F1 – GP Σιγκαπούρης: Συναρπαστική pole για τον Leclerc

Ο Charles Leclerc κατέκτησε την pole position στις πιο συναρπαστικές κατατακτήριες δοκιμές της φετινής σεζόν, εμπρός από τον Sergio Perez και τον εκπληκτικό Lewis Hamilton, καθώς η Red Bull έκανε λάθος διαχείρισης με τον Max Verstappen.

F1 – GP Σιγκαπούρης: Συναρπαστική pole για τον Leclerc

Ο Charles Leclerc κατέκτησε την pole position στις πιο συναρπαστικές κατατακτήριες δοκιμές της φετινής σεζόν, εμπρός από τον Sergio Perez και τον εκπληκτικό Lewis Hamilton, καθώς η Red Bull έκανε λάθος διαχείρισης με τον Max Verstappen.

Ο Charles Leclerc κατέκτησε την 9η φετινή του pole position στο GP Σιγκαπούρης, με διαφορά μόλις 22 χλστ. από τον Sergio Perez, και 54 χλστ. του δλ. από τον Lewis Hamilton, σε μία πίστα που… δεν έλεγε να στεγνώσει. Μόνο στο Q3 τα σλικ ελαστικά ήταν η ιδανική επιλογή και ο Leclerc αποφάσισε μόλις την τελευταία στιγμή, πριν βγει στην πίστα, να κάνει τη μετάβαση από ενδιάμεσα ελαστικά στη μαλακή γόμα, όπως είχαν κάνει οι περισσότεροι.

Ο Leclerc δήλωσε ότι έκανε λάθος στον τελικό του γύρο, ενώ ο Hamilton ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση στην τελευταία του προσπάθεια, απολογούμενος στην ομάδα στον ασύρματο, για ένα μπλοκάρισμα στο τελικό sector.

H Red Bull έκανε λάθη με τη διαχείριση του συγχρονισμού των γύρων του Max Verstappen. O Ολλανδός βρισκόταν κοντά στην ολοκλήρωση γρήγορης προσπάθειας λίγα δευτερόλεπτα πριν από την καρό σημαία, αλλά κλήθηκε από το pit wall να εγκαταλείψει αυτή την προσπάθεια -η οποία κατά τον Verstappen ήταν γρήγορη- και να φορτίσει την μπαταρία του. Ο Ολλανδός ξεκίνησε τον τελικό του γύρο μόλις 3 δλ. πριν από την καρό σημαία.

Ο Verstappen βρισκόταν σε πολύ γρήγορο γύρο, πάνω από 0,5 δλ. ταχύτερο από αυτόν του Leclerc, όταν κλήθηκε να εγκαταλείψει την προσπάθεια. Η Red Bull αναγκάστηκε να καλέσει στα pits τον Ολλανδό πριν την ολοκλήρωση του γύρου του. Ο Verstappen ήταν φανερά εκνευρισμένος, ωστόσο η Red Bull δεν μπορούσε να διακινδυνεύσει το ενδεχόμενο να μην έχει επαρκή καύσιμα (1 λτ.) να αντλήσει από το μονοθέσιο για τον τεχνικό έλεγχο, γεγονός που θα οδηγούσε σε αποκλεισμό από τα αποτελέσματα και θα τον έστελνε στην τελευταία θέση.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν ο Verstappen να βρεθεί στην 8η θέση. Επειδή η πίστα δεν στέγνωνε εύκολα, οι περισσότεροι οδηγοί παρέμειναν στην πίστα με ένα σετ ελαστικών μαλακής γόμας καθ’ όλη τη διάρκεια του Q3. Ωστόσο, ενδεχομένως η κατανάλωση καυσίμου να ήταν λίγο υψηλότερη, με τα σλικ ελαστικά, απ’ ό,τι νωρίτερα με την ενδιάμεση γόμα.

