F1: Ο πρώτος Ιταλός επικεφαλής της McLaren

O Andrea Stella θα γίνει ο πρώτος Ιταλός επικεφαλής της McLaren στην ιστορία της βρετανικής ομάδας, κάτι που στο παρελθόν θα φάνταζε αδιανόητο.

F1: Ο πρώτος Ιταλός επικεφαλής της McLaren

O Andrea Stella θα γίνει ο πρώτος Ιταλός επικεφαλής της McLaren στην ιστορία της βρετανικής ομάδας, κάτι που στο παρελθόν θα φάνταζε αδιανόητο.

Η Sauber -ή καλύτερα η Audi– μπορεί να θεωρηθεί η μεγάλη νικήτρια της αλυσιδωτής αντίδρασης που έφερε η παραίτηση του Mattia Binotto από τη Ferrari, αφού κατάφερε να εξασφαλίσει πιθανότατα τον καλύτερο από τους διαθέσιμους επικεφαλής ομάδων: τον Andreas Seidl.

Ο Γερμανός σκόπευε να αποχωρήσει από τη McLaren ήδη στο τέλος του ισχύοντος συμβολαίου του, δηλαδή στο τέλος του 2025, για να επιστρέψει στην οικογένεια της Volkswagen (όντας πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Porsche), αλλά αυτή τη φορά στην Audi. Ωστόσο, η μετάβαση του Frederic Vasseur από τη Sauber (Alfa Romeo) στη Ferrari επέσπευσε τις διαδικασία κατά τρία ολόκληρα χρόνια.

Συνεπώς, ο Seidl επέστρεψε στο Hinwil, όπου είχε διατελέσει επικεφαλής λειτουργιών πίστας της BMW Sauber μεταξύ 2006 και 2009, τα χρόνια δηλαδή που η ομάδα λειτουργούσε υπό την ιδιοκτησία της βαυαρικής μάρκας. Ο Γερμανός είχε προσχωρήσει στο αγωνιστικό τμήμα  της BMW το 2000, τη χρονιά δηλαδή αυτή που επέστρεψε στην F1 (έπειτα από τη δεκαετία του 1980), παρέχοντας κινητήρες στη Williams.

Προαγωγή εκ των έσω

Η McLaren, από την πλευρά της, για να καλύψει το μεγάλο κενό που αφήνει πίσω του ο Seidl θα στηριχθεί σε δυνάμεις εκ των έσω, με τον Andrea Stella να γίνεται ο πρώτος Ιταλός επικεφαλής της McLaren στην ιστορία της βρετανικής ομάδας. Αν κάποιος το έλεγε αυτό τη δεκαετία του 1970 ή 1980, θα τον θεωρούσαν… τρελό, καθώς τότε οι ομάδες ήταν λιγότερο διεθνείς και υπήρχε έντονο πατριωτικό πνεύμα. Στη σύγχρονη εποχή όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Andrea Stella & Zak Brown

Ο Stella ξεκίνησε την πορεία του στη Formula 1 με τη Ferrari το 2000 και παρέμεινε στο Maranello 15 χρόνια, διατελώντας μηχανολόγος απόδοσης των Michael Schumacher και Kimi Raikkonen και μηχανολόγος αγώνα του Φινλανδού και του Fernando Alonso, μαζί με τον οποίο αναχώρησε για τη McLaren το 2015. Ο Zak Brown, CEO της McLaren, δήλωσε: «Νομίζω ότι έχουμε κάνει πολλές προαγωγές εκ των έσω, έχουμε μια πολύ σταθερή αγωνιστική ομάδα. Η ανταπόκριση που είχα από την ομάδα σχετικά με τον διορισμό του Andrea ήταν -αναμενόμενα- πολύ καλή».

«Νιώθουμε ότι δεν πρόκειται να χάσουμε ούτε ένα παλμό στο ρυθμό μας, σε αντίθεση με το να φέρουμε κάποιον από έξω επειδή χρειάζεται αρκετός χρόνος για να προσαρμοστεί. Αν δεν είχαμε τον Andrea, αυτό ίσως να ήταν μια εναλλακτική λύση που θα μπορούσαμε να εξετάσουμε, αλλά ήταν σαφές πολύ γρήγορα ότι ο Andrea ήταν αυτός που θέλαμε να διοικήσει την ομάδα».

«Ήταν μια συναρπαστική ημέρα, 24 ώρες, με το 40% του grid να αλλάζει. Από τη δική μας σκοπιά, αυτό που ψάχνω από τον Andrea είναι η συνολική ευθύνη για την απόδοση της ομάδας της Formula 1. Δεν νομίζω ότι θα υπάρξουν τεράστιες αλλαγές. Σίγουρα θα επικεντρωθώ περισσότερο στους τομείς όπου ο Andrea θα θελήσει την υποστήριξή μου. Προφανώς στο ρόλο του επικεφαλής της ομάδας, υπάρχει η αθλητική πλευρά και η εμπορική πλευρά, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κ.λπ. και νομίζω ότι θα βρούμε έναν καλό τρόπο συνεργασίας».

