε εφαρμογή από το GP Βελγίου έχει επηρεάσει την απόδοση της F1-75 και όχι αυτήν της Red Bull. Παράλληλα, η αυστριακή ομάδα έχει βρει ένα στήσιμο για την RB18 που ταιριάζει περισσότερο στις προτιμήσεις του Max Verstappen, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να αντλήσει περισσότερη απόδοση από το μονοθέσιο, σε αντίθεση με τον team-mate του Sergio Perez, ο οποίος δυσκολεύεται περισσότερο στο δεύτερο μισό της σεζόν.

Η Ferrari βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, 139 βαθμούς πίσω από τη Red Bull και μόλις 35 βαθμούς εμπρός από τη Mercedes. Ο Binotto παραδέχθηκε ότι αν η Ferrari ολοκληρώσει τη σεζόν πίσω από τη γερμανική ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, «θα είναι οδυνηρό. Για το αποτέλεσμα, για τον τρόπο με τον οποίο ξεκινήσαμε τη σεζόν, γιατί νομίζω ότι θα αποδείξει ότι δεν ήμασταν αρκετά καλοί στη βελτίωση του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια της σεζόν και ότι έγιναν πάρα πολλά λάθη. Αλλά είμαστε μπροστά και η πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε να είμαστε μπροστά».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari) & George Russell (Mercedes), GP Ιταλίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!