Η Hyundai και η Toyota ζητούν αλλαγές στους «υβριδικούς» κανονισμούς του WRC

Οι δύο εταιρείες ζητούν από τη FIA να αλλάξει τον κανονισμό που υποχρεώνει σε εγκατάλειψη τα αυτοκίνητα που αντιμετωπίζουν προβλήματα με το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Η Hyundai και η Toyota ζητούν αλλαγές στους «υβριδικούς» κανονισμούς του WRC

Οι δύο εταιρείες ζητούν από τη FIA να αλλάξει τον κανονισμό που υποχρεώνει σε εγκατάλειψη τα αυτοκίνητα που αντιμετωπίζουν προβλήματα με το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Η Toyota και η Hyundai αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν στο Ράλλυ Σουηδίας, το περασμένο Σαββατοκύριακο, αφού αντιμετώπισαν προβλήματα με τη μονάδα ελέγχου του υβριδικού τους συστήματος.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς αν σε ένα αυτοκίνητο Rally1 ανάψει τα κόκκινο φως ή δεν ανάβει το πράσινο, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, υποχρεώνεται να εγκαταλείψει. Μάλιστα μπαίνει προληπτικά σε καραντίνα και απαγορεύεται να το αγγίξουν οι μηχανικοί της ομάδας μέχρι να ελεγχθεί από την εταιρεία Compact Dynamics, η οποία προμηθεύει τους υβριδικούς κινητήρες και να δοθεί άδεια από τη FIA.

Ο Ott Tanak της Hyundai και ο Elfyn Evans της Toyota ήταν οι πρώτοι οδηγοί που βρέθηκαν αντιμέτωποι με αυτόν τον κανονισμό. Το κόκκινο φως που άναψε στο αυτοκίνητο του Tanak στην 5η Ειδική Διαδρομή, ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση, μόλις 1,1 δευτερόλεπτο πίσω από τον πρωτοπόρο Evans εξόργισε τον Εσθονό που υποχρεώθηκε να σταματήσει, παρότι πρακτικά μπορούσε να συνεχίσει τον αγώνα. Αλλά και ο Evans αναγκάστηκε να σταματήσει όταν μετά από μια άτυχη στιγμή στην 16η Ειδική διαδρομή, στη μονάδα ελέγχου του υβριδικού συστήματος δεν ήταν αναμμένο το πράσινο φως.

Πρόβλημα αντιμετώπισε και το Toyota GR Yaris του νικητή του αγώνα, Kalle Rovanpera, ο οποίος δεν είχε στη διάθεση του την υβριδική μονάδα, αλλά το πράσινο φως παρέμεινε αναμμένο και έτσι δεν υποχρεώθηκε να σταματήσει.

Τόσο η Toyota Gazoo Racing, όσο και η Hyundai Motorsport υποστηρίζουν την ασφάλεια των αγωνιστικών αυτοκινήτων και τη νέα τεχνολογία αλλά ζητούν την αλλαγή των κανονισμών για να μην επαναληφθούν τέτοια περιστατικά που θεωρούν άδικα, αφού το πρόβλημα εντοπίζεται στις υβριδικές μονάδες, οι οποίες έρχονται έτοιμες από άλλο κατασκευαστή και η ομάδες δεν μπορούν να επέμβουν πάνω τους.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!