F1 – GP Σιγκαπούρης: Άψογος ο Perez στις δυσκολίες

Ο Sergio Perez έκανε μια άψογη εμφάνιση σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα και διατήρησε τη νίκη μετά από τις αποφάσεις των αγωνοδικών, για την καθυστέρηση των οποίων δεν ήταν ευχαριστημένη η Ferrari.

F1 – GP Σιγκαπούρης: Άψογος ο Perez στις δυσκολίες

Ο Sergio Perez έκανε μια άψογη εμφάνιση σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα και διατήρησε τη νίκη μετά από τις αποφάσεις των αγωνοδικών, για την καθυστέρηση των οποίων δεν ήταν ευχαριστημένη η Ferrari.

Μετά τον τερματισμό, ο Sergio Perez αποκάλεσε τον αγώνα της Σιγκαπούρης την καλύτερή του επίδοση. Αυτή ήταν η 4η νίκη στην καριέρα του Μεξικανού στη Formula 1 και η δεύτερη φετινή του. Υπενθυμίζουμε ότι η 1η του ήρθε στο GP Σακχίρ του 2020, με τη Force India, ανακάμπτοντας από την τελευταία θέση. Σε μία ημέρα που δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, ο Max Verstappen και ο Lewis Hamilton, υπέπεσαν σε λάθη που τους κόστισαν, ο Perez ήταν άψογος.

Κατάφερε να τεθεί επικεφαλής ήδη από την εκκίνηση, καθώς παρά το αρχικό σπινάρισμα, είχε καλύτερη δεύτερη φάση εκκίνησης από τον poleman Charles Leclerc. Παρά την πίεση του Μονεγάσκου καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και ιδίως προς το τέλος, ο Perez δεν έκανε ποτέ λάθος. Αντιθέτως, όταν η Red Bull του ζήτησε να αναπτύξει διαφορά μεγαλύτερη των 5 δλ. στους τελευταίους γύρους, το έκανε και με το παραπάνω.

Ακόμα και με δύο αυτοκίνητα ασφαλείας και με πολυάριθμα VSC, ο Perez δεν έδειξε να χάνει την αυτοσυγκέντρωσή του ποτέ, σε έναν πολύ απαιτητικό αγώνα. Ο Perez έκανε μία επίδειξη ισχύος στους τελευταίους γύρους, όπου εξασφάλισε την απόσταση 7,5 δλ. που του χάρισε τη νίκη. H μοναδική παρατυπία από τον Perez ήταν ότι άφησε την απόσταση μεταξύ του εαυτού του και του αυτοκινήτου ασφαλείας να ξεπεράσει αυτή των 10 μονοθεσίων (55 μέτρων).

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλλουν επίπληξη για την πρώτη φορά που συνέβη αυτό, καθώς η αγωνοδίκες δεν δέχθηκαν τη δικαιολογία του Perez ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του SC επειδή είχε κρύα ελαστικά, αλλά δέχθηκαν ότι υπήρχαν ελαφρυντικά λόγω των συνθηκών. Αποφάσισαν όμως να τιμωρήσουν τον Μεξικανό για τη δεύτερη φορά που έκανε την ίδια παράβαση και του επέβαλαν ποινή 5 δλ. Οπότε, ο Perez διατήρησε μία νίκη που είχε κατακτήσει επάξια και… αρκετά βολικά, οι αποφάσεις των αγωνοδικών δεν άλλαξαν το αποτέλεσμα.

H εκκίνηση ήταν καθοριστικής σημασίας για τον αγώνα του Leclerc, ο οποίος στη συνέχεια δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει πραγματικά τον Perez, παρότι βρέθηκε σε απόσταση μικρότερη του 1 δλ. και πίεζε αρκετά.

H Ferrari προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη μοναδική στρατηγική ευκαιρία που είχε στη διάθεσή της για να προσπαθήσει να φέρει τον Leclerc εμπρός από τον Perez. H ιταλική ομάδα κάλεσε στα pits το Μονεγάσκο στον 35ο γύρο για σλικ ελαστικά, όταν ο George Russell, που είχε τοποθετήσει στο μονοθέσιό του τη μέση γόμα 14 γύρους νωρίτερα, άρχισε να κινείται ταχύτερα από τους οδηγούς με τα καταπονημένα ενδιάμεσα.

Ωστόσο, εκεί ο Leclerc μπλόκαρε τα φρένα του στην προσέγγιση στην ολισθηρή επιφάνεια των pits και ξεπέρασε τα σημάδια του. Αυτό καθυστέρησε το pit stop του (το οποίο διήρκεσε 5,4 δλ.), ενώ δεν ήταν ιδανικός ούτε ο γύρος εξόδου του από τα pits, καθώς δυσκολεύτηκε να φέρει τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία. Η Red Bull απάντησε στον επόμενο γύρο και o Perez κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον Leclerc.

O Leclerc προσπάθησε να πιέσει τον Perez στους γύρους μετά το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά δεν κατάφερε να επιτεθεί. Ο Μεξικανός ανέφερε στον ασύρματο ότι είχε προβλήματα με τη συμπεριφορά του κινητήρα του, αλλά είχε και προβλήματα να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν. Μόλις όμως τα κατάφερε, απομακρύνθηκε πολύ από τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος είπε στον Perez στο δωμάτιο ότι «καταπόνησε» τον εαυτό του στους τελευταίους γύρους.

