F1: Audi και Porsche περιμένουν τους κανονισμούς του 2026

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ΔΣ της Volkswagen έδωσε το πράσινο φως για την είσοδο των Audi και Porsche στη Formula 1. Ωστόσο, πριν από οποιαδήποτε επίσημη ανακοίνωση, θα πρέπει να εκδοθούν οι κανονισμοί μονάδων ισχύος του 2026.

F1: Audi και Porsche περιμένουν τους κανονισμούς του 2026

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ΔΣ της Volkswagen έδωσε το πράσινο φως για την είσοδο των Audi και Porsche στη Formula 1. Ωστόσο, πριν από οποιαδήποτε επίσημη ανακοίνωση, θα πρέπει να εκδοθούν οι κανονισμοί μονάδων ισχύος του 2026.

Η σημερινή απόφαση δε σημαίνει ότι η είσοδος των δύο γερμανικών εταιρειών στη Formula 1 είναι δεδομένη. Σήμερα όμως συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου της Volkswagen και μεταξύ των θεμάτων της ατζέντας του ήταν και η έγκριση του σχεδίου εισόδου των Audi και Porsche στη Formula 1 το 2026, υπό τους καινούργιους κανονισμούς μονάδων ισχύος. Δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες του γερμανικού Τύπου, το ΔΣ του ομίλου Volkswagen ενέκρινε το σχέδιο.

Εκπρόσωπος Τύπου του ομίλου VW δήλωσε: «Τα διοικητικά και εποπτικά συμβούλια των Volkswagen, Porsche και Audi επιβεβαίωσαν τα σχέδια για πιθανή είσοδο των δύο εταιρειών του ομίλου στη Formula 1. Δεν έχει ληφθεί ακόμα η απόφαση όσον αφορά την είσοδο, βρισκόμαστε στην τελική φάση της αξιολόγησης. Οι καινούργιοι κανονισμοί για το 2026 και τα ακολουθα έτη δεν είναι ακόμα διαθέσιμοι. Προβλέπουν εκτεταμένες αλλαγές για ένα πιο βιώσιμο σπορ, το οποίο αποτελεί βασική προϋπόθεση για μια πιθανή είσοδο της Audi».

Μετά την έκδοση των κανονισμών οι ανακοινώσεις

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αυτό σημαίνει ότι τόσο η Audi όσο και η Porsche, μπορούν να ξεκινήσουν να προγραμματίζουν την είσοδό της στη Formula 1. H τελική απόφαση και η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει μόνο όταν όλα τα συμβόλαια και οι συμφωνίες έχουν υπογραφεί. Στο στάδιο που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, δεν αποκλείεται κάποια από τις δύο -ή και οι δύο- μάρκες να ανακαλέσουν τα σχέδια αυτά.

Οι κανονισμοί που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 για το 2026 αναμένεται να εκδοθούν από τη FIA τον Ιούνιο. Ωστόσο, υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι η διαδικασία θα πάρει μέχρι τον Οκτώβριο, λόγω πολλών ανεπίλυτων ζητημάτων. Όσο αυτά δεν έχουν αποσαφηνιστεί, οι δύο εταιρείες δεν πρόκειται να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για την είσοδό τους στη Formula 1.

Οι βασικές αρχές των κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026 έχουν ήδη καθοριστεί. Θα αφαιρεθεί η περίπλοκη και ακριβή MGU-H με σκοπό να μειωθεί στο μισό το κόστος των μονάδων (που αυτή τη στιγμή ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια δολάρια). Θα αυξηθεί η ισχύς του υβριδικού συστήματος από τα 120 στα 350 kW (470 ίπποι), αναλαμβάνοντας την παραγωγή της μισής περίπου υπποδύναμης. Τα καύσιμα θα είναι 100% συνθετικά, με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Εκτιμάται ότι θα μειωθεί και το μέγεθος της κυψέλης καυσίμων από τα 110 στα 75 κιλά. Επιπλέον, θα επιβληθεί ανώτατο όριο εξόδων και για τους κατασκευαστές κινητήρων, όπως έχει συμβεί με τις ομάδες.

