ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 ΕΔ5: Ο Tanak ταχύτερος, ο Neuville απομακρύνεται

Ο Thierry Neuville επέκτεινε με το Hyundai I 20 N το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη από το Sebastien Ogier στα 7,4 δλ., ενώ ο Ott Tanak κέρδισε με Ford Puma την ειδική διαδρομή της Λιβαδειάς.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 ΕΔ5: Ο Tanak ταχύτερος, ο Neuville απομακρύνεται

Ο Thierry Neuville επέκτεινε με το Hyundai I 20 N το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη από το Sebastien Ogier στα 7,4 δλ., ενώ ο Ott Tanak κέρδισε με Ford Puma την ειδική διαδρομή της Λιβαδειάς.

To ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 συνεχίστηκε με την 5η ειδική διαδρομή στη Λιβαδειά, μήκους 21 χλμ., όπου υπήρχαν μερικά λασπωμένα σημεία για τα πληρώματα σε αυτή την ανάβαση σε υψηλότερο υψόμετρο. Η ειδική είχε αρκετά χαλαρά χαλίκια και δεν παρείχε πολλή πρόσφυση στα πρώτα πληρώματα που την αντιμετώπισαν.

Ο Ott Tanak, που έχει δεχθεί ποινή 3 λεπτών και 40 δλ. λόγω προβλήματος στην αντλία νερού του Ford Puma της M-Sport, που τον καθυστέρησε 22 λεπτά στη ζώνη αλλαγής ελαστικών και έχει πέσει εκτός δεκάδας, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι εμφανίστηκε 12ος στην ειδική διαδρομή με το δρόμο να έχει καθαρίσει αρκετά, για να κινηθεί ταχύτερα από όλους τους αντιπάλους του με σκληρά ελαστικά στον εμπρός άξονα και μαλακά στον πίσω.

Ο Thierry Neuville με το Hundai i20 N εφοδιασμένο με τέσσερα μαλακά ελαστικά (όπως και ο Esapekka Lappi), ρίσκαρε και πίεσε στο όριο, έχοντας μερικές αμφίβολες στιγμές. Ο Βέλγος σημείωσε χρόνο 12:57.6, για να επεκτείνει το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη στα 7,4 δλ. Τα πληρώματα της Toyota χρησιμοποιούσαν τρία σκληρά και ένα μαλακό ελαστικό, με τον Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris), να κινείται 5 δλ. πιο αργά από το Neuville.

O Γάλλος σχολίασε ότι η επιλογή μαλακών ελαστικών ίσως βοήθησε τους αντιπάλους του τώρα, αλλά ο αγώνας είναι μακρύς ακόμα και έχουν πολύ λίγα μαλακά ελαστικά. Ο Esapekka Lappi (Hyundai), κινήθηκε 10,2 δλ. πιο αργά από το Neuville, έχοντας αναγκαστεί να επισκευάσει μία διαρροή του ψυγείου του i20 N μετά το τέλος της Ε.Δ.4. Τον 5ο χρόνο της Λιβαδειάς σημείωσε ο Dani Sordo με το τρίτο Hyundai i20 N, για να βρεθεί μόλις 0,2 δλ. εμπρός από το δεύτερο ταχύτερο πλήρωμα της Toyota.

Ο Takamoto Katsuta κατάφερε εμφανιζόμενος 6ος να κινηθεί ταχύτερα από τους team-mate του στην Toyota, Kalle Rovanpera και Elfyn Evans (που είχαν βγει πρώτοι στο δρόμο) αλλά βρέθηκε 11,9 δλ. πίσω από το Neuville. O Ιάπωνας δήλωσε ότι δεν είχε πρόσφυση σε αυτή την ειδική, αλλά ελπίζει ότι η επιλογή σκληρών ελαστικών θα βοηθήσει τα πληρώματα της Toyota στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας.

