F1: Τελική ευθεία για την είσοδο Audi και Porsche

Την επόμενη Πέμπτη, το ΔΣ του ομίλου Volkswagen αναμένεται να δώσει έγκριση για την είσοδο της Audi και της Porsche στην Formula 1 το 2026.

F1: Τελική ευθεία για την είσοδο Audi και Porsche

Την επόμενη Πέμπτη, το ΔΣ του ομίλου Volkswagen αναμένεται να δώσει έγκριση για την είσοδο της Audi και της Porsche στην Formula 1 το 2026.

Τους τελευταίους έξι μήνες θεωρείται αρκετά δεδομένο ότι o όμιλος Volkswagen θα εισέλθει στην Formula 1 με τις Audi και Porsche το 2026. Ήδη από πέρυσι πραγματοποιήθηκαν αρκετές συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των κατασκευαστών κινητήρων, με εκπροσώπους των Audi και Porsche να συμμετέχουν. Εντέλει, η FIA ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι από το 2026 θα προχωρήσει στις αλλαγές που είχαν θέσει ως όρους για να εισέλθουν στην Formula 1 οι δύο εταιρείες.

Οι σημαντικότερες αλλαγές που θα εφαρμοστούν στην καινούργια γενιά μονάδων ισχύος της Formula 1 από το 2026 είναι η αφαίρεση της MGU-H, του ηλεκτροκινητήρα που είναι συνδεδεμένος με το τούρμπο του V6. Πρόκειται για ένα εξάρτημα περίπλοκο, ακριβό και χωρίς συσχετισμό με τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς δε χρησιμοποιείται εκεί. Οι ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές δέχθηκαν να θυσιάσουν το προβάδισμα τεχνογνωσίας που έχουν στο συγκεκριμένο τομέα, για να επιτρέψουν την είσοδο των εταιρειών του ομίλου Volkswagen.

Παρά την αφαίρεση της MGU-H, η ισχύς του υβριδικού συστήματος θα αυξηθεί από 120 kW (160 ίππους) σε 350 kW (450 ίππους), αποδίδοντας κάτι λιγότερο από τη μισή συνδυαστική ισχύ της μονάδας. Παρά την αύξηση ισχύος, ο ηλεκτροκινητήρας αναμένεται να μεταδίδει ισχύ μόνο στον πίσω άξονα, γεγονός που ενδέχεται να προκαλέσει πονοκεφάλους στους μηχανολόγους των ομάδων, στην προσπάθεια τους να δαμάζουν τη ροπή.

H δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι η χρήση 100% συνθετικών (και βιώσιμων) καυσίμων, ένας τομέας στον οποίο η Formula 1 μπορεί να αποτελέσει πλατφόρμα εξέλιξης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις πετρελαϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στο σπορ. Επίσης, θα τεθεί ανώτατο όριο εξόδων και για τους κατασκευαστές κινητήρων, όπως συμβαίνει και με τις ομάδες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Reuters, την επόμενη Πέμπτη (7/4), θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου Volkswagen και αναμένεται να εγκρίνει την είσοδο των Audi και Porsche στη Formula 1 το 2026. Συμφωνα με τις πληροφορίες, η Audi αναμένεται να κάνει προσφορά ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για να αγοράσει τη McLaren, ενώ η Porsche αναμένεται να συνάψει μακροπρόθεσμη συνεργασία με τη Red Bull για την κατασκευή μονάδων ισχύος.

Ποιός όμως είναι ο λόγος για τον οποίο ο όμιλος Volkswagen θέλει να εισέλθει στη Formula 1 από τη στιγμή που επιθυμεί οι πωλήσεις του να αφορούν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030; Ο ένας λόγος είναι το θέλγητρο της εξέλιξης συνθετικών καυσίμων τομέας στον οποίο η Porsche έχει ήδη κάνει τα πρώτα της βήματα σε συνεργασία με την ExxonMobil (προμηθευτή καυσίμων της Red Bull στην F1) στην εξέλιξη e-fuels, δηλαδή συνθετικά καύσιμα κατασκευασμένα από υδρογόνο και δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα.

Ο άλλος λόγος είναι, φυσικά, η προώθηση μέσω της δημοφιλέστερης κατηγορίας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes, της οποίας η ομάδα αποτελεί επικερδή επιχείρηση ήδη από πέρυσι, επενδύει στη Formula 1 λιγότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ωστόσο, ο τηλεοπτικός χρόνος προβολής που εξασφαλίζει από το σπορ, αντιστοιχεί σε περισσότερα από 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αν η γερμανική εταιρεία επέλεγε να «αγοράσει» τον ίδιο χρόνο σε τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!