Τα κρυφά στοιχεία που βοηθούν την επικοινωνία μας με το αυτοκίνητο

Βλέπουμε τη δουλειά τους στα αυτοκίνητά μας κάθε μέρα, χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Αυτό συμβαίνει επειδή οι σχεδιαστές της ομάδας HMI εργάζονται για να κάνουν τα αυτοκίνητά μας πιο εύκολα στη χρήση

Τα κρυφά στοιχεία που βοηθούν την επικοινωνία μας με το αυτοκίνητο

Βλέπουμε τη δουλειά τους στα αυτοκίνητά μας κάθε μέρα, χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Αυτό συμβαίνει επειδή οι σχεδιαστές της ομάδας HMI εργάζονται για να κάνουν τα αυτοκίνητά μας πιο εύκολα στη χρήση

Τα φώτα στο ταμπλό, τα εικονογράμματα στα κουμπιά, ο πίνακας οργάνων ή η εμφάνιση και η λειτουργία της οθόνης αφής, όλα αυτά και πολλές άλλες λεπτομέρειες πρέπει να σχεδιαστούν από κάποιον. Στη Skoda τη δουλειά αυτή κάνει ομάδα σχεδιασμού HMI (human-machine interface), η οποία δημιουργήθηκε πριν από περίπου πέντε χρόνια. Σήμερα, απασχολεί οκτώ άτομα. Η ομάδα δεν σχεδιάζει τους μοχλούς και τα κουμπιά, αλλά το πώς φαίνονται και πώς αντιδρούν τα επιμέρους στοιχεία στις οδηγίες του χρήστη.

Η ταχύτητα ανάπτυξης του HMI  έχει αυξηθεί τελευταία με την ψηφιοποίηση, η οποία έφερε μια στροφή από τα παραδοσιακά αναλογικά κουμπιά και το ραδιόφωνο. Αυτή η επικοινωνία γίνεται ένα σημαντικό κομμάτι της ταυτότητας της μάρκας. «Ταυτόχρονα, η επικοινωνία με τον χρήστη και η εμπειρία του χρήστη είναι τομείς με τεράστιες δυνατότητες καινοτομίας: μπορούμε να δημιουργήσουμε το μέλλον εδώ και να κατανοήσουμε τις ανάγκες των χρηστών», λέει ο Federico Fachini, επικεφαλής του τμήματος «HMI Designers».

Η δουλειά της ομάδας σήμερα θα φανεί σε μελλοντικά μοντέλα Škoda. «Εργαζόμαστε σε μια εντελώς νέα λύση που θα υποστηρίζει την ταυτότητα της μάρκας και βασίζεται στις ανάγκες των πελατών μας. Η νέα στρατηγική του Ομίλου Volkswagen σε αυτόν τον τομέα το καθιστά δυνατό», λέει ο Federico. Και έχουμε πολλά να περιμένουμε. «Η ομάδα μας έχει σχεδιάσει μια εντελώς νέα λογική, μια νέα δομή που θα διευκολύνει τη λειτουργία των διαφόρων στοιχείων του αυτοκινήτου», εξηγεί. Θα δούμε μια σύγχρονη λύση που βασίζεται στη δυνατότητα διαμόρφωσης σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις και με τρόπο που μας επιτρέπει να εγκαταστήσουμε εφαρμογές.

Κατά την επεξεργασία της λογικής και της εμφάνισης των συστημάτων αλληλεπίδρασης για τον οδηγό και τους επιβάτες, η ομάδα HMI συνεργάζεται με άλλα τμήματα που είναι υπεύθυνα για άλλα μέρη, όπως τον πίνακα οργάνων, το infotainment ή τον έλεγχο φωνής. Αλλά το έργο προχωρά πέρα ​​από αυτό, με τους σχεδιαστές της HMI να δημιουργούν την οπτική ταυτότητα της μάρκας σε άλλους τομείς, όπως εφαρμογές για κινητά και ιστότοπους.

Ταυτόχρονα, η ομάδα πρέπει να αναπτύξει όλες τις λύσεις με γνώμονα τους πελάτες σε όλο τον κόσμο. «Οι συνήθειες και οι ανάγκες των πελατών στην Κίνα, την Ινδία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ιταλία είναι πολύ διαφορετικές, αλλά πρέπει να διατηρήσουμε ένα σταθερό οπτικό στυλ και λογική. Άλλωστε, το iPhone είναι βασικά το ίδιο iPhone παντού και το δικό μας καθήκον είναι παρόμοιο », εξηγεί ο Federico Fachini. Για να το κάνει αυτό, έχει μια «δεμένη» ομάδα στη διάθεσή του. «Δεν αφορά μόνο τους γραφίστες. Πρέπει να έχουμε άτομα στην ομάδα με διαφορετικές γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία. Είναι όπως στο ποδόσφαιρο, όπου κάθε παίκτης έχει μια διαφορετική δουλειά να κάνει μέσα στο ίδιο παιχνίδι», χαμογελά ο Federico.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!