Audi

Ανεπίλυτα ζητήματα

Το σύστημα ορίου εξόδων έχει ήδη λειτουργήσει θετικά για τις επιτυχημένες ομάδες, οι οποίες προσελκύουν πληθώρα χορηγών. Η ομάδα της Mercedes αποτελούσε επικερδή επιχείρηση ήδη από πέρυσι, ενώ η Alpine αναμένεται να τα καταφέρει το 2023. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για το σπορ έχει αρχίσει να προσελκύει κι άλλους κατασκευαστές, καθώς υπάρχουν αυξανόμενες φήμες για επιστροφή της Honda το 2026.

Αυτή τη στιγμή ορισμένα από τα μεγαλύτερα ανεπίλυτα ζητήματα που υπάρχουν αφορούν το ύψος του ορίου εξόδων ή αν θα πρέπει να υπάρχουν όρια χρήσης των στατικών πάγκων δοκιμών στα εργοστάσια. Επίσης, η FIA θέλει να βοηθήσει τις νεοεισερχόμενες εταιρείες, καθώς θα τους επιτρέπει να επενδύουν πιο πολλά χρήματα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους και να χρησιμοποιούν τους πάγκους δοκιμών περισσότερο από τους ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές κινητήρων.

Υπάρχουν όμως φόβοι από τις Mercedes, Ferrari και Renault για τις δυνατότητες του τμήματος κινητήρων της Red Bull Powertrains, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί φέτος, πιθανότατα το Μάιο, ιδίως αν ενώσει τις δυνάμεις του με την Porsche, όπως φημολογείται ότι θα συμβεί. Αυτή τη στιγμή, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι ομάδες της Red Bull έχουν την ονομασία της, αλλά την κατασκευή και τη συντήρησή τους την αναλαμβάνει η Honda επί πληρωμή.

Audi

Η περίπτωση της Audi

Ακόμα και αν οι εταιρείες του ομίλου VW δεν πρόκειται να κάνουν βήματα πριν καθοριστούν οι κανονισμοί, η Audi θέλει να έχει απόλυτο έλεγχο της εισόδου της στη Formula 1, αγοράζοντας μια από τις ήδη υπάρχουσες. Η εταιρεία του Ingolstadt έχει διεξάγει αρκετές διαπραγματεύσεις με την McLaren, για να αγοράσει τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κατέχει το 67% της ομάδας της Formula 1.

Παρά την αύξηση της προσφοράς της Audi (από 450 σε 650 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τις φήμες) και του γεγονότος ότι McLaren χρειάζεται έναν ισχυρό συνέταιρο για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της υβριδικής εποχής, φαίνεται να ότι η βρετανική εταιρεία δεν είναι πρόθυμη να πουλήσει την ομάδα. Φημολογείται όμως -ξανά- ότι η McLaren βρίσκεται σε συνομιλίες με την ΒMW. Ίσως η McLaren χρησιμοποιεί την BMW ως διαπραγματευτικό εργαλείο.

Λόγω της αύξησης της δημοτικότητας της Formula 1, η αξία των ομάδων ανεβαίνει καθημερινά. H Audi ήδη εξετάζει τις εναλλακτικές της λύσεις. Η Williams δεν αποτελεί πιθανή υποψήφια καθώς εμμένει στην ανεξαρτησία της. Αυτό βάζει τη Sauber (που αυτή τη στιγμή αγωνίζεται ως Alfa Romeo) στην… pole position μεταξύ των πιθανών υποψηφίων.

