F1 – GP Σιγκαπούρης: Ο χειρότερος φετινός αγώνας του Verstappen

Το σερί νικών του Max Verstappen τελείωσε στο GP Σιγκαπούρης, το οποίο αποτέλεσε το χειρότερο φετινό αγώνα του Ολλανδού.

F1 – GP Σιγκαπούρης: Ο χειρότερος φετινός αγώνας του Verstappen

Το σερί νικών του Max Verstappen τελείωσε στο GP Σιγκαπούρης, το οποίο αποτέλεσε το χειρότερο φετινό αγώνα του Ολλανδού.

Τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά για τον Max Verstappen στο GP Σιγκαπούρης από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, όπου το λάθος διαχείρισης της Red Bull με τα καύσιμα του Ολλανδού τον περιόρισε στην 8η θέση εκκίνησης. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, η κατάσταση έγινε ακόμα πιο περίπλοκη για τον Ολλανδό ο οποίος είδε το σύστημα anti-stall να ενεργοποιείται και να παραμένει ακινητοποιημένος για λίγες στιγμές.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του αγωνιστικού συμβούλου της Red Bull, Helmut Marko, ο Max Verstappen είχε επιλέξει λανθασμένες ρυθμίσεις για την εκκίνηση του αγώνα, γεγονός που ενεργοποίησε το σύστημα anti-stall, κοστίζοντας 4 θέσεις στον Ολλανδό. Η ομάδα δεν είχε τρόπο να τον ενημερώσει διότι στο γύρο σχηματισμού απαγορεύονται οι επικοινωνίες μέσω ασυρμάτου.

Ο Verstappen έπεσε 12ος, αλλά κατάφερε να ανακτήσει 3 θέσεις στους 3 πρώτους γύρους. Ο Ολλανδός είχε κολλήσει αρχικά πίσω από τον Fernando Alonso και επωφελήθηκε από την εγκατάλειψη του Ισπανού. Στη συνέχεια βρέθηκε πίσω από τον Lando Norris, τον οποίο παραλίγο να εμβολίσει σε ένα από τα VSC του αγώνα, προσπαθώντας να περάσει μπροστά στην επανεκκίνηση.

Για μερικούς γύρους, «παρείσφρησε» μεταξύ τους ο Lewis Hamilton, έπειτα από την επαφή του με τον τοίχο της 7ης στροφής στον 33ο γύρο, ωστόσο όταν ο Βρετανός εισήλθε στα pits για να αντικαταστήσει την τραυματισμένη εμπρός αεροτομή της Mercedes, ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί ξανά στον Lando Norris μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσε το ατύχημα του Yuki Tsunoda.

O Verstappen είδε μία ευκαιρία, βγήκε εκτός γραμμής για να επιτεθεί, αλλά κατέληξε στο χώρο διαφυγής με μπλοκαρισμένα φρένα. Είχε τραυματίσει τόσο πολύ τα ελαστικά του, που αναγκάστηκε να εισέλθει ξανά στα pits, γεγονός που τον έριξε τελευταίο, καθώς οι διαφορές μεταξύ των οδηγών είχαν εκμηδενιστεί έπειτα από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Verstappen δήλωσε: «Προσπάθησα να περάσω μερικούς οδηγούς. Τα κατάφερα με κάποιους, αλλά μετά κολλάς σε τρενάκι. Όλοι έχουν τα ελαστικά τους στη σωστή θερμοκρασία, είναι πολύ δύσκολο να ακολουθήσεις. Στη συνέχεια, βέβαια, ήμασταν λίγο τυχεροί, κάποιοι έκαναν μερικά λάθη. Ήμασταν στην 5η θέση, προσπαθήσαμε να πάμε για την 4η και να περάσουμε τον Lando. Μόλις έφτασα δίπλα του φρέναρα, ούτε καν αργά, αλλά το μονοθέσιο ακούμπησε στο έδαφος».