F1 - GP Σιγκαπούρης 2022

Ο Leclerc δήλωσε: «Ξαφνιάστηκα αρκετά γιατί, μόλις έχασα το DRS, νομίζω ότι ήταν ακριβώς τη στιγμή που τα ελαστικά του Checo άρχισαν να λειτουργούν σωστά. Δυστυχώς, τότε το έχασα λίγο έδαφος. Αλλά ναι, πριν από αυτό, όλα ήταν πραγματικά στο όριο. Θέλω να πω, στον βρώμικο αέρα, σε συνθήκες όπως αυτή, το παραμικρό λάθος, το πληρώνεις πολύ ακριβά. Έτσι έκανα μερικά λάθη».

«Απλά προσπαθούσα να είμαι όσο πιο κοντά γίνεται γιατί έπρεπε να κάνω βασικά το προσπέρασμα στην ευθεία. Δεν μπορούσα πραγματικά να πάω στη ζώνη φρεναρίσματος και να φρενάρω αργότερα, επειδή δεν ήξερα πως ήταν η πίστα στην εσωτερική. Και δεν ήθελα να πάρω αυτό το ρίσκο».

«Είχα έναν γύρο όπου ήμουν πολύ κοντά. Και πραγματικά σκέφτηκα να πάω στην εσωτερική και να φρενάρω αργότερα. Αλλά για μένα, δεν άξιζε τον κόπο. Οπότε απλά περίμενα την κατάλληλη ευκαιρία. Αλλά δυστυχώς, τελικά δεν ήρθε ποτέ».

Παρότι η Ferrari είδε και τους δύο οδηγούς της στο βάθρο για πρώτη φορά από το GP Μαϊάμι τον περασμένο Μάιο, ήταν απογοητευμένη που δεν κατέκτησε τη νίκη. Ο Carlos Sainz απολογήθηκε στον ασύρματο για το γεγονός ότι δεν κατάφερε ποτέ να βρει το ρυθμό του. Επίσης, ο Leclerc δεν κατάφερε να διατηρηθεί σε απόσταση 5 δλ. από τον Perez έως την καρό σημαία.

Ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε για την καθυστέρηση των αγωνοδικών να λάβουν απόφαση: «Λυπούμαστε που η απόφαση δεν ελήφθη κατά τη διάρκεια του αγώνα, διότι αυτή η καθυστέρηση επηρέασε όχι μόνο το βάθρο, αλλά και τη διαχείριση του ίδιου του αγώνα. Ο Charles, στην προσπάθειά του να παραμείνει κοντά στον Perez, αναπόφευκτα καταπόνησε τα ελαστικά του».

«Υποθέτω ότι οι αγωνοδίκες θέλουν να καταλάβουν από τον οδηγό και την ομάδα τι τον ώθησε να οδηγήσει διαφορετικά. Ίσως δεν ήθελαν να βιαστούν να πάρουν μια απόφαση και ενδεχομένως να κάνουν λάθος. Για αυτό πήραν το χρόνο τους».

Η Ferrari βρέθηκε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα να έχει παράπονα από τη διεύθυνση αγώνων και τους αγωνοδίκες, αλλά ο Binotto παραδέχθηκε ότι η εκκίνηση έκρινε πολλά: «Νομίζω ότι η εκκίνηση δεν ήταν καλή. Χάσαμε θέση στην εκκίνηση και αυτό επηρέασε τον υπόλοιπο αγώνα. Έτσι, αν είχαμε καλύτερη εκκίνηση, νομίζω ότι θα είχαμε καλύτερο αποτέλεσμα».

Τρόπαια GP Σιγκαπούρης

«Ο Charles είχε εξαιρετικό χρόνο αντίδρασης, αλλά όταν άρχισε να πατάει το γκάζι βρήκε ελάχιστη πρόσφυση και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σπινάρουν οι πίσω τροχοί και να χάσει τη φόρα του προς την πρώτη στροφή».

«Στα pits γλίστρησε προς τα εμπρός, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό το λάθος επηρέασε τόσο πολύ την έκβαση του αγώνα. Σήμερα το μονοθέσιό μας πήγε καλά και ο Charles τα πήγε επίσης καλά. Πιστεύω επίσης ότι ως pit wall πήραμε τις σωστές αποφάσεις. Ήμασταν από τους πρώτους που τοποθετήσαμε σλικ σε μια στιγμή που η πίστα δεν ήταν απόλυτα στεγνή, αλλά με αυτή την επιλογή πιέσαμε τον Sergio Perez να σταματήσει και προσπαθήσαμε να αλλάξουμε την έκβαση του αγώνα».

Ωστόσο, αν η Red Bull δεν είχε κάνει το λάθος με τη διαχείριση του καυσίμου του Max Verstappen ίσως να μην είχαμε δει καν μάχη για τη νίκη. Παρά ταύτα, η Red Bull κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα και με τον «Νο. 2» οδηγό της, όσο και αν προσπάθησε ο Leclerc, γεγονός που αποτελεί ξεκάθαρο σημάδι υπεροχής.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!