Οδηγούμε την Mercedes-AMG GT 63 Coupe των 585 ίππων

Η τελευταία δημιουργία της Mercedes-AMG έρχεται ενισχυμένη σε δύναμη, σε τεχνολογία αλλά και σε πρακτικότητα.

Οδηγούμε την Mercedes-AMG GT 63 Coupe των 585 ίππων

Η τελευταία δημιουργία της Mercedes-AMG έρχεται ενισχυμένη σε δύναμη, σε τεχνολογία αλλά και σε πρακτικότητα.

Λένε πως αν δεν μπορείς να τους νικήσεις, ακολούθησέ τους. Μετά από χρόνια προσπάθειας να μην εφαρμόσει αυτή τη ρήση, το κορυφαίο σπορ μοντέλο της Mercedes έρχεται άρτια μελετημένο ώστε να γίνει ο άμεσος αντίπαλος της Porsche 911.

Η AMG GT, που κυκλοφόρησε το 2014 ως διθέσιο GT, κέρδισε επαίνους για τον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα της (από τις καλύτερες στιγμές της AMG), αλλά δεν κατάφερε να εντυπωθεί στο μυαλό πολλών πιθανών αγοραστών λόγω της σχετικά μέτριας χρηστικότητας στην καθημερινή χρήση. Λίγοι θα χρησιμοποιήσουν τα πίσω καθίσματα μιας 911 για να μεταφέρουν επιβάτες, αλλά η δεύτερη σειρά παρέχει μια πρακτικότητα που δεν ήξερες ότι χρειαζόσουν μέχρι να μην υπάρχει. Η AMG GT δεν προσέφερε αυτή την πρακτικότητα.

Όχι πια. Είναι δύσκολο να θυμηθούμε πότε ξεκίνησε μια δημοσιογραφική παρουσίαση ενός νέου σπορ αυτοκινήτου με λεπτομέρειες για τις πίσω θέσεις και την αύξηση του χώρου αποσκευών. Αυτό, όπως θέλει να τονίσει η Mercedes-AMG, είναι δείγμα μιας πιο ολοκληρωμένης εξέλιξης του GT.

Έχουμε να κάνουμε με ένα πιο πρακτικό Gran Tourer, που είναι 180 χιλ. μακρύτερο, 70 χιλ. ψηλότερο αλλά 20 χιλ. πιο στενό από την προηγούμενη AMG GTC. Όσο για τα πίσω καθίσματα είναι καλά για έναν άνθρωπο με ύψος 1,50 μ., προφανώς.

Στο εσωτερικό παρατηρείς αμέσως ένα πιο ώριμο αυτοκίνητο. Δεν κάθεσαι υπερβολικά χαμηλά και οι εμπρός θέσεις έχουν τοποθετηθεί 200 χιλ. πιο μπροστά στην καμπίνα, αλλά τα προαιρετικά σπορ καθίσματα σε αγκαλιάζουν χωρίς να σε πιέζουν. Το Γερμανικό GT διαχειρίζεται λακκούβες και σαμαράκια με τρόπο που δεν διαταράσσει την ηρεμία στο εσωτερικό.

Ένα σύστημα ανύψωσης του μπροστινού άξονα σας επιτρέπει να αποθηκεύετε τοποθεσίες στο σύστημα πλοήγησης, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να θυμάται το συγκεκριμένο σημείο και να «ανασηκώνεται» αυτόματα κάθε επόμενη φορά που θα οδηγείτε στο ίδιο κομμάτι του δρόμου – μια προηγμένη τεχνολογία η οποία να είστε σίγουροι πως θα εφαρμόσουν και άλλοι κατασκευαστές.

Εκτός πόλης, όταν μπορείτε να ξεδιπλώσετε τις αρετές του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 των 4 λίτρων, το συναίσθημα που κυριαρχεί είναι μάλλον η σύγχυση. Στο εσωτερικό το soundtrack είναι πολύ διαφορετικό από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου – παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι εξέλιξη της ίδιας μονάδας.

Η Mercedes-AMG θα προσφέρει δύο εκδόσεις για την GT, από τις οποίες εδώ οδηγούμε την ισχυρότερη ‘63’ (υπάρχει και η ‘55’) με τους 585 ίππους και τα 800 Nm ροπής, που ωστόσο απέχει πολύ από το να ακούγεται με το γνώριμο ήχο του V8 της AMG που θυμίζει NASCAR. Κάτι που έχει τις ρίζες του στους σημερινούς κανονισμούς θορύβου τους οποίους η AMG προσπάθησε να καλύψει κάνοντας τη GT πιο αθόρυβη εξωτερικά, ενώ παράλληλα ενισχύει τον ήχο στην καμπίνα μέσω ενός μικροφώνου που είναι τοποθετημένο στο εσωτερικό της εξάτμισης. Έτσι, ενώ η εξάτμιση έχει μπάσα χροιά και σκασίματα στη λειτουργία Sport+, ο ήχος του μοτέρ είναι επίπεδος και γραμμικός ανεξάρτητα από τις στροφές λειτουργίας.