«Ήδη δυσκολευόμουν πολύ εκεί με το μονοθέσιο να ακουμπάει στο έδαφος και βρισκόμουν εκτός αγωνιστικής γραμμής, (η άσφαλτος) ήταν μάλλον ακόμα πιο ανομοιόμορφη. Φυσικά, οι πιέσεις των ελαστικών ίσως ήταν λίγο χαμηλές και μόλις φρέναρα, το μονοθέσιο χτύπησε στο έδαφος με ορμή, οι εμπρός τροχοί βρέθηκαν στον αέρα, και για αυτό μπλόκαραν. Αυτό ήταν όλο, απλά πήγα ευθεία. Έπρεπε να εισέλθω στα pits ξανά, λόγω των τεράστιων κραδασμών, να βάλω νέα ελαστικά και να επιστρέψω από την τελευταία θέση στους βαθμούς».

Σύμφωνα με τον έτερο πρωταγωνιστή του περιστατικού, τον Lando Norris, ήταν αδύνατο να γνωρίζει κανείς πόσο βρεγμένα ήταν εκτός αγωνιστικής γραμμής. Όπως δήλωσε ο Βρετανός οδηγός της McLaren, «κατά κάποιο τρόπο τον ανάγκασα να κάνει το λάθος». Ο Norris χαρακτήρισε την κίνηση του Verstappen υπεραισιόδοξη.

Παρότι έπεσε στην τελευταία θέση, ο Verstappen κατάφερε να ανακάμψει, έπειτα από το λάθος του Hamilton στους τελευταίους γύρους, προσπέρασε και τον Sebastian Vettel στον τελευταίο γύρο, για να τερματίσει στην 7η θέση, μία υψηλότερα από εκεί που είχε εκκινήσει.

Ο Ολλανδός δήλωσε ότι η ανάκαμψη δεν του έδωσε καμία ευχαρίστηση και προσέθεσε: «Είναι καλύτερα από την 8η θέση, αλλά δεν είναι αυτό για το οποίο είμαι εδώ, όχι με ένα τέτοιο μονοθέσιο, με αυτό που δείξαμε στις ελεύθερες δοκιμές, είναι απίστευτα απαίσιο αποτέλεσμα».

«Δεν είναι εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε, και μετά τις κατατακτήριες δοκιμές δεν μπορούσαμε να ζητάμε θαύματα. Βάζεις τον εαυτό σου σε ένα τέτοιο σημείο και μπορεί είτε να λειτουργήσει εξαιρετικά και να ανακάμψεις πίσω στην πρώτη θέση, είτε να είναι πολύ απογοητευτικό, όπως έγινε με εμάς. Είναι καλύτερα να ξεχάσουμε αυτόν τον αγώνα και να προχωρήσουμε στην Ιαπωνία».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Σιγκαπούρης 2022

«Μπορώ βέβαια να πω ότι δεν έχει σημασία, έχουμε πέντε αγώνες ακόμα και έχουμε μεγάλο προβάδισμα, αλλά θέλω να έχω ένα καλό Σαββατοκύριακο κάθε φορά, και είχαμε ένα πραγματικά απαίσιο Σαββατοκύριακο. Ξεκίνησε, φυσικά, χθες με το μεγάλο λάθος στις κατατακτήριες δοκιμές».

«Φαινόταν σαν όλα να ήταν εναντίον μου, κάτι που είναι απογοητευτικό. Αυτός ο αγώνας ήταν πολύ κακός, αλλά δεν έχει μεγάλη σημασία. Έχουμε μεγάλο προβάδισμα και απομένουν ακόμα πέντε αγώνες. Νομίζω ότι εξακολουθούμε να είμαστε 104 βαθμούς μπροστά, αλλά ήταν απλά ένα πολύ απογοητευτικό Σαββατοκύριακο».

Στο Πρωτάθλημα Οδηγών, ο Verstappen βρίσκεται πλέον 104 βαθμούς εμπρός από τον Charles Leclerc και έχει προβάδισμα 106 βαθμών από τον team-mate του, Sergio Perez. Ο Ολλανδός μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο μαθηματικά στην Ιαπωνία, αν κατακτήσει τη νίκη και σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Με νίκη, αλλά χωρίς τον ταχύτερο γύρο, o Verstappen χρειάζεται τον Leclerc να τερματίσει από την 3η θέση και κάτω για να χριστεί Πρωταθλητής.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Σιγκαπούρης 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!