H Mercedes παρουσίασε τα αυτοκίνητα ασφαλείας της F1

H Mercedes παρουσίασε το αυτοκίνητο ασφαλείας και το ιατρικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιηθούν στους μισούς αγώνες της φετινής σεζόν στη Formula 1.

H Mercedes παρουσίασε τα αυτοκίνητα ασφαλείας της F1

H Mercedes παρουσίασε το αυτοκίνητο ασφαλείας και το ιατρικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιηθούν στους μισούς αγώνες της φετινής σεζόν στη Formula 1.

Από πέρυσι, η Mercedes μοιράζεται με την Aston Martin τη διάθεση αυτοκινήτου ασφαλείας και ιατρικού αυτοκινήτου στα Grand Prix της Formula 1. H ​​Mercedes-AMG GT Black Series θα αντικαταστήσει την Mercedes-AMG GT R που χρησιμοποιούνταν τα τελευταία τρία χρόνια ως αυτοκίνητο ασφαλείας. Παράλληλα, η Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ θα χρησιμεύσει ως το ιατρικό αυτοκίνητο, αντικαθιστώντας την Mercedes-AMG C 63 S Estate.

Όπως και το 2021, τα δύο αυτοκίνητα της Mercedes θα έχουν κόκκινο χρώμα. Ο V8 κινητήρας του αυτοκινήτου ασφαλείας διαθέτει διπλό τούρμπο, ξηρό κάρτερ και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 7G, αποδίδοντας 730 ίππους (537 kW) στον πίσω άξονα. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 3,2 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 325 χλμ./ώρα. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και της αεροδυναμικής έχουν επιλεγεί για καλύτερη συμπεριφορά σε όλες τις πίστες του Πρωταθλήματος.

Όσον αφορά το ιατρικό αυτοκίνητο, ένας 4λιτρος V8 με διπλό τούρμπο αποδίδει 648 ίππους (470 kW). To τετράθυρο κουπέ αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 3,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να φτάσει είναι τα 315 χλμ./ώρα. Το ιατρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+, ενώ το κιβώτιο είναι το AMG speedshift MCT 9G. Αμφότερα τα αυτοκίνητα διαθέτουν κεραμικά φρένα.

Από τεχνικής άποψης, αμφότερα τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με την αντίστοιχη εμπορική τους έκδοση, με την προσθήκη φυσικά εξειδικευμένου εξοπλισμού για την αποστολή τους στις πίστες. Από το φετινό αυτοκίνητο ασφαλείας της Mercedes απουσιάζει ο πλατύς φάρος στην οροφή, καθώς θα παρεμπόδιζε την προσεκτικά μελετημένη αεροδυναμική λειτουργία του συνόλου. Συνεπώς, η υποχρεωτική σήμανση έχει ενσωματωθεί στην επάνω περιοχή του παρμπρίζ όσον αφορά το εμπρός μέρος, ενώ τα ενημερωτικά φώτα που κοιτάζουν προς τα πίσω έχουν ενσωματωθεί στην αεροτομή.

Στο εμπρός μέρος, τρεις μικρές πορτοκαλί φωτεινές μονάδες και μία μεγάλη πράσινη, είναι τοποθετημένες στο ύψος των σκιάδων. Επίσης, στο βασικό πτερύγιο της πίσω αεροτομής υπάρχουν 13 πορτοκαλί φώτα, τρία στις εξωτερικές άκρες σε κάθε πλευρά, που λάμπουν σταθερά και 7 επιπλέον φώτα στο κέντρο που αναβοσβήνουν όταν απαιτείται. Υπάρχουν επίσης άλλες τέσσερις ευρύτερες, πράσινες μονάδες LED.

Δύο μικροσκοπικές βιντεοκάμερες είναι εγκατεστημένες στο υποστήριγμα της αεροτομής στη δεξιά πλευρά και οι εικόνες τους προβάλλονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η μία κάμερα χρησιμεύει ως ηλεκτρονικός καθρέπτης οπισθοπορείας για το συνοδηγό (μικρή οθόνη στον ουρανό δεξιά του συμβατικού καθρέπτη), ενώ η άλλη μεταδίδει πλάνα για τη ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη. Εντός της καμπίνας υπάρχουν δύο οθόνες tablet, οι οποίες μεταδίδουν τη ζωντανή χρονομέτρηση ή το σχεδιάγραμμα της πίστας με τα ίχνη GPS κάθε μονοθεσίου. H διαχείριση δεδομένων για τα εργαλεία οπτικής επικοινωνίας πραγματοποιείται μέσω ενός InCar Hotspot με ασύρματο δίκτυο WLAN.