Επίσης, ίσως η Red Bull δεν είχε υπολογίσει το ενδεχόμενο ο Verstappen να εγκαταλείψει τον προτελευταίο του γύρο και να προσπαθήσει ξανά την τελευταία στιγμή. Άλλωστε, αυτή είναι μια πίστα στην οποία το επιπλέον βάρος καυσίμου κοστίζει σε απόδοση περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, οπότε οι ομάδες προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατό λιγότερα καύσιμα στο ρεζερβουάρ ανά πάσα στιγμή.

Αλλά αν ισχύει αυτό, τότε η ομάδα δεν θα έπρεπε να του είχε υπαγορεύσει να εγκαταλείψει την προτελευταία προσπάθεια. O Verstappen ήταν κατηγορηματικός, δηλώνοντας ότι λάθη σαν και αυτό είναι απαράδεκτα και δεν θα πρέπει να συμβαίνουν. Κατά τη γνώμη του, η ομάδα θα έπρεπε να έχει δει νωρίτερα, μέσω τηλεμετρίας ότι δεν υπήρχαν αρκετά καύσιμα να ολοκληρώσει την τελική του προσπάθεια.

Το ισπανικό δίδυμο των Carlos Sainz και Fernando Alonso βρέθηκε στην 4η και 5η θέση. O Sainz ήταν ήταν ο πρώτος οδηγός που ολοκλήρωσε τις προσπάθειές του και ήταν απογοητευμένος που έχασε την pole position για μόλις 1,5 δέκατο του δλ. Δήλωσε ότι στοχεύει σε βάθρο αύριο, ενώ ο Alonso έκανε πολύ καλή εμφάνιση για να βρεθεί εμπρός από τον Lando Norris. Ο Βρετανός είχε πολύ καλή ημέρα και βελτιώθηκε σημαντικά σε σχέση με το δύσκολο Q1 που είχε. Ο Sainz . Αμφότερες οι AlphaTauri κατάφεραν να προκριθούν στο 3ο σκέλος, με τον Pierre Gasly 7ο, εμπρός από τον Verstappen.

Οι δύο οδηγοί που βρέθηκαν στις δύο τελευταίες θέσεις του Q3, o πολύ καλός με την άκαμπτη Haas, Kevin Magnussen και ο Yuki Tsunoda, έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια με την ενδιάμεση γόμα, μία επιλογή η οποία ήταν λανθασμένη. Ο Leclerc απέφυγε να κάνει αυτό το λάθος την τελευταία στιγμή.

Μεγάλη έκπληξη ήταν το γεγονός ότι ο George Russell δεν κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος (11ος). Ο Βρετανός αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με την επιβράδυνση της μονάδας ισχύος να μη λειτουργεί σωστά, με το αποτέλεσμα να μοιάζει σαν το γκάζι να παρέμενε ανοιχτό στις στροφές, οπότε δεν του επέτρεψε να κάνει το μέγιστο.

H Aston Martin πήρε το ρίσκο για να τοποθετήσει σλικ ελαστικά στα μονοθέσιά της για την τελική προσπάθεια του Q2, ωστόσο και πάλι η πίστα δεν είχε στεγνώσει αρκετά και οι δύο οδηγοί της βρετανικής ομάδας δεν προκρίθηκαν στο τελικό σκέλος.

Εκτός διαδικασίας έμειναν από μετά το πρώτο σκέλος ήταν ο Valtteri Bottas, ο οποίος δήλωσε πως είχε παρέλθει η καλύτερη φάση των ελαστικών του όταν οι συνθήκες είχαν βελτιωθεί. Ο Esteban Ocon αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα της Alpine, με το μονοθέσιο να “τραβάει” προς τη μία πλευρά κατά τη διάρκεια της πέδησης, για να βρεθεί για 3η φορά φέτος εκτός διαδικασίας στο Q1. H McLaren δυσκολεύτηκε στις πιο βρεγμένες συνθήκες του Q1 και ο Daniel Ricciardo βρέθηκε 17ος. Η Williams ήταν το πιο αργό μονοθέσιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!