F1: H εικόνα της Ferrari στις δοκιμές προετοιμασίας

Η Ferrari φαίνεται όπως και πέρυσι ανταγωνιστική στον ένα γύρο, αλλά δείχνει να υστερεί σε ρυθμό αγώνα σε σύγκριση με τη Red Bull, σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα από τις δοκιμές προετοιμασίας της Formula 1 στο Μπαχρέιν.

F1: H εικόνα της Ferrari στις δοκιμές προετοιμασίας

Η Ferrari φαίνεται όπως και πέρυσι ανταγωνιστική στον ένα γύρο, αλλά δείχνει να υστερεί σε ρυθμό αγώνα σε σύγκριση με τη Red Bull, σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα από τις δοκιμές προετοιμασίας της Formula 1 στο Μπαχρέιν.

Έπειτα από τις τρεις ημέρες δοκιμών στο Sakhir, η Ferrari SF-23 φαίνεται να διατηρεί κάποια από τα χαρακτηριστικά του περυσινού προγόνου της, αφού δείχνει πιο ανταγωνιστική στον ένα γρήγορο γύρο. Ωστόσο, σε μεγάλες ακολουθίες γύρων, διαπιστώθηκαν προβλήματα με την καταπόνηση των ελαστικών, η οποία επηρέαζε εμφανώς τους χρόνους της Ferrari προς το τέλος των stint περισσότερο από τη Red Bull, η οποία δείχνει να διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Ferrari, Frederic Vasseur, τόνισε ότι υπήρχαν φορές που η ομάδα πειραματιζόταν με ακατάλληλο για την πίστα στήσιμο. Συνεπώς οι ενδείξεις περί ελαστικών ενδέχεται να οφείλονται και σε αυτό.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του γερμανικού Τύπου, η Red Bull βρίσκεται 2-4 δέκατα του δλ. στο γύρο εμπρός από τη Ferrari και 6 δέκατα εμπρός από τη Mercedes, με τις διαφορές αυτές πιθανότατα να αυξάνονται σε ρυθμό αγώνα. Μόνο προς το τέλος του πρωινού της 3ης ημέρας ο Charles Leclerc κατάφερε να βρει μία κατεύθυνση με το στήσιμο της SF-23 που ταίριαζε στις προτιμήσεις του. Όλες οι ομάδες προσπαθούν να προσαρμοστούν στη διαφορετική ισορροπία πρόσφυσης που παρέχουν τα φετινά ελαστικά της Pirelli, με ενισχυμένο σκελετό στον εμπρός άξονα, που έχει στόχο να μειώσει την υποστροφή.

Το αποτέλεσμα είναι ότι έχει γίνει πιο νευρικός ο πίσω άξονας των μονοθεσίων. H Ferrari διεξήγαγε σχεδόν όλο το τεστ με μία πίσω αεροτομή μέσου-χαμηλού φορτίου, η οποία θα έκανε τον πίσω άξονα να γλιστράει περισσότερο. Ίσως το γεγονός αυτό να πυροδότησε το σχόλιο του Leclerc ότι η SF-23 είναι πιο ανταγωνιστική στις ευθείες, αλλά δυσκολεύεται περισσότερο στις στροφές. Μόνο την τελευταία ημέρα του τεστ η Ferrari παρουσίασε μία πίσω αεροτομή μέσου-υψηλού φορτίου, που ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά της πίστας του Sakhir.

Ωστόσο, στους πρώτους γύρους του Leclerc με την καινούργια αεροτομή, όταν ο Μονεγάσκος ενεργοποίησε το DRS, το πίσω πτερύγιο έσπασε στη μέση από την αντίσταση του αέρα. O Frederic Vasseur, δήλωσε ότι η Ferrari θα έχει επιλύσει αυτό το πρόβλημα έως το GP Μπαχρέιν. Επιπλέον, στην τελευταία είσοδο στην πίστα του Carlos Sainz το βράδυ του Σαββάτου, η ιταλική ομάδα τοποθέτησε ένα αναβαθμισμένο -στο πίσω μέρος- δάπεδο στην SF-23.

O Charles Leclerc όμως δήλωσε: «Αισθάνομαι ότι έχουμε δουλειά να κάνουμε. Η Red Bull φαίνεται να είναι πολύ δυνατή αυτές τις τρεις ημέρες». Προς το παρόν όμως, ο Frederic Vasseur δεν φαίνεται να ανησυχεί. Ο Γάλλος δήλωσε: «Δοκιμάσαμε πολλά διαφορετικά πράγματα. Κάποια λειτούργησαν και άλλα λιγότερο. Θα ήταν λάθος να αλλάξουμε το πρόγραμμά μας επειδή η Red Bull ήταν στην κορυφή των χρόνων».

«Οι δοκιμές στο Μπαχρέιν είναι αρκετά περίεργες, επειδή τρέχουμε όλη μέρα με 45 βαθμούς Κελσίου στην πίστα, ενώ στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα της επόμενης εβδομάδας θα επικρατούν 25 βαθμοί. Θα έχουμε μια εντελώς διαφορετική πίστα που θα μπορούσε να πει μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Σε αυτές τις δοκιμές δεν ήταν σημαντικό να επιδείξουμε την ταχύτητά μας, αλλά να κατανοήσουμε το μονοθέσιο, και υπό αυτή την έννοια κάναμε καλή δουλειά».