Λίγα θα αλλάξουν στη McLaren

O Zak Brown προσπάθησε να παρουσιάσει ως μικρό το αντίκτυπο της απώλειας ενός -αλλά πολύ σημαντικού- ατόμου στην ομάδα: «Θα έλεγα ότι δεν πήγαμε από τρία σε δύο άτομα, αλλά από 850 άτομα σε 849 άτομα. Είναι ένας αρκετά μεγάλος οργανισμός όπου υπάρχει ένα τεράστιο ταλέντο στην ομάδα και αυτές είναι ευκαιρίες για όλους να αναδειχθούν. Είμαι πολύ άνετος ότι μεταξύ του Andrea και εμένα, και των όποιων τροποποιήσεων μπορεί να κάνει, το έχουμε καλύψει καλά».

Andrea Stella

Ο Andrea Stella από την πλευρά του, δήλωσε: «Νομίζω ότι όσον αφορά τους ανθρώπους στην πίστα, είμαστε ευχαριστημένοι με την πρόοδο που έχουμε σημειώσει πρόσφατα. Έτσι, νομίζω ότι είναι σημαντικό να διατηρηθεί η συνοχή όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τους αγώνες, οπότε σίγουρα βλέπω την παρουσία μου και την επίδρασή μου να εξακολουθεί να είναι αρκετά άμεση σε σχέση με αυτό».

«Ταυτόχρονα, από την πλευρά του εργοστασίου έχουμε ανώτερους ηγέτες στους οποίους θα μπορώ να βασίζομαι, και νομίζω ότι κάποιοι από αυτούς θα αποκτήσουν ανώτερους ρόλους, έτσι ώστε να μπορούμε να καλύψουμε όλα τα καθήκοντα που απαιτούνται για τη λειτουργία της ομάδας». Ο Stella δήλωσε ότι θέλει να ενισχύσει το αεροδυναμικό τμήμα της ομάδας: «πρέπει να επεκτείνουμε το προσωπικό μας σε αυτό τον τομέα».

Η προσέγγιση που σκοπεύει να ακολουθήσει ο Stella

Όσον αφορά την προσέγγιση που θα ακολουθήσει, ο Stella δήλωσε: «Σκοπεύω να είμαι ενεργά παρών, κάτι που αποτελεί μια πρόκληση στη σύγχρονη Formula 1, έχοντας σημαντική επίδραση και στην πλευρά του εργοστασίου, αλλά πώς θα το διαμορφώσουμε αυτό; Αυτό θα απαιτήσει κάποια σκέψη».

Έχοντας εργαστεί υπό τη διεύθυνση μεγάλων ονομάτων όπως ο πρώην πρόεδρος της FIA Jean Todt και νυν CEO της F1, Stefano Domenicali, ο Stella έχει μάθει κάποια σημαντικά πράγματα: «Μαθαίνεις από οποιονδήποτε. Για μένα, αυτή είναι μια πολύ ισχυρή φιλοσοφία, ειδικά όταν μπορείς να συνεργαστείς με ισχυρές προσωπικότητες, πολύ ικανούς ανθρώπους. Υπάρχουν πολλά να μάθεις».

Fernando Alonso & Andrea Stella

«Πρώτα από όλα, ο Jean Todt, η απίστευτη αφοσίωσή του στην ομάδα. Ο ρόλος του είναι κάτι που μου άφησε αποτύπωμα όσον αφορά τι σημαίνει να είσαι αφοσιωμένος. Συνολικά, αυτό ήταν ένα πρώιμο αποτύπωμα για την καριέρα μου στη Formula 1, έχοντας το προνόμιο ενός τόσο επιτυχημένου περιβάλλοντος όπως η Ferrari της δεκαετίας του 2000».

«Η Formula 1 έχει να κάνει με τις τεχνικές λειτουργίες, αλλά τελικά έχει να κάνει πολύ με τους ανθρώπους. Έτσι, από τον Stefano κατάλαβα κάποια στοιχεία και ιδιότητες που πρέπει να έχεις για να χαίρεις μεγάλης εκτίμησης ως επικεφαλής ομάδας. Επίσης, όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους με βάση τον σεβασμό, να τους ακούς και να διαχειρίζεσαι τον εγωισμό σου, με κάποιο τρόπο».