Ένα ζεύγος περιστροφικών χειριστηρίων στη βάση του τιμονιού σάς επιτρέπει να επιλέγετε προφίλ οδήγησης: Comfort, Sport, Sport+, Race, Individual και Ice, καθώς και εναλλαγή μεταξύ αυτόματης και χειροκίνητης λειτουργίας για το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων – το οποίο δεν είναι πλέον τοποθετημένο στον πίσω άξονα έτσι ώστε να απελευθερωθεί χώρος για τις αποσκευές, κάτι που συνεπώς επηρεάζει την κατανομή βάρους από 46/54 εμπρός/πίσω σε 54/46.

Από προεπιλογή, το σύστημα μετάδοσης, το οποίο περιλαμβάνει την τετρακίνηση 4MATIC+ της AMG για πρώτη φορά σε ένα GT, στέλνει ισχύ στους πίσω τροχούς, αλλά μπορεί να παρέχει έως και το 50% της ροπής του κινητήρα στον μπροστινό άξονα όταν και όπου απαιτείται. Στη λειτουργία Drift, η ισχύς κατευθύνεται εξολοκλήρου στον πίσω άξονα.

Οι ρυθμίσεις Comfort και Sport έχουν πολύ μικρή διαφορά, με το αυτοκίνητο να θυμίζει την Maserati GranTurismo Trofeo με τον τρόπο που κυλά στο δρόμο και ξεδιπλώνει τις επιδόσεις του. Στο Sport+ το GT αναλαμβάνει έναν πιο εστιασμένο ρόλο, προσφέροντας περίσσεια αμεσότητα καθώς αναζητάτε περισσότερα από αυτό. Αισθάνεται όλο και πιο δεμένο όσο επιλέγετε πιο δυναμικό mode οδήγησης.

Υποστηριζόμενο από την τεχνολογία ανάρτησης που αποτελεί το όνειρο κάθε προγραμματιστή, η AMG GT απολαμβάνει μια απεριόριστη πρόσβαση στις δυνατότητες του πλαισίου.

Υπάρχει ένα ημι-ενεργό σύστημα ελέγχου των κλίσεων, με κάθε αμορτισέρ να επικοινωνεί υδραυλικά με τα υπόλοιπα, έτσι ώστε η συμπίεση εκείνων που βρίσκονται στο αριστερό μέρος του αυτοκινήτου να συνδέεται με την επαναφορά εκείνων της δεξιάς πλευράς, και αντίστροφα. Τα γόνατα διαθέτουν πιο άκαμπτους συνδέσμους με την ανάρτηση, έτσι ώστε από τη μία ο οδηγός να έχει μια πιο σφικτή αίσθηση συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, από την άλλη να εξακολουθεί να υπάρχει αρκετή ενδοτικότητα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.970 κιλών, ο έλεγχος του αμαξώματος και η πλευρική πρόσφυση εκπληρώνουν κάθε σου επιθυμία στο δρόμο, προσφέροντας ευελιξία σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης. Στις στροφές από την άλλη, το τιμόνι φαίνεται σαν να είναι αποκομμένο όταν δεν είναι ενεργοποιημένο το Sport+ mode, ενώ η τετραδιεύθυνση περιστασιακά δίνει την αίσθηση πως κάνει μια κάπως απότομη μετατόπιση του πίσω μέρους όταν το αυτοκίνητο επανέρχεται σε ευθεία πορεία.

Πιο δυναμική και ελκυστική στην οδήγηση, ακόμα πολύ γρήγορη και τώρα με βελτιωμένη πρακτικότητα (δεν θα βάλετε κανέναν σε αυτά τα πίσω καθίσματα, αλλά είναι ιδανικά για να αφήσετε την τσάντα σας) η νέα AMG GT είναι πιο κοντά από ποτέ στον στόχο να γίνει το απόλυτο δείγμα κατατεθέν της AMG. Δεν είναι τόσο «κοφτερή» όσο μια 911, αλλά δεν υστερεί σε δυναμικά χαρακτηριστικά, και όπως και η νέα GranTurismo θα αποτελέσουν άξιους αντίπαλους της εντυπωσιακής Aston Martin DB12.

Συμπέρασμα

Η νέα Mercedes-AMG GT 63 έχει ως αποστολή να πείσει τους σκεπτικιστές και για να το πετύχει επιστρατεύει την ευρεία γκάμα τεχνολογιών ελέγχου του πλαισίου και τους μεγαλύτερους χώρους της καμπίνας που συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των αδυναμιών του απερχόμενου μοντέλου. Όλα αυτά έχουν βέβαια ένα τίμημα: το βάρος. Η τετρακίνηση την καθιστά πιο ικανή, η τετραδιεύθυνση βελτιώνει την ευελιξία, ενώ η σοφιστικέ ενεργή ανάρτηση διευρύνει τις δυνατότητες του GT. Είναι πλέον ένα γνήσιο all-rounder και έχει τον τρόπο να σας πείσει να απαρνηθείτε την 911 σας.

Χαρακτηριστικά

Mercedes-AMG GT 63 Coupe

  • Τιμή: δεν διατίθεται ακόμη
  • Κινητήρας: 4.0 twin-turbo V8 βενζίνης
  • Ισχύς / ροπή: 585 ίπποι / 800 Nm
  • Μετάδοση: Τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
  • 0-100 χλμ./ώρα: 3,2 δευτερόλεπτα
  • Τελική ταχύτητα: 315 χλμ./ώρα
  • Κατανάλωση: 14,1 λτ./100 χλμ.
  • Εκπομπές CO2: 319 γρ./χλμ.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!