F1: H Ferrari θα αναγκαστεί να τροποποιήσει το δάπεδο της F1-75

Η ομάδα της Ferrari παραδέχθηκε ότι θα αναγκαστεί να τροποποιήσει το δάπεδο του μονοθεσίου της για να περάσει τα πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας της FIA.

F1: H Ferrari θα αναγκαστεί να τροποποιήσει το δάπεδο της F1-75

Η ομάδα της Ferrari παραδέχθηκε ότι θα αναγκαστεί να τροποποιήσει το δάπεδο του μονοθεσίου της για να περάσει τα πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας της FIA.

Έπειτα από την ανακοίνωση της FIA ότι θα αναβάλλει την εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης των αναπηδήσεων καθώς και τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας των δαπέδων για το GP Βελγίου, στο τέλος Αυγούστου (ενώ αρχικά ήταν προγραμματισμένο να παρουσιαστούν στον επόμενο αγώνα, το GP Γαλλίας, σε δύο εβδομάδες), η Ferrari παραδέχθηκε ότι θα πρέπει να τροποποιήσει το δάπεδό της για να πληροί τις καινούργιες απαιτήσεις της Διεθνούς Ομοσπονδίας.

Όταν το τεχνικό τμήμα της FIA ξεκίνησε να συλλέγει δεδομένα για την διαμόρφωση της μέτρησης επάνω στην οποία θα στηριχθεί ο περιορισμός των ταλαντώσεων, διαπίστωσε ότι ορισμένες ομάδες ενδέχεται να χρησιμοποιούν πρακτικές που ουσιαστικά κάνουν το δάπεδο το μονοθεσίων τους εύκαμπτο, με την σανίδα νομιμότητας να υποχωρεί μερικά χιλιοστά. Αν και το δάπεδο περνά κανονικά τον τεχνικό έλεγχο, σε πραγματικές συνθήκες υποχωρεί περισσότερο. Αυτό επιτρέπει στην ομάδα να ρυθμίζει τουλάχιστον το εμπρός μέρος του δεπέδου πιο κοντά στο έδαφος, με μεγαλύτερη γωνία rake (ανασηκωμένο πίσω μέρος), για αεροδυναμικά οφέλη.

Στις υποψίες ότι η Red Bull χρησιμοποιεί κάτι τέτοιο, ο Christian Horner δήλωσε: «Αυτά είναι ανοησίες. Απόλυτες ανοησίες. Νομίζω ότι έχουμε μπερδέψει τα θέματα εδώ. Δεν έχω ιδέα, αλλά δεν έχω απολύτως κανένα θέμα ή ανησυχία για το δάπεδό μας».

O επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Red Bull, Paul Monaghan, δήλωσε: «Αν είμαστε πιο αποτελεσματικοί ή όχι από τους άλλους, αυτό είναι ζήτημα άλλων να το καθορίσουν. Αν αλλάξουμε, υιοθετήσουμε και εκπληρώσουμε τα κριτήρια της μετρικής αεροδυναμικής ταλάντωσης της FIA, θα έχουμε κάνει τη δουλειά μας. Το θέμα για εμάς θα είναι, αν υπάρχουν αλλαγές που απαιτούνται και κοστίζουν σε απόδοση, να το ελαχιστοποιήσουμε αυτό. Διαφορετικά, πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε και να διατηρήσουμε το μονοθέσιο όσο ταχύτερο μπορούμε. Για εμάς, αυτό είναι σχετικό με τους αντιπάλους μας και όχι με τον απόλυτο χρόνο γύρου».

