Με τέσσερα αυτοκίνητα η Toyota Gazoo Racing στο Ντακάρ

Το ολοκαίνουργιο Toyota GR DKR Hilux T1+, που θα παρουσιαστεί στο τέλος του έτους, είναι έτοιμο να διεκδικήσει τη νίκη στο δυσκολότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Με τέσσερα αυτοκίνητα η Toyota Gazoo Racing στο Ντακάρ

Το ολοκαίνουργιο Toyota GR DKR Hilux T1+, που θα παρουσιαστεί στο τέλος του έτους, είναι έτοιμο να διεκδικήσει τη νίκη στο δυσκολότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Η Toyota Gazoo Racing θα συμμετάσχει με μια ομάδα τεσσάρων πληρωμάτων στο επερχόμενο ράλι Ντακάρ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Σαουδική Αραβία από τις 2 Ιανουαρίου 2022. Όπως και το 2021, στην ομάδα θα ηγηθεί ο Nasser Al-Attiyah με τον συνοδηγό του Mathieu Baumel. Ο Giniel de Villiers θα έχει δίπλα του τον Dennis Murphy. Οι Henk Lategan και Brett Cummings θα επιστρέψουν για το δεύτερο τους Dakar και ο Shameer Variawa θα έχει στο πλάι του έναν νέο συνοδηγό, τον Danie Stassen.

Η ομάδα θα χρησιμοποιήσει το ολοκαίνουργιο Toyota GR DKR Hilux T1+, το οποίο συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς της κατηγορίας Τ1. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο, που προσωρινά είναι σε «γυμνό» φινίρισμα ανθρακονημάτων, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε δοκιμές για προετοιμασία επίσημης παρουσίασης του αργότερα μέσα στο έτος.

Με βάση την εμπειρία από το Ντακάρ του 2021, η ομάδα συνεχίζει να διαθέτει έμπειρους οδηγούς όπως ο Nasser και ο Giniel , ενώ υποστηρίζει τον Henk  ως μια ανερχόμενη δύναμη στο άθλημα. Ο Shameer έχει στόχο να βελτιώσει την 21η θέση του, στον προηγούμενο αγώνα.

Από τότε που τερμάτισαν δεύτεροι το 2021, οι νικητές του αγώνα το 2019 Nasser Al-Attiyah (Κατάρ) και Mathieu Baumel (Γαλλία) έχουν κερδίσει το Ράλι Ανδαλουσίας και το Baja Spain Aragon. Το πλήρωμα που έχει κερδίσει το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIA για Cross-Country Rallies τρεις συνεχόμενες φορές, στοχεύει σε μια τέταρτη νίκη στο Ντακάρ το 2022.

Ο Giniel de Villiers και ο Dennis Murphy, και οι δύο από τη Νότια Αφρική, έχουν αγωνιστεί με επιτυχία στο South African Cross-Country Series (SACCS) , που χρησιμεύει ως δοκιμαστική βάση για τη συνεχή εξέλιξη του Toyota Dakar Hilux. Ήταν στην κορυφή της βαθμολογίας μετά από τρεις εκ των επτά γύρων που έχει ο θεσμός.

Ένα ατύχημα στην 5η ειδική διαδρομή του Ντακάρ το 2021 ανάγκασε τους Νοτιοαφρικανούς Henk Lategan και Brett Cummings  να εγκαταλείψουν. Είχαν όμως πολύ καλούς χρόνους στην τρίτη και τέταρτη ειδική διαδρομή  και είναι έτοιμοι επαναλάβουν την καλή εμφάνιση τους και ανταγωνιστούν τα πιο έμπειρα πληρώματα που βρίσκονται μπροστά τους. Το ντεμπούτο του Henk στο Ντακάρ τράβηξε την παγκόσμια προσοχή και ο νεαρός οδηγός από το Γιοχάνεσμπουργκ, ο οποίος έχει κερδίσει το SACCS πολλές φορές, θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει αυτήν την εμπειρία.

Τέλος, οι Shameer Variawa και Danie Stassen, επίσης από τη Νότια Αφρική, θα συμπληρώσουν την ομάδα των τεσσάρων αυτοκινήτων. Ο Shameer, ο οποίος έχει κερδίσει πολλά πρωταθλήματα στη Νότια Αφρική, τερμάτισε το πρώτο του Ντακάρ το 2021, αλλά τώρα θα έχει δίπλα του τον Danie ως συνοδηγό. Αυτό θα είναι το πρώτο Dakar του Danie, αλλά έχει συμμετάσχει μαζί με τον Shameer, στο SACCS οπότε οι δυο τους δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα προσαρμογής.

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της Toyota Gazoo Racing για «κατασκευή καλύτερων αυτοκινήτων», η ομάδα συνέχισε να βελτιώνει το Hilux ώστε να μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον αγώνα. Για το 2022, η ομάδα εξελίσσει το Toyota Dakar Hilux, με βάση τους νέους κανονισμούς.

Το νέο Toyota GR DKR Hilux T1+ μοιράζεται εξαρτήματα με το αγωνιστικό Hilux που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018 και κέρδισε τον αγώνα το 2019, όμως έχει μια σειρά βελτιώσεων, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων τροχών με λάστιχα 37 ιντσών, από 32 ίντσες που είχε το προηγούμενο. Το νέο αυτοκίνητο έχει επίσης μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης, από 280mm που είχε το προηγούμενο, στα 350mm.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο βενζινοκινητήρας V6 3,5 λίτρων, του νέου Toyota Land Cruiser 300 στην έκδοση GR-S. Ο κινητήρας παράγει ισχύ 409 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και ροπή 650 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. , ωστόσο, στην αγωνιστική έκδοση αυτοί οι αριθμοί είναι σημαντικά υψηλότεροι.

Με τις ομάδες WEC και WRC της Toyota Gazoo Racing να σημειώνουν σημαντικές νίκες, τα βλέμματα θα στραφούν στο νέο Toyota Hilux, όταν παρουσιαστεί στο τέλος του 2021. Με την ομάδα WEC να αγωνίζεται στην άσφαλτο και την ομάδα WRC να αναλαμβάνει τη δράση στα ράλλυ, η ομάδα Rally-Reid είναι μια δύναμη που δεν περνά απαρατήρητη στον πιο εμβληματικό αγώνα στον κόσμο, το Ράλι Ντακάρ.

Το Ντακάρ 2022 θα έχει και πάλι κέντρο την έρημο της Σαουδικής Αραβίας, αν και αυτή τη φορά ο αγώνας θα ακολουθήσει δεξιόστροφη διαδρομή. Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 2 Ιανουαρίου από την πόλη Ha’il, στο βορά, πριν κινηθεί νότια προς το Empty Quarter. Η ημέρα ξεκούρασης θα είναι στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, το  Riyadh, στις 8 Ιανουαρίου, πριν ο αγώνας κατευθυνθεί νοτιοδυτικά προς τον τερματισμό, στην Jeddah, στις 14 Ιανουαρίου.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει με μια δοκιμασία που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης για την πρώτη ειδική διαδρομή. Θα υπάρχουν επίσης δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη από τους διοργανωτές. Τέλος, η παραδοσιακή Μαραθώνια ειδική διαδρομή θα βγάλει τα πληρώματα μακριά για να διανυκτερεύσουν σε ειδική κατασκήνωση, πριν επιστρέψουν ξανά στα service τους. Αυτό είναι ένα δύσκολο κομμάτι του αγώνα, που συχνά παίζει σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα.

Η τελική διαδρομή για το Ντακάρ 2022 δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται ότι θα έχει κοινά στοιχεία με το 2020 και το 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!