Οδηγούμε την Ferrari SF90 XX Stradale στην πίστα του Fiorano

Η εντυπωσιακή SF90 XX Stradale θεωρείται ο πνευματικός διάδοχος της θρυλικής F40 και είναι το πιο εστιασμένο στην πίστα αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari.

Οδηγούμε την Ferrari SF90 XX Stradale στην πίστα του Fiorano

Η εντυπωσιακή SF90 XX Stradale θεωρείται ο πνευματικός διάδοχος της θρυλικής F40 και είναι το πιο εστιασμένο στην πίστα αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari.

Η Ferrari SF90 XX Stradale είναι το πιο ακραίο αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η ιταλική φίρμα. Βαρύγδουπη δήλωση είναι η αλήθεια, αλλά σκεφτείτε πως δεν είναι μόνο το πιο δυνατό μοντέλο της Ferrari για οδήγηση στον δρόμο, αλλά και το πρώτο που χαρακτηρίζεται ως XX.

Όπως σε όλα τα μοντέλα XX, αυτό συνεπάγεται μια υπέρμετρη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση για τη δημιουργία κάθετης δύναμης (downforce) ανάλογης αγωνιστικών αυτοκινήτων (530 κιλά στα 248 χλμ./ώρα). Ενσωματώνει επίσης ό,τι πιο σύγχρονο στα συστήματα ανάρτησης, μετάδοσης, ελέγχου ευστάθειας και πέδησης. Η βέλτιστη απόδοση στην πίστα είναι ο στόχος, αλλά όχι με κάθε κόστος. Σκεφτείτε τη λογική πίσω από την Porsche 992 GT3 RS, η οποία όμως εφαρμόζεται σε ένα κεντρομήχανο supercar με διπλάσια ισχύ.

Η παραγωγή της XX περιορίζεται στις 1.398 μονάδες, μοιρασμένες σε 799 Coupe και 599 Spider. Με τιμή 673.584 £ (770.780 €, στην Αγγλία), η XX Stradale Coupe στοιχίζει περίπου 40% περισσότερο από την «απλή» SF90. Κι όμως έχει ήδη ξεπουλήσει, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται πριν το τέλος του χρόνου.

Τα αποτελέσματα της ‘XX’ μεταμόρφωσης είναι θεαματικά, όπως ανακαλύψαμε στη θρυλική πίστα δοκιμών Fiorano της Ferrari. Η οδήγηση στο δρόμο δυστυχώς ήταν εκτός του μενού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η πίστα παρόλα αυτά μας δίνει την ελευθερία να εξερευνήσουμε τα εκπληκτικά όρια απόδοσης της XX.

Παρά τις προφανείς και, στα δικά μας μάτια, εξαιρετικά ελκυστικές αλλαγές στο αμάξωμα – η XX σηματοδοτεί την επιστροφή σε μια σταθερή πίσω αεροτομή – τα μηχανικά μέρη της XX Stradale βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά της νορμάλ SF90.

Αυτό σημαίνει ότι ο γνωστός διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 των 3990 κ.εκ. της Ferrari συνδυάζεται με μπαταρία και τρεις ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι τροφοδοτούν την ισχύ τους τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Η Ferrari έχει καταφέρει να αποσπάσει λίγη παραπάνω ισχύ και από τα δύο στοιχεία του υβριδικού συστήματος κίνησης, το κέρδος ωστόσο – 23 ίπποι από τον V8 και 18 ίπποι από το ηλεκτρικό σύστημα – είναι μέτριο.

Η χρήση ελαφρών υλικών εξοικονομεί 45 κιλά, αλλά το μεγαλύτερο μπροστινό σπόιλερ, η μεγάλη σταθερή πίσω πτέρυγα και τα υπόλοιπα αεροδυναμικά βοηθήματα μειώνουν το συνολικό όφελος σε μόλις 10 κιλά, με τα επίσημα στοιχεία να κάνουν λόγο για βάρος 1.560 κιλών.

