Οδηγούμε το νέο Opel Corsa στη Γερμανία

Το νέο Corsa θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Opel στην Ελλάδα στα τέλη Οκτωβρίου, με τις ηλεκτρικές εκδόσεις να ακολουθούν τον Δεκέμβριο και τις υβριδικές το α΄ τρίμηνο του 2024.

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa στη Γερμανία

Το νέο Corsa θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Opel στην Ελλάδα στα τέλη Οκτωβρίου, με τις ηλεκτρικές εκδόσεις να ακολουθούν τον Δεκέμβριο και τις υβριδικές το α΄ τρίμηνο του 2024.

Το Corsa της Opel (Vauxhall στην Αγγλία) ανανεώθηκε για το 2023 και εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της ηλεκτρικής εκδοχής του μοντέλου για να δούμε τι έχει αλλάξει.

Για να κατανοήσουμε πλήρως τη σημασία του Corsa facelift, ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά σε μερικά από τα εντυπωσιακά στοιχεία πωλήσεων του αυτοκινήτου: 14,5 εκατομμύρια έχουν πουληθεί στην 41χρονη ιστορία του, ενώ σήμερα το Corsa αντιπροσωπεύει το 40% όλων των πωλήσεων της γερμανικής μάρκας.

Σε ότι αφορά τη σχεδίαση, το Corsa είναι το τελευταίο επιβατικό μοντέλο της Opel που υιοθετεί το νέο μπροστινό μέρος «Visor» της μάρκας – ενσωματώνοντας τους προβολείς στη μάσκα για πιο κομψή εμφάνιση. Οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, μαύρα σήματα, μαύρη οροφή, φιμέ τζάμια και πεντάλ με επένδυση αλουμινίου. Επιπλέον, δεν υπάρχει χρώμιο πουθενά στο εξωτερικό του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, προστέθηκε μια νέα κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών που αντικαθιστά εκείνη των 7’’ του προηγούμενου μοντέλου. Το Apple CarPlay και το Android Auto εξακολουθούν να δίνουν το “παρών” και είναι πολύ καλύτερα ενσωματωμένα στη μεγαλύτερη οθόνη.

Αυτό είναι πολύ καλό, δεδομένου πως κατά την εκκίνηση το βασικό σύστημα infotainment (που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Qualcomm) είναι κάπως αργό – αν και μετά από λίγα λεπτά ανεβάζει ταχύτητα. Είναι επίσης εξαιρετικά εύκολο στη χρήση και μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις over-the-air (OTA).

Το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας περιλαμβάνει συστήματα όπως η αυτόματη διατήρηση λωρίδας, η εκτεταμένη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το προσαρμοζόμενο cruise control – το οποίο διαπιστώσαμε ότι λειτουργεί πολύ καλά.

Ακόμη και στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού του Corsa Electric, το εσωτερικό εξακολουθεί να απογοητεύει σε ορισμένους τομείς. Υπάρχουν μεν επενδύσεις με Alcantara στις πόρτες και στα καθίσματα, αλλά υπάρχει αρκετό φτηνό, σκληρό πλαστικό σε κοινή θέα καθώς και μερικές αντιαισθητικές κενές θέσεις (αναμονές) για διακόπτες. Κατά τα άλλα, στο Corsa Electric ο λεβιές ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα έχει δώσει τη θέση του σε ένα πιο όμορφο διακόπτη επιλογής κίνησης τύπου ‘toggle’, τον οποίο έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis.

Αν και το Corsa έχει αποκτήσει νέα εμφάνιση και μια αξιοπρεπή αναβάθμιση στον βασικό εξοπλισμό, είναι τα ενδότερα όπου έγιναν οι πιο σημαντικές αλλαγές. Διατηρεί την αρχιτεκτονική e-CMP αλλά, όπως και τα νέα Jeep Avenger και Fiat 600e, έχει το καινούριο σύστημα ηλεκτροκίνησης της Stellantis. Αυτό σημαίνει νέα μπαταρία 51 kWh (αξιοποιήσιμη χωρητικότητα) με μέγιστη αυτονομία έως 405 χλμ. και αυξημένη ισχύ στους 156 ίππους.

Διαθέσιμο θα είναι και τον υπάρχον σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί την παλιά μπαταρία (με 46 kWh αξιοποίηση χωρητικότητα) και έχει ισχύ 136 PS και αυτονομία έως 357 χλμ.. Η εταιρεία κάνει λόγο για κατανάλωση 14,2-14,6 kWh/100 χλμ., αλλά στην πράξη καταφέραμε εύκολα 13,6 kWh/100 χλμ. – νούμερο που καθιστά το αυτοκίνητα ευχάριστα οικονομικό.

Δεν θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη πτώση ούτε τους χειμερινούς μήνες, χάρη στην στάνταρ αντλία θερμότητας. Όλα τα μοντέλα μπορούν να φορτίσουν με ισχύ έως 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, επομένως μια επαναφόρτιση 10-80% θα διαρκέσει περίπου μισή ώρα.

Παρά την επιπλέον ισχύ, το Corsa των 156 PS προσεγγίζει σε επιδόσεις το προηγούμενο μοντέλο ων 136 ίππων (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα). Στο δρόμο, το Corsa Electric εξακολουθεί να βολεύεται άψογα στην πόλη προσφέροντας την άμεση απόκριση στο γκάζι που περιμένεις από ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV).

Η επιτάχυνση είναι ομαλή, αλλά τείνει να πέφτει σε ρυθμό όσο αυξάνει η ταχύτητα – όταν εισέρχεστε σε έναν αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα. Κατά τα λοιπά, το αρχικό “κλότσημα” της πλούσιας ροπής (260 Nm) κάνει τις προσπεράσεις αρκετά εύκολες.

Ζυγίζοντας περίπου 1.500 κιλά, το Corsa Electric κρύβει καλά το επιπλέον βάρος χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους. Αυτό το βοηθά να είναι σταθερό στις στροφές και, παρότι το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακό, οι αλλαγές κατεύθυνσης δεν διαταράσσουν υπερβολικά την ισορροπία. Στον αντίποδα, δεν περιμένεις ότι θα είναι τόσο σφικτό στη ρύθμιση της ανάρτησης. Θα θέλαμε να δοκιμάσουμε και τη βασική έκδοση με τους τροχούς 16’’ για να δούμε αν τα καταφέρνει καλύτερα σε επιφάνειες με συνεχείς ανωμαλίες.

Συμπέρασμα

Το πλήρως ηλεκτρικό Corsa είναι καλύτερο από ποτέ. Οι τομείς τους οποίους η μάρκα επέλεξε να βελτιώσει είναι ευπρόσδεκτοι, με αξιοπρεπέτατο infotainment και ένα συνδυασμό μπαταρίας – συστήματος κίνησης που ανταγωνίζεται οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στην κατηγορία. Όπως πάντα, η εμπορική πολιτική της εταιρείας θα είναι κρίσιμη για να παραμείνει το Corsa εξαιρετικά δημοφιλές.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!