O Rovanpera βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, 20,1 δλ. μακριά από την κορυφή, ακολουθούμενος από τους Lappi (στα 5,7 δλ.) και Sordo (άλλα 5,4 δλ. πίσω), με τον Ισπανό να μάχεται για την 5η θέση με τον Elfyn Evans, που βρίσκεται 1,1 δλ. πίσω.

Τα προβλήματα του Andreas Mikkelsen συνέχισαν, καθώς σε κάθε σημερινή ειδική διαδρομή που έχει κάνει έχει αντιμετωπίσει προβλήματα με τα ελαστικά, καθώς το πίσω αριστερό ξεζαντώθηκε στο Skoda Fabia που οδηγεί ο επικεφαλής της βαθμολογίας του WRC2. Αστοχία εμπρός αριστερού ελαστικού είχε και ο Adrien Fourmaux χτυπώντας σε βράχο 5 χλμ. πριν από την ολοκλήρωση της ειδικής, αλλά κατάφερε να παραμείνει επικεφαλής της γενικής κατάταξης στη 2η κατηγορία.

Το ελληνική πλήρωμα των Αλέξανδρου Τσουλόφτα και Στέλιου Ηλία, καλύτεροι Έλληνες πέρυσι, σταμάτησαν στη Λιβαδειά λόγω μηχανικού προβλήματος στο Volkswagen Polo GTi Rally2.

WRC - ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, Χρόνοι Ε.Δ.5 και Γενική κατάταξη

 

SS5-#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA

«Αντιμετωπίσαμε μάλλον το ίδιο πρόβλημα με αυτό του Loubet και έπρεπε να το επισκευάσουμε. Η θέση μας είναι… ιδανική για να πιέσουμε».

SS5-#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE

«Μάλλον κάναμε σωστή επιλογή ελαστικών. Δύσκολη επιλογή. Ό,τι κερδίσουμε σήμερα σε χρόνο θα μας φανεί χρήσιμο αύριο. Δεν ήταν ιδιαίτερα ωραία ειδική, σκληρή και με πολλές ανωμαλίες».

SS5-#17 Sebástien OGIER / Vincent LANDAIS

«Τα μαλακά ελαστικά ήταν η ενδεδειγμένη λύση για την ειδική, αλλά έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας και δεν έχουμε αρκετά ελαστικά. Είναι θέμα στρατηγικής. Προσπαθούμε σε κάθε ειδική να κάνουμε το καλύτερo».

SS5-#4 Esapekka LAPPI / Janne FERM

«Δεν είχα χρόνο να δω τα onboard της ειδικής και δεν είχα σημάδια στις σημειώσεις. Δεν τα πήγαμε καλά. Το ψυγείο μας έχει διαρροή».

SS5-#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA

«Δύσκολες συνθήκες, κάποια σημεία έχουν καθαρίσει, τα περισσότερα έχουν γίνει χειρότερα. Είμαι ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο».

SS5-#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON

«Είναι προφανές πως δεν έχουμε πρόσφυση με τα σκληρά ελαστικά. Ελπίζουμε η επόμενη ειδική να είναι καλύτερη για μας».

SS5-#69 Kalle ROVANPERÄ / Jonne HALTTUNEN

«Πολύ μπόσικο χώμα, περισσότερο από ό,τι περίμενα. Σαν να πήρε η βροχή το χώμα και άφησε μόνο πέτρες. Ήταν σαν να οδηγείς σε πάγο. Θα είναι καλύτερα για τα αυτοκίνητα που ακολουθούν».

SS5-#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN

«Σκληρή ειδική. Δεν ήξερες τι σε περιμένει».

SS5-#9 Jourdan SERDERIDIS / Frederic MICLOTTE

«Μου άρεσε πολύ, η πιο όμορφη ειδική του ράλλυ. Διασκέδαση στο μέγιστο».

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023

Ειδική διαδρομή 1
Ειδική διαδρομή 2
Ειδική διαδρομή 3
Ειδική διαδρομή 4

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!