Όπως είναι αναμενόμενο, με 1.030 ίππους και 804 Nm ροπής, η ΧΧ επιταχύνει σαν πύραυλος. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, ενώ το 0-200 χλμ./ώρα 6,5’’. Μέγιστη ταχύτητα; 320 χλμ./ώρα, 20 λιγότερα από την απλή SF90 λόγω της εστίασής της ΧΧ στην κάθετη δύναμη και την μεταφορά της ταχύτητας μέσα στη στροφή.

Όπως θα περίμενε κανείς, η SF90 XX προσφέρει μια έντονη εμπειρία από κάθε άποψη. Ακούγεται περισσότερο από την SF90, χάρη στον έξυπνο συντονισμό του ήχου του κινητήρα που κατευθύνεται προς το πιλοτήριο, και είναι μια πραγματικά πληθωρική κατασκευή. Η παροχή ισχύος και οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται ακαριαία, πιο δυνατά και πιο κοφτά για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση και το συναίσθημα.

Ενσωματώνοντας την πιο προηγμένη τεχνολογία της Ferrari, η XX είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση. Χρησιμοποιώντας μια σουίτα συστημάτων με εξωτικά ονόματα όπως Ferrari Dynamic Enhancer (2.0), ABS Evo και eSSC 1.0 Electronic Side Slip Control, μπορείτε σταδιακά να ανακαλύπτετε στα όρια απόδοσης και χειρισμού της XX επιλέγοντας ολοένα και πιο επιθετικό πρόγραμμα οδήγησης μέσω του γνωστού επιλογέα manettino στο τιμόνι.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η XX Stradale είναι εντυπωσιακή στις καμπές και τις στροφές του Fiorano. Υπάρχει πλούσια πρόσφυση, ωστόσο το αυτοκίνητο αισθάνεται πάντα ζωηρό, αντιδρώντας αναλόγως των εντολών του οδηγού. Διαγράφει γρήγορες καμπές με απίστευτη ακρίβεια, χάρη στην αποτελεσματικότητα της αεροδυναμικής απόδοσης, αλλά έχει την ίδια όρεξη για πιο σφιχτές στροφές.

Είναι εξίσου εντυπωσιακός ο τρόπος που φρενάρει, με εκπληκτική ισχύ πέδησης και σταθερότητα που σας επιτρέπουν να επιβραδύνετε πιο αργά και μέσα στις στροφές, όπως με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Δεν είναι περίεργο που σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου για τα αυτοκίνητα δρόμου της Ferrari στην πίστα του Fiorano.

Όλες οι Ferrari δίνουν προτεραιότητα στο πάθος και τις επιδόσεις, αλλά η XX Stradale ανεβάζει τον πήχη. Εξαιρετικά γρήγορη αλλά σχετικά εύκολη στο χειρισμό, φέρνει μια ευπρόσδεκτη άγρια, αγωνιστική εμφάνιση, ενώ παραμένει αρκετά πολιτισμένη για να εικάσει κανείς ότι θα τα καταφέρνει μια χαρά και στο δρόμο. Οι 1.398 ιδιοκτήτες της XX Stradale θα την ευχαριστηθούν δεόντως.

Συμπέρασμα

Δίνοντας στην SF90 Stradale χαρακτηριστικά XX, η Ferrari δημιούργησε αναμφισβήτητα το πιο «πιστάδικο» αυτοκίνητο για οδήγηση στο δρόμο, από την εποχή της θρυλικής F40. Η επιθετική αεροδυναμική, η άρτια ρυθμισμένη ανάρτηση, τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας και του ABS συνδυάζονται για να κάνουν αυτό το σκληροπυρηνικό (και ήδη sold-out!) supercar, ένα πραγματικό αγωνιστικό δρόμου, σε εμφάνιση και δυνατότητες.

Χαρακτηριστικά

Ferrari SF90 XX Stradale

  • Τιμή: 770.780 € (στην Αγγλία)
  • Κίνηση: 4λιτρος twin-turbo V8, 3 ηλεκτροκινητήρες
  • Ισχύς/ροπή: 1.030 ίπποι/804 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, τετρακίνηση
  • 0-100 χλμ./ώρα: 2,3 δευτερόλεπτα
  • Τελική ταχύτητα: 320 χλμ./ώρα
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!