Sauber Wind Tunnel

Η υπόθεση της Sauber

Άλλωστε, η Audi είχε εξελίξει το πρωτότυπό της για το WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) στην αεροδυναμική σήραγγα της Sauber, στο Hinwil της Ελβετίας, την κατασκευή της οποίας έχει πληρώσει η BMW. Επίσης, ο νυν τεχνικός διευθυντής της Sauber, Jan Monchaux, ήταν ο επικεφαλής τεχνολογίας της Audi. Η εμπορική συμφωνία με την Alfa Romeo έχει θεωρητικά ανανεωθεί για τα επόμενα χρόνια, αλλά θα επανεξετάζεται ετησίως, φαίνεται ότι δε θα είναι δύσκολο να καταλυθεί.

Ο Σουηδός δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της Sauber, Finn Rausing είναι ένας αινιγματικός χαρακτήρας, που αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας. Είναι συνιδιοκτήτης της εταιρείας Tetra Laval που κατασκευάζει συσκευασίες τροφίμων και πόσιμων (χυμών κ.λπ.). Ωστόσο, δεν έχει ανάγκη να πουλήσει την ομάδα, όπως απέδειξε η αποτυχημένη προσπάθεια του Michael Andretti πέρυσι το φθινόπωρο.

Lawrence Stroll

Η πιθανότητα της Aston Martin

Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες φήμες στα paddock, αναφέρεται ότι η Aston Martin προσέγγισε την Audi για το ενδεχόμενο συνεργασίας. Άλλωστε, ο Andy Green, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ομάδας, είχε δηλώσει πριν την έναρξη της σεζόν ότι η Aston Martin θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κατασκευάζει το δικό της κινητήρα στο μέλλον. Φαίνεται ότι ο Lawrence Stroll είναι αποφασισμένος να προχωρήσει και σε αυτό το βήμα.

Η πρώτη ιδέα της Aston Martin, να δημιουργήσει ένα τμήμα κινητήρων από το μηδέν απορρίφθηκε, καθώς με τη Red Bull να επανδρώνει το δικό της τμήμα κινητήρων (αποσπώντας 50 άτομα από την Mercedes HPP), οι έμπειροι μηχανολόγοι είναι αρκετά δυσεύρετοι αυτή τη στιγμή στην αγορά.

O Stroll είχε στη συνέχεια την ιδέα να αγοράσει έστω μέρος του τμήματος κινητήρων της Mercedes HPP. Μάλιστα, ο CEO της Mercedes, Ola Källenius άκουσε την πρότασή του, αλλά δεν υπήρξε κάποια συνέχεια σε αυτό το σενάριο, σύμφωνα με τις φήμες που αναφέρει το Auto Motor und Sport. Τώρα, φημολογείται ότι ο Stroll προσπαθεί να συνεργαστεί με την Audi.

Porsche

Σχετικά με την Porsche

H Porsche δεν ενδιαφέρεται να έχει τον απόλυτο έλεγχο κάποιας ομάδας και αναζητά συνεργασία, στην οποία θα μετράει ο λόγος της. Η Red Bull είναι ο προφανής υποψήφιος για αυτή τη συνεργασία, που ενδέχεται να δει την Porsche να αγοράζει μερίδιο στην ομάδα. Υπό αυτό το σενάριο, η Red Bull θα κατασκευάσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και η Porsche το ηλεκτρικό κομμάτι της υβριδικής μονάδας.

Η Audi από την πλευρά της θέλει να κατασκευάσει μια εντελώς δική της μονάδα ισχύος, η οποία θα βασίζεται στον κινητήρα τον οποίο η Porsche είχε βάλει ήδη στους στατικούς πάγκους δοκιμών της το 2018, πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων των diesel μοντέλων του ομίλου της Volkswagen, το οποίο έβαλε το σχέδιο για τον κινητήρα της F1 στο… συρτάρι.

Όταν οι κανονισμοί των μονάδων ισχύος της F1 για το 2026 εκδοθούν, τότε αναμένεται οι Audi και Porsche να ανακοινώσουν τα σχέδιά τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!