H Fiat δοκιμάζει ασύρματη φόρτιση εν κινήσει

Η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε επιτυχώς τις δοκιμές συστήματος επαγωγικής φόρτισης εν κινήσει, καταφέρνοντας να επαναφορτίσει ένα Fiat 500 e σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων

H Fiat δοκιμάζει ασύρματη φόρτιση εν κινήσει

Η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε επιτυχώς τις δοκιμές συστήματος επαγωγικής φόρτισης εν κινήσει, καταφέρνοντας να επαναφορτίσει ένα Fiat 500 e σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων

Παρόλο που ακόμα και η στατική επαγωγική φόρτιση δεν είναι αυτό που θα αποκαλούσε κανείς ευρέως διαδεδομένη τεχνολογία, η ιταλική φίρμα αποφάσισε να κάνει ένα βήμα ακόμα, επιχειρώντας να δημιουργήσει σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής αυτοκινητοδρόμων και συγκεκριμένα της Autostrada A 35 Brebemi, μια κλειστή πίστα με την ονομασία Arena del Futuro η οποία μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων χωρίς αυτά να χρειάζεται να σταματήσουν.

Για την ακρίβεια, όπως ανακοινώθηκε οι σχετικές δοκιμές, δηλαδή η προσπάθεια επαναφόρτισης ενός Fiat 500e εν κινήσει στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία ενόσω το ηλεκτροκίνητο city-car ταξίδευε με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η τεχνολογία την οποία η Fiat αποκαλεί Dynamic Wireless Power Transfer ή εν συντομία DWPT θα μπορούσε δυνητικά να είναι συμβατή με οποιοδήποτε ηλεκτροκίνητο όχημα με την προϋπόθεση ότι εφοδιάζεται με ένα σχετικά απλό σύστημα το οποίο αναλαμβάνει να μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ένα δίκτυο πηνίων που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της ασφάλτου.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε αυτονόητα να διευρύνει την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων συμβάλλοντας παράλληλα στην μείωση της απώλειας ενέργειας κατά τη διαδικασία μεταφοράς της. Με δεδομένο ότι το μόνο που χρειάζεται για τη δημιουργία ενός αντίστοιχου δικτύου είναι τα πιο προσβάσιμα καλώδια από αλουμίνιο, βγαίνει από την εξίσωση η ενεργοβόρα διαδικασία μετατροπής του συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο.

«Αποδείξαμε ότι η επαγωγική φόρτιση είναι σε θέση να κινήσει το ηλεκτρικό μας μέλλον. Οι συγκεκριμένες συνέργειες αποτελούν σημαντικά βήματα προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, λιγότερο άγχος για την αυτονομία μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά και να έχουμε μικρότερες μπαταρίες κάτι που σημαίνει μικρότερο βάρος και κόστος», δήλωσε με αφορμή το πέιραμα η Anne-Lise Richard, επικεφαλής της μονάδας e-Mobility του ομίλου Stellantis.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας και του μαγνητικού πεδίου που παράγεται δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στον οδηγό ή στους επβαίνοντες ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Παράλληλα με δεδομένο ότι τα καλώδια αλουμινίου τοποθετούνται κάτω από την άσφαλτο επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι για σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του δημόσιου οδικού δικτύου. Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα, η τεχνολογία θα μπορούσε κάλλιστα να αξιοποιηθεί αρχικά σε χώρους στάθμευσης λιμανιών, αεροδρομίων αλλά και σε ιδιωτικά parking.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!