Charles Leclerc - Ferrari, GP Αυστρίας 2022

Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto δήλωσε ότι η Scuderia θα αναγκαστεί να πραγαμτοποιήσει τροποποιήσεις στο δάπεδο του μονοθεσίου της για να πληροί τις καινούργιες απαιτήσεις του στατικού τεστ: «Εξακολουθούμε να συζητάμε μεγάλο μέρος της τεχνικής υπόδειξης και του porpoising, αλλά για την ακρίβεια, δεν φαίνεται να αποτελεί πια ζήτημα. Δεν ήταν ζήτημα στο Silverstone και δεν είναι ζήτημα στην Αυστρία, για κανέναν από εμάς. Μήπως είμαστε υπερβολικοί, με τη FIA, όσον αφορά το ζήτημα; Ήταν πραγματικά ανάγκη να προσπαθήσει να ενεργήσει και να εκδώσει τεχνική υπόδειξη, όπως το έκανε στον Καναδά, χωρίς να ακολουθήσει τη σωστή διαδικασία;»

«Αφότου το εξέτασαν, ξεκίνησε η συζήτηση στην Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή (TAC). Θα υπάρξουν νέες συζητήσεις την επόμενη εβδομάδα στο TAC, για άλλη μια φορά, για να προσπαθήσουμε να το τελειοποιήσουμε. Όσον αφορά το δάπεδο, θα απαιτηθούν ορισμένες αλλαγές, διότι τώρα έχει εκδοθεί μια νέα διευκρίνιση, νέα τεστ (ακαμψίας), νέες απαιτήσεις, νέες προδιαγραφές. Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να το κάνουμε αυτό. Οπότε τουλάχιστον είναι καλό να παραταθεί έως το Βέλγιο. Εφόσον δεν είναι ζήτημα, δεν υπάρχει λόγος βιασύνης».

Ωστόσο, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η τεχνική υπόδειξη ήταν απαραίτητη για την αντιμετώπιση της «διαφορετικής ερμηνείας των διατάξεων ολίσθησης» που χρησιμοποιούν ορισμένες ομάδες, καθώς επηρεάζει την απόδοση των μονοθεσίων. «Αυτό καθορίζει πόσο χαμηλά μπορείς να έχεις το μονοθέσιο στο εμπρός μέρος και επίσης την ακαμψία της σανίδας, κάτι που θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης για τους κανονισμούς της επόμενης χρονιάς».

George Russell - Mercedes, GP Αυστρίας 2022

«Προφανώς, για εμάς, δεν χρειάζεται να αλλάξουμε κάτι, οπότε θα θέλαμε να το έχουμε το συντομότερο δυνατό. Μπορεί να βοηθήσει για το porpoising, το οποίο ο Mattia είπε ότι δεν είναι μεγάλο θέμα για τους επόμενους αγώνες. Αυτό είναι αλήθεια, αλλά μπορεί να είναι θέμα επιδόσεων. Νομίζω ότι και πάλι, για το Spa έρχεται ένας συμβιβασμός που δίνει στις ομάδες που πρέπει να τροποποιήσουν κάτι αρκετό χρόνο και είμαστε εντάξει με αυτό».

Ο διευθυντής της ομάδας της Aston Martin, Mike Krack, δήλωσε: «Δεν εκπλήσσομαι που υπήρξε μεγάλη αντίδραση» στην τεχνική υπόδειξη, «γιατί φαίνεται ότι, από τις μεγάλες ομάδες, δεν έχουν εκμεταλλευτεί όλες αυτή την οδό. Δεν νομίζω ότι αυτό θα αλλάξει κάτι για εμάς».

Ο διευθυντής της ομάδας της Alfa Romeo, Frederic Vasseur, ανέφερε ότι θα ήταν ευχαριστημένος με μια ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση. «Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να αναβάλουμε για τον 14ο αγώνα ή ακόμα και για τον 16ο ή τον 18ο. Δεν είμαι πραγματικά πεπεισμένος ότι είναι δουλειά της FIA να παρεμβαίνει στο στήσιμο του μονοθεσίου. Δεν θα είναι μια μεγάλη αλλαγή για εμάς, αλλά είμαι λίγο έκπληκτος με την αντίδραση, επειδή στους κανονισμούς, η σανίδα υποτίθεται ότι είναι άκαμπτη».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!