F1: Απάντηση της FIA για την ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας

Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις δηλώσεις ορισμένων οδηγών ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας της Aston Martin είναι πολύ πιο αργό από αυτό της Mercedes.

F1: Απάντηση της FIA για την ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας

Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις δηλώσεις ορισμένων οδηγών ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας της Aston Martin είναι πολύ πιο αργό από αυτό της Mercedes.

Σε δηλώσεις τους έπειτα από το Grand Prix Αυστραλίας, ορισμένοι οδηγοί επέκριναν την ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας της Aston Martin. Από το 2021, η Formula 1 έχει συνάψει εμπορική συμφωνία τόσο με την Mercedes όσο και με την Aston Martin, όσον αφορά τα μοντέλα αυτοκινήτου ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στα Grand Prix. Στους μισούς αγώνες της χρονιάς χρησιμοποιείται Aston Martin Vantage και στους άλλους μισούς η Mercedes-AMG GT Black Series. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes παράγει σχεδόν 200 ίππους περισσότερους από την Aston Martin (730, έναντι 535). Ο οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι ο ίδιος σε όλους τους αγώνες: ο Γερμανός πρώην οδηγός αγώνων Bernd Maylander.

Ωστόσο, έπειτα από το GP Αυστραλίας, ο Max Verstappen δήλωσε: «Tο αυτοκίνητο ασφαλείας πήγαινε πολύ αργά. Ήταν σαν χελώνα. Απίστευτο. Με αυτό το μονοθέσιο, να οδηγείς με 140 χλμ/ώρα στην πίσω ευθεία, όπου δεν υπήρχε μονοθέσιο με ζημιά πλέον, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να οδηγούμε τόσο αργά. Πρέπει να το ερευνήσουμε. Σίγουρα το αυτοκίνητο ασφαλείας της Mercedes είναι ταχύτερο λόγω των επιπλέον αεροδυναμικών βοηθημάτων. Η Aston Martin είναι πραγματικά αργή. Σίγουρα χρειάζεται περισσότερη πρόσφυση».

Ο George Russell -οδηγός της Mercedes- δήλωσε από την πλευρά του: «Δεν έχουμε το ζήτημα αυτό με το αυτοκίνητο ασφαλείας της Mercedes-AMG! Σοβαρά όμως, η Mercedes-AMG είναι περίπου 5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από το αυτοκίνητο ασφαλείας της Aston Martin, που είναι σημαντική διαφορά».

Ο νικητής του GP Αυστραλίας, Charles Leclerc, αφότου αστειεύτηκε ότι ένα αυτοκίνητο ασφαλείας της Ferrari θα ήταν 5 δλ. ταχύτερη από την Mercedes, ανέφερε: «Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να παραπονεθώ, αλλά στη συνέχεια είδα πόσο γλιστρούσε το αυτοκίνητο ασφαλείας στις στροφές και δεν νομίζω ότι μπορούσε να δώσει κάτι περισσότερο, οπότε δεν ήθελα να πιέσω πολύ. Έτσι είναι τα πράγματα».

GP Αυστραλίας

Έπειτα από αυτές τις δηλώσεις -που έγιναν την Κυριακή- η FIA αποφάσισε σήμερα -Πέμπτη- να εκδώσει ανακοίνωση, απαντώντας στους ισχυρισμούς των τριών οδηγών. Η ανακοίνωση αναφέρει: «Υπό το φως των πρόσφατων σχολίων σχετικά με την ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας της Formula 1, η FIA θα ήθελε να επαναλάβει ότι η πρωταρχική λειτουργία του δεν είναι, φυσικά, η απόλυτη ταχύτητα, αλλά η ασφάλεια των οδηγών, των ανθρώπων της πίστας και των επισήμων».

«Οι διαδικασίες του αυτοκινήτου ασφαλείας λαμβάνουν υπόψη πολλαπλούς στόχους, ανάλογα με το εκάστοτε περιστατικό, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης να συγκεντρωθούν τα μονοθέσια κοντά μεταξύ τους, ώστε να αντιμετωπιστεί ένα συμβάν ή να συλλεχθούν θραύσματα από την άσφαλτο με ασφαλή τρόπο και να ορίζει το ρυθμό ανάλογα με τις δραστηριότητες αποκατάστασης που μπορεί να βρίσκονται σε εξέλιξη σε διαφορετικό τμήμα της πίστας».

«Επομένως, η ταχύτητα του αυτοκινήτου ασφαλείας υπαγορεύεται εν γένει από την διεύθυνση αγώνων και δεν περιορίζεται από τις δυνατότητες των διαφορετικών μοντέλων, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα οχήματα υψηλών επιδόσεων, προετοιμασμένα από δύο εκ των κορυφαίων κατασκευαστών στον κόσμο, εξοπλισμένα για να αντιμετωπίζουν ανά πάσα στιγμή τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της πίστας και οδηγούνται από έναν εξαιρετικά έμπειρο και ικανό οδηγό και συνοδηγό».

«Ο αντίκτυπος της ταχύτητας του αυτοκινήτου ασφαλείας στην απόδοση των μονοθεσίων που το ακολουθούν είναι δευτερεύουσας σημασίας, καθώς είναι ίσος μεταξύ όλων των αγωνιζομένων, οι οποίοι, όπως συμβαίνει πάντα, είναι υπεύθυνοι για την ασφαλή οδήγηση ανά πάσα στιγμή σύμφωνα με τις συνθήκες του μονοθεσίου τους και της πίστας».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!