Επίσης, ο Stella δήλωσε ότι συνεργαζόταν πολύ στενά με τον Andreas Seidl, για τον οποίο ανέφερε: «Έφερε κάποια μηχανολογική εμπειρία από την προηγούμενη καριέρα του, οπότε αυτό ήταν πολύ χρήσιμο για εμένα στη διαμόρφωση της αγωνιστικής ομάδας, σημειώνοντας πρόοδο σε ορισμένους τομείς, όπως τα pit stop. Όταν μιλάμε για την πρόοδο που σημείωσε η McLaren σε αυτόν τον τομέα, θα αποδώσω τα εύσημα στη συμβολή του Andreas».

«Έτσι, αυτό που αποκομίζω από τη συνεργασία με τον Andreas είναι η σημασία της γνώσης της εμπορικής σκοπιάς, των τεχνικών, μηχανολογικών, και λειτουργικών πτυχών, καθώς έτσι μπορείς να κατευθύνεις τους ανθρώπους, να τους υποστηρίξεις με πιο αποτελεσματικό τρόπο για να σημειώσουν πρόοδο».

Andrea Stella & Fernando Alonso

O Seidl σκόπευε να αποχωρήσει το 2025

Ο Zak Brown εξήγησε επίσης ότι η πρόθεση του Andreas Seidl ήταν να αποχωρήσει από την ομάδα μετά το τέλος του συμβολαίου του: «Με ενημέρωσε κατά τη διάρκεια της σεζόν ότι επρόκειτο να πάει αλλού, όταν το συμβόλαιό του λήξει στο τέλος του 2025. Ήταν ίσως αρκετά ξεκάθαρο ποιος θα ήταν αυτός ο προορισμός, κάτι που ήταν αρκετά κατανοητό, δεδομένου του ιστορικού του. Εκείνη τη στιγμή, είχαμε την πρόθεση να συνεχίσουμε για το προβλεπόμενο μέλλον, επειδή η σχέση είναι πολύ, πολύ υγιής. Και το εργασιακό του ήθος είναι πολύ ισχυρό».

«Αυτό που επρόκειτο να κάνουμε ήταν, ότι στο τέλος της σεζόν θα ενημερώναμε τον κόσμο ότι αυτή η αλλαγή θα γινόταν στο τέλος της σεζόν του 2025. Όταν κατέστη σαφές ότι ο Fred (Vasseur) θα πήγαινε στη Ferrari, ο (ιδιοκτήτης της Sauber) Finn Rausing, τον οποίο γνωρίζω εδώ και μια δεκαετία και τα πάμε πολύ καλά, μου τηλεφώνησε για να δει αν θα μπορούσε να γίνει μια συζήτηση για την πιθανότητα πρόωρης αποδέσμευσης του Andreas».

«Η απάντησή μου ήταν ότι αν ο Andrea (Stella) είναι χαρούμενος να γίνει επικεφαλής της ομάδας, τότε θα ήμουν πολύ ευτυχής να κάνω αυτή την αλλαγή τώρα, η οποία νομίζω ότι βάζει όλους στο μόνιμο προορισμό τους για το άμεσο μέλλον. Μετά από κάποιες καλές συζητήσεις, ο Andrea δέχθηκε ευγενικά το ρόλο, γεγονός που μας έφερε σε πολύ άνετη θέση για να προχωρήσουμε. Επειδή ο Andrea ήταν πάντα η νούμερο ένα επιλογή μας για να ηγηθεί της ομάδας και να προχωρήσει μπροστά, όλα έγιναν πολύ γρήγορα».

Ο Brown αρνήθηκε να αποκαλύψει την ακριβή χρονική στιγμή κατά την οποία ο Seidl τον ενημέρωσε για τα μελλοντικά του σχέδια, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν ήταν διατεθειμένος να παρεμποδίσει τον Γερμανό να εργαστεί άμεσα σε άλλη ομάδα, χωρίς να απαιτήσει απαγόρευση εργασίας σε άλλη ομάδα για ένα δεδομένο χρονικό διάστημα, όρος που περιλαμβάνεται στα περισσότερα συμβόλαια ανθρώπων της Formula 1 σε περίπτωση πρόωρης λύσης τους.

Ο Zak Brown δήλωσε: «Έχουμε μια εξαιρετική σχέση. Ξέρω ότι πολλές ομάδες παίζουν το χαρτί της προσωρινής απαγόρευσης εργασίας αλλού. Αλλά νομίζω, όπως έχουμε αποδείξει στη McLaren, ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να τερματίσεις σχέσεις, είτε πρόκειται για οδηγούς αγώνων, είτε για υπαλλήλους, όπου μπορείς να κάνεις τα πράγματα με πολύ λειτουργικούς όρους για όλους».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!