«Νομίζω ότι έχουμε μια καλή βάση εκκίνησης, δεν είχαμε κανένα σημαντικό πρόβλημα στις τρεις ημέρες δοκιμών που μόλις ολοκληρώσαμε, και αυτό είναι ζωτικής σημασίας. Έχουμε προγραμματίσει εξελίξεις μέχρι το τελικό στάδιο της σεζόν, αλλά περιμένω ότι όλοι θα έχουν κάτι ήδη από την Jeddah ή τη Μελβούρνη, δεν νομίζω ότι είναι μυστικό».

Για τον τομέα της αξιοπιστίας, ο Vasseur ανέφερε: «Διανύσαμε λίγο περισσότερα από δύο χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς κανένα πρόβλημα. Ξέρω ότι υπήρξε ένα μικρό πρόβλημα με την Alfa Romeo, το οποίο ακόμη ερευνούμε». H Alfa Romeo εντόπισε το πρόβλημα που την τελευταία ημέρα δοκιμών στο μονοθέσιο του Valtteri Bottas, αφορούσε τη μονάδα ισχύος της Ferrari.

Όσον αφορά τις αλλαγές στο τμήμα στρατηγικής, ο Vasseur δήλωσε: «Όσοι βρίσκονται απ’ έξω, όταν μιλάμε για στρατηγική, τείνουν πάντα να κοιτάζουν το άτομο που κάθεται στο pit wall. Στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν πιο πολύπλοκο μηχανισμό, υπάρχει ένα λογισμικό, μια ροή πληροφοριών, ένα κανάλι επικοινωνίας, πτυχές που είναι συχνά πιο σημαντικές από το άτομο που βρίσκεται στην πίστα».

«Αποφασίσαμε να αλλάξουμε λίγο την οργάνωση, ο Inaki (Rueda) θα επικεντρωθεί στην αθλητική πλευρά, ο Ravin (Jain) θα είναι στο pit wall. Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη αλλαγή. Αναθεωρήσαμε επίσης τη ροή της επικοινωνίας, για να διασφαλίσουμε ότι έχουμε μια αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών. Διότι όταν όλα πάνε καλά, υπάρχει χρόνος για 3-4 άτομα να αλληλεπιδράσουν, αλλά όταν πρέπει να αντιδράσεις σε ένα δευτερόλεπτο, είναι μια διαφορετική ιστορία, διότι μπορεί να προκύψει ένα σενάριο που δεν υπήρχε στα σχέδια. Κάναμε κάτι λίγο πιο άμεσο και νομίζω ότι θα λειτουργήσει καλά».

Για τα σχόλια των οδηγών έπειτα από την πρώτη τους πραγματική επαφή με το φετινό μονοθέσιο, ο Vasseur δήλωσε: «Αν ήταν ευτυχισμένοι, μάλλον θα είχαμε λάθος επαγγελματική προσέγγιση. Το DNA αυτού του αθλήματος είναι να θέλεις πάντα περισσότερα και να κάνεις περισσότερα. Εάν είναι απολύτως ευχαριστημένοι με την ισορροπία, εκτός από τις κατατακτήριες δοκιμές όπου πρόκειται για κανονική μάχη, αυτό σημαίνει ότι δεν πιέζουν αρκετά στις δοκιμές εξέλιξης. Θεωρώ φυσιολογικό για έναν οδηγό να ζητάει πάντα περισσότερη πρόσφυση, αυτός είναι ο τρόπος σκέψης του παιχνιδιού».

Ο Charles Leclerc δήλωσε την τελευταία ημέρα δοκιμών ότι πειραματίστηκε με διαφορετικά στιλ οδήγησης και μόνο στο τέλος βρήκε μία κατεύθυνση στο στήσιμο που ταίριαζε στις προτιμήσεις του. Ο Vasseur ανέφερε σχετικά: «Πιστεύω ότι το τελευταίο σετ γύρων του Charles στην πίστα ήταν πολύ καλό, ίσως δεν τα έχει διευθετήσει όλα ακόμα, αλλά έκανε το γύρο σε πολύ θερμές συνθήκες και η απόδοσή του ήταν καλή. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος με τη δουλειά που έκανε ο Charles και η ομάδα τις τελευταίες ημέρες».

Σχετικά με την επίμαχη εμπρός αεροτομή της SF-23, της οποίας οι σύνδεσμοι μεταξύ των πίσω πτερυγίων αποτελούν γεννήτριες στροβίλων (vortex generators) για καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου, ο Vasseur δήλωσε: «Πριν παρουσιάσουμε το μονοθέσιο, συζητήσαμε με τη FIA και από την πλευρά της ήρθε η επιβεβαίωση ότι όλα ήταν σύμφωνα με τα πρότυπα. Το τι λένε οι άλλες ομάδες δεν με ενδιαφέρει».

Σε ερώτηση αν θα εισερχόταν σε διαμάχη με τους ομολόγους του σε Red Bull και Mercedes, Christian Horner και Toto Wolff, αντίστοιχα, ο Vasseur απάντησε: «Όχι, δεν θα το κάνω ποτέ αυτό. Σέβομαι απόλυτα τον Horner καθώς και τον Toto, αλλά δεν θα συμμετάσχω ποτέ σε τέτοιου είδους παιχνίδια».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), Τεστ Μπαχρέιν 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!