Ως υπηρεσία για τους θεατές στις κερκίδες, υπάρχει επίσης μια φωτεινή μονάδα σε κάθε ένα από τα πίσω πλαϊνά παράθυρα, η οποία εμφανίζει το «SC» (Safety Car) με πορτοκαλί χρώμα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία. Ο έλεγχος της φωτεινής σηματοδότησης γίνεται μέσω ενός πίνακα που είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος του ουρανού.

Στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο ασφαλείας φέρει τον προαιρετικό στην εμπορική έκδοση κλωβό ασφαλείας τιτανίου που προστατεύει τους επιβαίνοντες σε περίπτωση αναποδογυρίσματος και αυξάνει την ακαμψία του συνόλου, βελτιώνοντας την απόδοση. Επιπλέον, τα καθίσματα διαθέτουν ζώνες έξι σημείων, όπως απαιτείται από τους κανονισμούς της FIA. Τα μπάκετ καθίσματα αποτελούν μέρος του πακέτου Track Package που μπορεί επίσης να παραγγείλει οποιοσδήποτε πελάτης της Mercedes στα αντίστοιχα εμπορικά μοντέλα. Ένα διπλό σύστημα ασυρμάτου (με εφεδρική μονάδα) επιτρέπει στο πλήρωμα του αυτοκινήτου ασφαλείας (Bernd Maylander και Richard Darker) να επικοινωνεί με τη διεύθυνση αγώνων ανά πάσα στιγμή.

Εγκαθίστανται επίσης και άλλα πρόσθετα συστήματα ειδικά για τη FIA, τα οποία είναι πανομοιότυπα με αυτά που υπάρχουν σε κάθε μονοθέσιο της Formula 1. Περιλαμβάνουν το σύστημα αναμεταδοτών για τη χρονομέτρηση, το GPS υψηλής ανάλυσης και την τηλεμετρία. Ομοίως ενσωματωμένο είναι και το σύστημα marshalling, το οποίο χρησιμοποιεί τρεις έγχρωμες λυχνίες LED στον πίνακα οργάνων και μπροστά από το συνοδηγό για να δείχνει τα σήματα της σημαίας για το αντίστοιχο τμήμα της πίστας. Επιπλέον, υπάρχει η ιατρική προειδοποιητική λυχνία. Σε περίπτωση ατυχήματος στην πίστα που υπερβαίνει ένα κρίσιμο όριο ισχύος G, οι λυχνίες LED αναβοσβήνουν.

Παράλληλα, σε ετοιμότητα για ταχεία αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης βρίσκεται πάντα και το ιατρικό αυτοκίνητο, στο οποίο μπορούν να επιβαίνουν έως και τρεις ιατροί, συμπεριλαμβανομένου του Συντονιστή Ιατρικής Διάσωσης της FIA, δρ. Ian Roberts. Στα πίσω καθίσματα επιβαίνουν ένας ή δύο τοπικοί ιατροί που προέρχονται από μία εξειδικευμένη κλινική κοντά στην πίστα. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν ζώνες έξι σημείων ενώ τα πίσω τεσσάρων. Για μέγιστη ασφάλεια, οι βάσεις των καθισμάτων έχουν συνδεθεί με οξυγονοκόλληση στο δάπεδο του αυτοκινήτου. To ιατρικό αυτοκίνητο διαθέτει τρεις οθόνες εντός της καμπίνας επιβατών. Η επιπλέον οθόνη προβάλλει την εικόνα από τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο καθρέπτη οπισθοπορείας.

Το ιατρικό αυτοκίνητο διαθέτει πλατύ φάρο στην οροφή, ο οποίος είναι αεροδυναμικά μελετημένος για καλύτερη απόδοση. Το πτερύγιο της πίσω αεροτομής είναι ρυθμισμένο μονίμως στη μέγιστη κλίση, για την επίτευξη υψηλότερων τιμών πρόσφυσης. Στο χώρο αποσκευών βρίσκεται το πλήρες σετ εξοπλισμού έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου απινιδωτή, αναπνευστικής συσκευής, κόφτη διάσωσης και δύο πυροσβεστήρων χειρός. Όταν το πίσω καπάκι είναι ανοιχτό, πρόσθετα φώτα που αναβοσβήνουν σηματοδοτούν προειδοποιητικά.

Όλοι οι οδηγοί της Formula 1 φορούν ειδικά γάντια εξοπλισμένα με αισθητήρες στο μικρό δάχτυλο για την παρακολούθηση των ζωτικών σημείων. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το πλήρωμα του ιατρικού αυτοκινήτου λαμβάνει σε μία από τις διαθέσιμες οθόνες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο όσον αφορά τον τρέχοντα ρυθμό καρδιακών παλμών ή το επίπεδο οξυγόνου στο αίμα. Αυτό επιτρέπει την εφαρμογή πιο αποτελεσματικών και στοχευμένων μέτρων πρώτης ανταπόκρισης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!